Volvo do 15 tyś

05 Sie 2018, 19:35

Witam, jakiś czas temu pisałem, że szukam auta. Po dłuższych poszukiwaniach, znalazłem stój typ. Jest nim Volvo s40 i s60, teraz sprawa silników bardziej skłonny jestem nad benzynami, wydają się mnej awaryjne. Niestety nie wiem które dokładnie silniki są dobre pod gaz, słyszałem że 2.4 i 1.8 dobrze współpracują z gazem. Chyba, że diesle waszym zdaniem są lepsze.
Nie zależy mi na jakieś wielkiej mocy i momencie obrotowym, nie należę do osób które lubią "szaleć" na drogach.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

05 Sie 2018, 20:34

1.8 silnik forda z mechaniczną regulacją luzów zaworowych, czyli raz na 30 000km wypadałoby czapkę zrzucić... moc 125KM wystarczająca do tej budy ale miał wadę w postaci słabych pierścionków, i słabe zawory wydechowe , przy ok. 250 000km lubiały sie wypalać.
Oczywiście wszystko można ogarnąć i jeździć dalej, pod LPG sie nadaje.


2.4 5-cio cyl. volvo silnik super ale jest ich jak na lekarstwo..pozatym za 15 tys będzie bardzo ciężko znaleźć dobry egz.

ogólnie to nawet 1.8 za 15 tys będzie ciężko, aczkolwiek jest to czasami możliwe
aczkolwiek s40 z przebiegiem <200 tys na zagranicznych aukcjach są po ok. 4000 euro

były jeszczcze 1.6 benz ale troche słaby
2.0 ale prawie nieosiągalny

z dielsli to 1.6 i 2.0 francuskie silniki
i 2.5 volvo
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

05 Sie 2018, 22:10

A jest różnica tego jaka buda czy s40 czy s60? Czy to ten sam silnik będzie jesli w tym i w tym bym 2.4 znalazł?
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

05 Sie 2018, 22:19

Przede wszystkim 1.8 brał olej, dlatego lepszym wyborem będzie 2.0, a najlepiej 2.4, tylko że budżet minimalny na S40.
S60 jakieś znajdziesz z początku produkcji, szukaj czegoś z manualną skrzynią z 2.0T lub wolnossącym 2.4
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sie 2018, 06:52

Widzę, że tych aut jak na lekarstwo musiał bym po całej Polsce jeździć. Jedno widziałem w Szczecinie, drugie koło Krakowa. I do tego prawie same diesle.
Tak myślę czy w tym budżecie to dobry pomysł na takie volvo z 2004 roku s40 jak mi się podoba.
Chyba będę musiał poważnie się zastanowić i czegoś innego szukać, myślałem nad Toyotami Avensis II.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

06 Sie 2018, 08:27

Avensis II jeszcze gorzej w tym budżecie, diesle są bardzo kiepskie, 1.6 za słaby, 1.8 bierze olej, 2.0 ma bezpośredni wtrysk i przy tym wieku/przebiegu mogą pojawić się typowe bolączki tych silników.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sie 2018, 18:58

1.8, wiem że sporo lubi popic tego oleju, ale wydaje się najlepszy z tego wszystkiego. Nie mam pomysłu co wybrać, budżet chyba za mały, żeby kupić coś w miarę senskwnego co by wyglądało. Kupię Skode octavie albo superb bo mniej zajechane niż passat i tyle z tego będzie.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

06 Sie 2018, 19:16

Syzyf3007 napisał(a):Kupię Skode octavie albo superb bo mniej zajechane niż passat i tyle z tego będzie.

nie ma reguły i octawia może być też zajechana jak i superb , a passat to w szczególności
co do volvo bardzo fajne samochody , w tamtym roku miałem kilka s40 II i v50 II sprzedawane od 13500-17000zł przeważnie z 1.8 benz ... w tym roku nie kupuję ich bo było dosyć słabe zainteresowanie, mimo iż samochody bezwypadkowe.
Z tym że volvo w takiej kasie to przebiegi 230-290 tys. km
z przebiegami <200 tys 20 000zł za samochód by wychodziło
roczniki 2005-2007
jest jeszcze jedno wyjście...kupno takiego volvo gdzieś za 11 000zł i z silnikiem do wymiany pierścieni, remontu głowicy ...koszt ok. 2500-3000zł i mamy dobry samochód z silnikiem przygotowanym na kolejne 200 tys....no ale 99%kupujących tak nie chce a można wyhaczyć fajny egzemplarz ze skórami, navi czy ładnym alu. z silnikiem z zużytymi pierścieniami gdzie dobry mechanik sobie z tym poradzi bez problemu.


