Volkswagen T4 do 6000zł

29 Gru 2019, 22:34

TFSI napisał(a):Tego chyba raczej nie widziałeś a wygląda całkiem konkretnie.
[link do oferty na Olx wygasł] ... 035bf09de5


Że ja tego nie zauważyłem :shock: dobra sztuka nie ma co :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Gru 2019, 22:37

foto40 napisał(a):spali dajmy 7 gazu
chyba na 50 km :ok: Ja wymiękam.... nie wiem nie znam się idę sobie :unsure:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2019, 10:36

Trochę nie rozumiem, przyszedłem po pomoc w znalezieniu auta a wynikła bitwa lpg czy diesel. Usuńcie ten post proszę, bo nic z tego nie wyniknie.
Dzięki.
PS. Wszelkie spalania brałem z raportów spalania innych osób, które wiele razy sprawdziły się mnie i wielu osobom przed zakupem. A ceny były uśrednione od innych kierowców z ostatniego miesiąca. Zresztą, w ogóle nie rozumiem po co głowić się jakimiś zagranicznymi cenami, jak można łatwo sobie wszystko przeliczyć na nasze aktualne.
foto40
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: nie mam/szukam

30 Gru 2019, 11:49

Według mnie trochę dramatyzujecie z tym gazem bo u mnie w firmie wszystkie auta dostawcze są benzynowe + lpg. A ja osobiście przejechałem całą eu na lpg kilka razy a to osobwką v8, a to ciągnąc lawetę, a to wioząc meble i jakoś wielkiego dyskonfortu z powodu lpg nie odczułem. Oczywiście wyliczenia pt.spalanie lpg 7l są mocno zaniżone ale 5l on to też trzeba ustawić się za Tir-em.
Ogólnie jak ktoś chce to niech kupi nic złego mu się nie stanie :ok: tzn.mi się nie stało :D

P.s.

Trzeba przyznać że oszczędność mierząc tylko spalanie stary diesel vs stary pb lpg w małym busiku jest bardzo mała po stronie lpg.

I tak np. Caddy 1,9 sdi 6,5l on a 1,4 pb + lpg 10l lpg. Transit 98r. 2,5 d 8-9l on a 2,0 lpg 13-15l
Pug boxer 2,0lpg (laweta) 14-15l lpg.
Jedynie co była spora różnica to vw lt35 93r z kontenerami 2,5td vs 2,4pb +lpg.
Diesel 13-14l a ten z lpg 18-19l.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Gru 2019, 12:51

Tak szybki ale różnica jest taka że Ty jeździsz po trasie czyli autostrady a camperem na autostradę raczej rzadko się wjeżdża a zjedz poza autostradę i stacje LPG będziesz mógł liczyć na palcach i trzeba robić obliczenia i poszukiwania. Foto40 popatrzyłeś sobie na autocentrum co jest słabym wyznacznikiem a w dodatku Ty będziesz miał auto przeładowane więc tym bardziej spalanie rośnie, zobacz nawet to ogłoszenie które wrzuciłes gosc napisał spalanie LPG 12-15 litrów a trzeba pamiętać jeszcze ze benzyny też trochę potrzebujesz, a gdzie serwisy, świece, cewki i masa innych pierdół które mogą ulec uszkodzeniu. Ty wiesz swoje ja wiem swoje z tym że ja troszkę siedzę w temacie a Ty w ogóle taka jest różnica, Ty i tak już decyzję podjąłeś więc bez sensu jest tołkować temat wyboru paliwa, szukaj auta które ma już założona instalke która nie jest stara, nie patrz na rocznik i przebieg tylko stan.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2019, 18:42

Nie będę miał ani trochę przeładowanego auta. Normalnie jeżdżąc załóżmy przykład, który już rozpoczęliśmy czyli fiat doblo. Mówię oczywiście o osobowym, nie chce jakiegoś szrota po budowie. Plus chce mieć przejście z kabiny do bagażnika. Wyjmę siedzenia a w ich miejsce wsadzę dwie torby z ubraniami( 20kg max), jedzenia nie wozimy ze sobą bo się nie opłaci, lepiej kupić na miejscu, jedynie jeszcze z 10kg wody, spiwory i poduszki ale to wciąż mało. Chętnie podyskutuje, nie uparłem się, tylko po prostu przemawiają mi argumenty liczbowe czyt. szacowane koszty spalania.

