Volvo S40 II 2.0D 136KM - laik kupuje!

20 Paź 2019, 08:22

Cześć!
Jestem tu nowy, ale kupić swoje pierwsze Volvo.
Wybór padł na Volvo S 40 2.0D 136KM rocznik 2006 w górę.Budżet jakim dysponuje to max 17 tys.
Na olx, otomoto czy allegro jest dużo ofert ale jest też duża rozbieżność cenowa.
Jakoby jestem laikiem w motoryzacji to proszę was o jakiekolwiek wskazówki na co zwracać uwagę podczas oględzin bądź rozmowy telefonicznej z potencjalnym sprzedawcą. Słyszałem o często psującej się stacyjce, turbinie, bądź elektryce panelu radia, to prawda ? jak to wygląda w takich nadszarpniętych wiekiem autach? proszę o szczere odpowiedzi. Zaznaczam ze nie mam znajomego mechanika żebym mógł z nim pojechać, jedyne co mnie ratuje to stacja diagnostyczna, ale wiadomo wszystkiego mi nie pokaże. Pozdrawiam !
dzikpower
Obserwowany
 
Posty: 2

25 Lis 2019, 13:11

O turbo to bym się nie martwił bardziej trzeba zwracać uwagę na stan układu wtryskowego bo nie jest jakiś super trwały
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Lis 2019, 13:30

nigdy nie miałem problemu ze stacyjką, panelem radia, czy turbiną w Volvo z tym silnikiem,
bardziej bym zdiagnozował auto pod względem FAPa, tam jest mokry FAP i dwumas... reszta powinna być OK. Z panelami wylanymi widziałem może 1 egzemplarz na 100 gdzie miał ten problem, można zawsze to podmienić nie kosztuje dużo.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

26 Lis 2019, 12:22

Ja szukałbym auta od prywatnego wlasciciela, który przedstawi sensowna historie serwisową. Jeśli ktoś twierdzi, że jeździł autem 3 lata i łał tylko paliwo to jest to podejrzane. Fajnie jakby było już zrobione sprzęgło z dwumasa, bo to znaczny koszt w tym silniku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lis 2019, 15:23

Ossy napisał(a):Jeśli ktoś twierdzi, że jeździł autem 3 lata i łał tylko paliwo to jest to podejrzane.


Ale tak większość u nas w kraju robi. Jeżdżą do oporu, a jak coś zaczyna wymagać naprawy to szukają jelenia. :D Z uwagi na to nie kupowałbym diesla, bo on najbardziej trafia w taką grupę docelową. Były fajne benzyny 2.4 (170KM) i takiej bym szukał, choć mniejsza dostępność. Bez problemu działają z gazem.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

26 Lis 2019, 15:35

ale za darmo nic nie dostaniesz, jak jest np. dwumas do wymiany a reszta OK to się kupuje , rabat na dwumas i się bierze
a nie że wszystko porobione i za bezcen, nikt tak nie robi.
amoże to tędy droga...kupić taniej z np. uwalonym dwumasem, wymienićgo na nowego i jeździć z nową częścią.
Niż kupić drożej z działającą i np. po pół roku klęknie i dalej trzeba to wymienić.
I że tak powiem kupione drożej i dalej trzeba dołożyć :lol: :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Calibra GTC Concept
    Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

26 Lis 2019, 17:50

Ja tak kupuję właśnie. Wolę coś co wymaga większych napraw i ogarnąć. Tylko to też nie jest takie kolorowe, bo zawsze wyjdzie coś jeszcze. I zazwyczaj wychodzi to drożej, niż kupno od razu zadbanego samochodu, ale przynajmniej jest pewność. Ważne też czy zrobi się część samemu czy wszystko zleci serwisowi. Autor napisał, że jest laikiem, więc w bardzo zaniedbane nie ma co się pchać, bo popłynie.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna