Volkswagen Passat

26 Lip 2010, 20:17

Witam,
od dawna szukam samochodu używanego w okolicach 50-60 tysięcy. Ostatnio trafiłem na dobrą ofertę w zaufanym salonie( http://uzywanejaknowe.pl/Oferta/921/vw- ... hline.aspx ). Z samochodem jest jednak pewien problem. Jest on po leasingu, ma wiele rys z różnych stron, co jest normalne. Jednak pomiar lakieru wskazał na pomalowane wszystkie cztery drzwi. Sprzedawca powiedział, że kierowca musiał oddać samochód po leasingu w dobrym stanie, więc pomalował wszystkie większe zarysowania. Nie rozumiem więc skąd inne rysy. Co mogą oznaczać takie pomalowane drzwi i jaki ma to wpływ na dalszą eksploatacje samochodu. Czy jeżeli samochód uległ wypadkowi i była robiona szpachla, to miernik lakieru powinien to wskazać, czy można zrobić to w taki sposób, by odczytana została tylko pomalowana warstwa? Nie słyszałem by kogoś w tym salonie oszukali, są raczej dużą, szanującą się firmą, a jednak trochę boję się go kupować, nie mając stu procentowej pewności.
hustler45
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: wwa

26 Lip 2010, 21:16

Bity raczej nie był.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lip 2010, 21:27

hustler45 napisał(a):Witam,
od dawna szukam samochodu używanego w okolicach 50-60 tysięcy. Ostatnio trafiłem na dobrą ofertę w zaufanym salonie( http://uzywanejaknowe.pl/Oferta/921/vw- ... hline.aspx ). Z samochodem jest jednak pewien problem. Jest on po leasingu, ma wiele rys z różnych stron, co jest normalne. Jednak pomiar lakieru wskazał na pomalowane wszystkie cztery drzwi. Sprzedawca powiedział, że kierowca musiał oddać samochód po leasingu w dobrym stanie, więc pomalował wszystkie większe zarysowania. Nie rozumiem więc skąd inne rysy. Co mogą oznaczać takie pomalowane drzwi i jaki ma to wpływ na dalszą eksploatacje samochodu. Czy jeżeli samochód uległ wypadkowi i była robiona szpachla, to miernik lakieru powinien to wskazać, czy można zrobić to w taki sposób, by odczytana została tylko pomalowana warstwa? Nie słyszałem by kogoś w tym salonie oszukali, są raczej dużą, szanującą się firmą, a jednak trochę boję się go kupować, nie mając stu procentowej pewności.

sprawdz sobie grubosc na slupkach, progach w srodku :razz:
Jak malowanie elementu w ASO to 700-800 zl to malowalbys cale auto dokoola tylko dlatego ze ma na kazdym elemencie mala ryske? pomalowal pewnie tylko najbardziej zarysowane elementy. raczej niebity :cool:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

26 Lip 2010, 21:36

Teraz już prawie każdy miernik lakieru określi czy dodatkowa powłoka to tylko lakier czy szpachla po grubości. Jeżeli było tylko lakierowane to żadnego wpływu na eksploatację nie będzie. W przypadku lakierowania istnieją dwie możliwości: po pierwsze auto było polakierowane za względu na rysy, a druga to, że drzwi zostały wymienione na inne używane w innym kolorze i zostały polakierowane pod kolor nadwozia. Wiem, że to by była dziwna sytuacja, żeby w czasie kolizji ucierpiały tylko drzwi i to z dwóch stron, ale zdarzają się i takie. Wiem, że będzie ciężko żeby sprzedawca się na to zgodził, ale jedynym wyjaśnieniem może być rozebranie boczków drzwi i sprawdzenie koloru z drugiej strony.
mistrz27
Początkujący
 
Posty: 146

27 Lip 2010, 11:58

mistrz27 napisał(a):Teraz już prawie każdy miernik lakieru określi czy dodatkowa powłoka to tylko lakier czy szpachla po grubości. Jeżeli było tylko lakierowane to żadnego wpływu na eksploatację nie będzie. W przypadku lakierowania istnieją dwie możliwości: po pierwsze auto było polakierowane za względu na rysy, a druga to, że drzwi zostały wymienione na inne używane w innym kolorze i zostały polakierowane pod kolor nadwozia. Wiem, że to by była dziwna sytuacja, żeby w czasie kolizji ucierpiały tylko drzwi i to z dwóch stron, ale zdarzają się i takie. Wiem, że będzie ciężko żeby sprzedawca się na to zgodził, ale jedynym wyjaśnieniem może być rozebranie boczków drzwi i sprawdzenie koloru z drugiej strony.

ok. mierniki racja wykryja czy to szpachla czy lakier.
ale co do drugiej czesci Twojej wypowiedzi:
to nie ma sensu. juz w miare profesjonalne zaklady lakiernicze(np. moj :lol: ) maluja drzwi z dwoch stron(jezeli ich kolor jest inny niz samochodu). moge dac nawet mala fotorelacje jak naprawiam teraz autko z uszkodzonymi drzwiami(srebrne).
wyglada to tak:
1. kupuje uzywane drzwi w innym kolorze(czerwone w tym wypadku)
2. przygotowanie tych drzwi do malowania
3. malowanie z dwoch ston "nowych-uzywanych" drzwi
4. przelozenie zamkow, el. szyb, lusterek itd.
5. mierzenie grubosci powloki(praktycznie brak roznicy co do fabryki)- wiec wiesz w miare profesjonalna naprawa i sciaganie boczkow, deski rozdzielczej traci sens :cool: a nie wierze ze passka b6 malowali w stodole u Pana Janka :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kalkulator średniej prędkości
    Prędkość taką można obliczyć dzieląc wskazania licznika przejechanych kilometrów przez czas pokonania tej drogi. W ruchu jednostajnym prędkość chwilowa, z jaką porusza się ciało, jest równa prędkości średniej. ...