z avensisami troche na internetach przesadzają bo mam ich kilka egz. przedlifty , polifty 1.8 i silniki nie mają tendencji do zużycia oleju, coś tam pewnie trzeba będzie dolać ale 1L czy 2L na 10 0000km majątku nie kosztuje bez przesady, a co toyota to toyota jednak, Nie takie dużo nowsze fury biorą go więcej nikt nie panikuje,
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

06 Sie 2018, 20:00

Nie zależy mi na niskim przebiegu, ale na tym żeby był sprawny mechanicznie. Z drugiej strony nie boję się kupić auta w którym coś jest do zeobienia, jeśli można w dobrej cenie je wyrwać. Fajna opcja z tą naprawą pierscieni, tylko znaleźć taki egzemplarz.
Według Ciebie, jako osoby która siedzi w sprzedaży samochodów, na jakie modele zwróci uwagę?
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

06 Sie 2018, 20:17

Syzyf3007 napisał(a):Fajna opcja z tą naprawą pierscieni, tylko znaleźć taki egzemplarz.


heh jakieś 3-4 dni wstecz było s40 II 1.8 benz ze skórami, navi ładnym alu, 244 000km, 1.8 w szwecji z silnikiem który nie pracował na 1 cylinder...czyli standard przy tym przebiegu dla tego silnika, zawory wydechowe do wymiany+ uszczelniacze zaworowe+ przy okazji pierścionki , sprawdzenie przy okazji rozrządu i stanu panewek, regulacja luzów zaworowych, rocznik 2006 wystawione za 2300 Euro , czyli do wzięcia pewnie gdzieś 1800-1900 Euro , a może i mniej bo szwedzi nie wiedzieli co mu jest i nawet pytali się mnie to im powiedziałem, wkładasz w motor 3-3,5 tys i masz pewniaka na 200 tys. km , w ogłoszeniu było 5 dni, miałem okazję kupić ale odpuściłem bo kupowałem inne, pozatym nie chciało by mi się z tym bawić...aczkoliwek wszystko jest spokojnie do zrobienia i dobre graty dostępne też są, ...może się pojawi za jakiś czas u nas o ile poszło do PL., tylko że ten kto to kupił i tak pewnie będzie naprawiał.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

06 Sie 2018, 20:31

Syzyf3007 napisał(a):Według Ciebie, jako osoby która siedzi w sprzedaży samochodów, na jakie modele zwróci uwagę?


jeżeli chodzi o s40 to benzyna 2.4 ale jest ich bardzo mało, te które są wystawione to w tej kasie nie będą za ciekawe,
ewentualnie szukać 2.0 benzyna ale w całej PL może jest ich kilka do sprzedania albo i nie ma wogóle, nie wiem nawet aż tak bardzo nie śledzę ogłoszeń w PL.
1.8 też można brać ale trzeba bardzo dobrze zweryfikować silnik,
w ubiegłym roku miałem jedno V50 1.8 po pełnej takiej naprawie , robiłem silnik dla klienta , (bo kupiłem z silnikiem nie pracującym na 1 cylinder) wymienione miał gratów gdzieś za 3,5 tys zł, (tzn. 2,5 tys + 1 tys robocizna...można taniej ale ja brałem części z górnej półki) po naprawie pracował idealnie, miał tylko zużyte pierścionki i uszczelniacze zaworowe, tuleje jak nowe. + nowy KPL rozrząd łańcuchowy ze wszystkimi kołami.
po zalaniu 5W30 sprawdzone na 1000km nie wziął NIC...przebieg oryg. w szwecji 248 000km
niektórzy napiszą że można taniej kupić słupek za 1000zł ale nie warto bo się kupi taki sam....więc zostaje TYLKO naprawa.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

06 Sie 2018, 21:02

I to jest to, na całą Polskę 2-3 sztuki.
To ma być auto na około 3 lata, także budżetu nie chce zwiększać. Masz jeszcze jakieś typy, z którymi nie będzie problemu z późniejszą sprzedażą? Chociaż myślę, że sedany są dość chodliwe.
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

06 Sie 2018, 22:45

W tym budżecie możesz szukać:
Citroen C5 II 2.0
Ford Mondeo Mk3 2.0
Hyundai Sonata 2.0 lub 2.4
Mazda 6 2.0
Mercedes C180K
Opel Vectra C/Signum 1.8
Peugeot 407 2.0
Saab 9-3 1.8T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2018, 07:04

Hyundai Sonat, nie widziałem takiej maszyny :mrgreen:
Co do Mercedesa to boję się o ceny części, i serwisu. Reszta aut wydaje się spoko
Syzyf3007
Początkujący
 
Posty: 61

07 Sie 2018, 08:14

Ceny części i serwisu Mercedesa będą takie same albo nawet niższe niż w Volvo S60.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002