
4MOTION. W wersji podstawowej wszystkie Touaregi dysponują napędem na cztery koła 4MOTION z samoblokującą przekładnią rozdzielczą Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni). Ponadto wszystkie Touaregi posiadają program jazdy Offroad, obsługiwany dwustopniowym przełącznikiem, który dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, aktywuje asystenta zjazdu ze wzniesienia i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej skrzyni biegów. Touarega V6 TDI z silnikiem 190 kW/258 KM można zamówić także z pakietem Terrain Tech, który zamiast mechanizmu różnicowego Torsen posiada przekładnię rozdzielczą i redukcyjną jeszcze lepiej przystosowaną do jazdy terenowej oraz blokadę środkowego mechanizmu różnicowego i mechanizmu różnicowego tylnej osi (4XMOTION: zdolność pokonywania wzniesień 45 stopni). Wersja ta posiada pięciostopniowy przełącznik, którym kierowca może dostosować SUVa do aktualnej sytuacji.

Silniki wysokoprężne oferowane w Europie - V6 TDI z katalizatorem SCR DPF i V8 TDI. W Europie klienci mają do wyboru trzy silniki TDI oraz Touarega Hybrid. Silniki TDI rozwijają moc 150 kW/204 KM, 190 kW/258 KM (teraz o 10 kW więcej) i 250 kW/340 KM. Touareg Hybrid dysponuje mocą systemową 279 kW/380 KM. Dwa V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6. W ramach przestawiania na tę normę, oba silniki zostały wyposażone w nowy moduł katalizatora SCR-DPF, moduł dozowania SCR (AdBlue) oraz dodatkowy katalizator eliminujący nadmiar amoniaku, ponadto w układzie oczyszczania spalin zamontowany jest katalizator utleniający.
Zużycie paliwa przez silnik V6 TDI BlueMotion Technology o mocy 204 KM udało się zmniejszyć z 7,0 l/100 km (184 g/km CO2) do 6,6 l/100 km (174 g/km CO2). Drugi V6 TDI rozwija teraz o 10 kW/13 KM większą moc (190 kW/258KM), przy zmniejszonym zużyciu paliwa, mianowicie spadło ono z 7,2 l/100 km (189 g/km CO2) do 6,8 l/100 km (178 g/km CO2). Najmocniejszym dieslem jest nadal V8 TDI o mocy 250 kW/340 KM.
Silniki benzynowe, napęd hybrydowy z V6 TSI i silnikiem elektrycznym. W Europie Volkswagen oferuje Touarega Hybrid z silnikiem V6 TSI (benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem) o mocy 245 kW/333 KM i silnikiem elektrycznym 38 kW/52 KM. Jeżeli oba silniki pracują jednocześnie (boostowanie), rozwijają moc systemową nawet 279 kW/380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Jednocześnie Touareg Hybrid ze zużyciem paliwa 8,2 l/100 km (193 g/km CO2) wyznacza standardy wśród terenowych SUVów z silnikiem benzynowym. Napędzany tylko silnikiem elektrycznym, zatem nie emitując CO2, Touareg Hybrid może poruszać się z prędkością do 50 km/h. Tak jak wszystkie Touaregi, także wersja hybrydowa może holować przyczepę o masie do 3,5 tony.
Silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane na świecie – V6 i V8. W Azji nowy Touareg będzie dostępny z trzema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe przeznaczone na rynek chiński rozwijają moc 213 kW/290 KM i 235 kW/320 KM (oba V6 TSI) oraz 265 kW/360 KM (V8 FSI). W Rosji nowy Touareg będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: o mocy 183 kW/249 KM (V6 FSI) oraz – tak jak w Chinach – 265 kW/360 KM (V8 FSI). W USA i Kanadzie Volkswagen oferuje Touarega jako V6 FSI (206 kW/280 KM), jako wariant hybrydowy (279 kW/380 KM) i jako V6 TDI (176 kW/239 KM).
Zużycie paliwa obniżone nawet o sześć procent. Dzięki licznym modyfikacjom aerodynamicznym (między innym przednie wloty powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, nowe spojlery przy kołach), oponom zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia oraz zmniejszeniu tarcia w seryjnej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, Volkswagenowi udało się obniżyć wartości zużycia paliwa nawet o sześć procent (V6 TDI o mocy 150 kW). Ponadto zoptymalizowany system Start-Stop (silnik jest teraz wyłączany już przy prędkości poniżej 7 km/h) oraz funkcja rekuperacji przyniosą dalszą redukcję spalania przy codziennej eksploatacji.
Udoskonalona została także seryjna funkcja „żeglowania” w wersjach V6 (dotychczas stosowana tylko w Touaregu Hybrid): gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostaje odłączony od skrzyni biegów. Następuje to nawet przy prędkościach dochodzących do 130 km/h, zatem także na autostradzie.
źródło: Volkswagen