Volkswagen Polo 1.4 TDI - kontrolka ciśnienia oleju

02 Sty 2011, 03:25

Witam,

ogółem sprawa wygląda tak (piszę pewnie z lekkiego "strachu"), w piątek wracając rano do siebie jakieś 7km przed celem wywaliło mi kontrolkę ciśnienia oleju w aucie ( żółtą ) no i niestety nie mając oleju dojechałem te 7 km jeszcze i normalnie zaparkowałem, ogółem sprawa wygląda tak, że teraz auta nie mam zamiaru odpalać dopóki nie kupię oleju i nie doleję do niego no i tutaj moje pytanie, które dręczy mnie cały czas - czy coś mogło się stać silnikowi? Gdzieś czytałem, że volkswagen ma 2 kolory tej kontrolki , czerwoną i żółtą ale nie wiem czy tyczy się to mojego auta (Volkswagen Polo 1.4 TDI z 2006) gdyż czytałem, że żółta oznacza spadek poziomu oleju poniżej mimum dlatego postanowiłem dojechać do końca wtedy.
3lite
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków

02 Sty 2011, 19:17

3lite napisał(a):wywaliło mi kontrolkę ciśnienia oleju w aucie ( żółtą )

Ja jeszcze żółtej nie widziałem ani tez nie słyszałem ze VW ma takową... :roll:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Sty 2011, 19:24

Daltonistą chyba jeszcze nie jestem.


Uff, poszedłem przed chwilą sprawdzić poziom oleju (nie sprawdzałem po jeździe) i wygląda ok, jest poniżej minimum (lekko, prawie granica od dołu) ale raczej nic mu się w takim razie nie stało, tak czy siak - poczekam aż naleje oleju zanim go odpalę.
3lite
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków

03 Sty 2011, 11:48

Dokładnie jak wywnioskowałeś są dwa kolory lampki oleju czerwona i żółta. Autu nic nie stanie się jeżeli nie zapaliła się czerwona gdy silnik pracował. Zresztą wskaźniki w aucie są tak przecież podzielone: na czerwone oznaczające awarię i sprawdzenie auta przed dalszą jazdą; np poziom płynu w układzie hamulcowym (nawet w testach na prawo jazdy jest teraz pytanie co zrobić jak się zacznie taka palić) i żółte czy pomarańczowe informujące o "zużyciu" płynów lub elementów eksploatacyjnych takich jak właśnie: poziom oleju , płynu w spryskiwaczach itd.
Uzupełnij stan oleju i po problemie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

03 Sty 2011, 12:04

Dokładnie - jeżeli nie jechałeś ze świecącą się kontrolką czerwoną, to nic silnikowi się nie stało.
Kontrolka pomarańczowa oznacza, że poziom oleju jest poniżej minimum, a czerwona oznacza, że oleju jest na tyle mało, że nie ma dostatecznej ilości do smarowania silnika, bo jest za słabe ciśnienie tego oleju. Jak się zaświeci czerwona, to lepiej silnik zgasić i go nie uruchamiać aż do czasu uzupełnienia oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Płyn hamulcowy - nasze bezpieczeństwo na drodze
    Stan płynu hamulcowego nie jest badany w czasie obowiązkowych przeglądów przez Stacje Kontroli Pojazdów, ale doświadczenia mechaników jasno pokazują, że po polskich drogach porusza się wiele aut, w których ...