VOLVO S40 2.0D 136km 2005 problem z odpalaniem...

12 Sty 2009, 11:58

Witam!

jestem posiadaczem volvo model jak w tytule. Ostatnio pojawil sie problem przy odpalaniu, mianowice nie wchodzi na "wolne" obroty. po przekreceniu kluczyka w stacyjce silnik odpala ale nie moze wejsc na 800obr/min jak gdyby sie dusil i nastepnie gasnie czasem trwa to kilka sekund np obroty rosna bardzo powoli dochadza do 400 lub 600 obr/min i silnik gasnie. nie dzieje sie to za kazdym razem ale sie martwie.


czy ktos moglby mi pomoc??
przy okazji auto ma najechane 150 tys km zawsze serwisowane...

prosze o pomoc
asmasz
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 12 Sty 2009, 19:29

    czy to jest silnik juz na common rail czy jeszcze na pompie wtryskowej?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    13 Sty 2009, 00:12

    z tego co udalo mi sie ustalic jest to common rail drugiej generacji (podobno)
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    13 Sty 2009, 18:50

    a czy w czasie jazdy tez gasnie?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    14 Sty 2009, 11:00

    nie w czasie jazdy nie gasnie, nie dlawi sie nie dusi... w czasie jazdy wszystko jest wporzadku...
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    15 Sty 2009, 18:25

    najprawdopodobniej zaczyna wysiadac jeden z wtryskiwaczy trzeba to sprawdzic bo to bedzie sie nasilało i to dosyc szybko do tego stopnia ze auto nie bedzie odpalało bez samostartu
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    16 Sty 2009, 00:04

    Dziekuje za odpowiedz.
    Ostatnio dodalem do paliwa Redexu(plyn czyszczacy wtryskiwacze) i auto narazie spisuje sie bardzo dobrze. Ile moglaby kosztowac naprawa wtryskiwaczy(gdyby okazalo sie ze to one). od czego mogo sie to stac? jakie moga byc dalsze objawy?? w sobote odaje auto do serwisu volvo w celu sprawdzenia auta, czy beda w stanie wychwycic ta usterke ??
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    16 Sty 2009, 11:27

    nie właściwej jakości paliwo może mieć negatywny wpływ na wtryskiwacze. Jeśli mechanik ma głowę na karku to z pewnością wychwyci niedomagający wtryskiwacz lub niepoprawnie działający jakiś układ. U mnie przez 6 dni szukali przyczyny podobnych objawów. U mnie winowajcą był zimny lut w komputerze i nie dochodził sygnał jednego z czujników.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    16 Sty 2009, 11:43

    a koszty naprawy ? jakie moga byc koszty naprawy?? a paliwo swoja droga moglem miec gorszej jakosci.... ale po zatankowaniu na shellu i dodaniu tego srodka czyszczacego wtryskiwacze odpukac jest narazie dorze...
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    16 Sty 2009, 19:21

    koszt naprawy to jest zakup nowego wtryskiwacza ok 1500-2000zł plus wymiana, to sa najwidoczniej poczatki usterki dlatego auto raz pali raz nie pali ale nie masz sie co martwic w polsce jest to normalne
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    17 Sty 2009, 14:40

    dzieki.... jak narazie jest dobrze. serwis volvo niczego nie wykryl, zadnej usterki, zadnych objawow. powiedzieli ze auto jest w b. dobrym stanie... pojezdze to sam zobacze...
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    17 Sty 2009, 22:34

    tej usterki nie daa sie wykryc za pomoca komputera poniewarz jest to uszkodzenie układu niskiego cisnienia we wtryskiwaczu nie wywoła on zadnego błędu na komputerze nawet jezeli samochód nie bedzie juz odpalał
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 14:16

    dzieki!!! Teraz to mnie pocieszyles. wiec ile mam czasu ?? jak dlugo jeszcze pojezdze? czy mozna wymienic jeden wtryskiwacz czy trzeba wymienic wszystkie naraz ?
    asmasz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    18 Sty 2009, 21:46

    co do tego ile przejedziesz to nikt ci tego nie powie bo tego sie nie da okreslic zdarza sie ze ktos jezdzi miesiąc, dwa a zdarza sie ze tygodnia nie przejezdzi ale spokojnie nie ma sie co stresowac, nalezało by sprawdzic wtryskiwacze i zobaczyc który ma za duzy zrzut paliwa na niskie cisnienie i ten nalezało by wymienic
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 22:14

    Przy tym wtrysku,to proponuję ci tankować na markowych stacjach - BP,Orlen,Jet,Bliska itd.Tam są najczęściej prowadzone kontrole jakości paliw i jest największa szansa na to,że to paliwo jest takie jak ma być.Natomiast unikaj lepiej małych,przydrożnych stacji - tam paliwo może być kiepskiej jakości,a te popmowtryskiwacze są bardzo wrażliwe na jakość paliwa.Każde małe zanieczyszczenie może spowodować problem,a koszta naprawy są bardzo duże.
    Jeżeli podczas jazdy nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem,to popmowtryki raczej są dobre.Ale na wszelki wypadek warto zmierzyć ciśnienie.Powinno wynosić 1600 bar.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000