Nie szukam auta na wyjazd, szukam auta tylko, żeby jeździć w Polsce. Jak wtedy wygląda Wasze zdanie? Taki doblo jak niżej spali mi mniej( taniej) niż taki doblo w LPG?
[link do oferty na Olx wygasł] - 1
[link do oferty na Olx wygasł] - 2

Poczytałem trochę o doblo w dieslu i wspomniany wcześniej oszczędny silnik 1.3 multijet nie samych dobrych opinii. Jest sporo wątków o pękającym łańcuchu rozrządu
foto40
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: nie mam/szukam

30 Gru 2019, 19:03

Argumenty liczbowe są takie, że doblo z dieslem 1.9 spali te 7/100 a 1.2 10/100 gazu i dodatkowy litr benzyny a dodatkowo mając 65ps nie jedzie wcale.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2019, 19:16

foto40 napisał(a): Jest sporo wątków o pękającym łańcuchu rozrządu
wiedziałem że ktoś się wychyli, tylko widzisz warto też doczytać że ten silnik jest bezkolizyjny i nawet jak się posypie to remont silnika nie jest potrzebny a jakby Cię to jeszcze nie przekonywało to wrzucam Ci link ile kosztuje kpl rozrząd [link do oferty na Allegro wygasł] a to wcale nie najtańszy..... druga sprawa masz auto bez żadnych dpfów fapów czy 2 masy :ok: jedyne co może pójść nie tak to turbo (500 zł) lub rozrząd (800 zł). Zawszę będę bronił 1.3 miltijeta bo to bardzo niedoceniony silnik, zjeździliśmy takich w firmie kilka, były też z przebiegami 300+ i totalnie nic nie było naprawiane.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2019, 20:02

Istnieje coś takiego, jak bezkolizyjny silnik? Wszędzie piszą, że zawsze coś siada. A to dźwigienki, a to góra i że jest to jak najbardziej kolizyjny motor. Chyba, że szukam w złych miejscach? Zainteresowałem się dość mocno tym 1.3 multijet ( czy to jest to samo co JTD, CDTI?)
Może być muł, miałem scenica 1.6 i to był dopiero muł więc jestem przyzwyczajony :D byle mało palił i wytrzymał te 10tys bez jakiś napraw typu świece, cewki kable itp (tak wiem w LPG sie to wymienia częściej, czego w dieslu nie ma)
foto40
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: nie mam/szukam

30 Gru 2019, 20:33

foto40 napisał(a):wytrzymał te 10tys bez jakiś napraw typu świece, cewki kable itp


świece i kable to się wymienia profilaktycznie zaraz po zakupie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2019, 20:54

Wymieniłem po zakupie od razu świece i cewki ( kabli nie było) to po 10 tys znów padły. Od tego czasu powiedziałem sobie, że nigdy więcej scenika. Tyle co w niego włożyłem, tylko dlatego, że mechanicy nie umieli zdiagnozować usterki, to nigdy więcej renaultów.
To przemawia za dieslem, bo tam takich problemów nie ma, dlatego chętnie dowiem się więcej o 1.3 multijet w doblo :)
foto40
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: nie mam/szukam

30 Gru 2019, 21:02

foto40 napisał(a):To przemawia za dieslem, bo tam takich problemów nie ma, dlatego chętnie dowiem się więcej o 1.3 multijet w doblo


Hahahahahahahahahahahahahahaha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ty sobie zdajesz sprawę ze stopnia skomplikowania jakiegoś śmieciowego, ośmiozaworowego benzyniaka w porównaniu do "nowoczesnego" diesla na cr?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2019, 21:05

foto40 napisał(a):Od tego czasu powiedziałem sobie, że nigdy więcej scenika. Tyle co w niego włożyłem, tylko dlatego, że mechanicy nie umieli zdiagnozować usterki, to nigdy więcej renaultów.


I to na podstawie jednego egzemplarza? No ciekawe.. :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2019, 21:24

Aha, czyli przekonywaliście mnie do diesla, szczególnie 1.3 multijet bo jest dobry i nie psuje sie i nawet jak pęknie łańcuch to zakładam nowy i nic sie nie stało, przecież tylko pękł łańcuch i nie rozwalił pewnie pół silnika, który jest bardzo skomplikowany i drogi w naprawie, skoro skomplikowany. Lepiej weź benzyniaka, który jest jak łopata w porównaniu do diesla na common railu, ale nie bierz w gazie, bo gaz nie można za granice, ale jednocześnie weź diesla bo diesel za granice i najlepiej 1.3 multijet bo jest super i mało pali. To ja już nic a nic Was nie rozumiem.
Ps. Nie na podstawie jednego egzemplarza, ale na innych użytkowników forum, którzy mieli identyczny problem jak ja i żaden z nich nie mógł sobie z tym poradzić nie wymieniając na ślepo różnych części, bo nigdy nie było jakiegoś elementu wspólnego.
foto40
Nowicjusz
 
Posty: 40
Auto: nie mam/szukam

30 Gru 2019, 21:30

foto40 napisał(a):dlatego chętnie dowiem się więcej o 1.3 multijet w doblo
jtd to już inna konstrukcja. To samo masz CDTI 1.3 i 1.4 HDI w ale nie polecam citroenowego bo osprzęt jest inaczej rozwiązany i dużo więcej pracy z wymianą rozrządu niż we Fiacie czy Oplu. Jeszcze co do jego uszkodzenia to silnik jest bezkolizyjny dzięki kostrukcji wałków, pękają dzwigienki, czasami pęka jedna a czasami 5 ale kosztują groszaki zresztą jak wszystko zresztą w tym aucie. Widzisz ja multijeta mam w małym palcu, trochę się tego przerobilo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4