Volvo s40/v40 kto coś podpowie?

29 Lip 2009, 22:33

Witam Chcę kupić volvo v40/s40 diesel rocznik około 2001 ( 200 do 2002) co możecie powiedzieć o tych autach... interesuje mnie spalanie, awaryjność ( jeżeli coś jest to co jest się psuje najczęściej) wady ukryte ( wady konstrukcyjne które mogą przeszkadzać jak w fabii przemoknięte kable-wiązka)
max69
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Turek

01 Sie 2009, 09:49

dołączam się do pytania :) ile trzeba mieć kasy na dobry egzemplarz z tych lat? Znajomy podpowiadał by nawiązać kontakt z kimś kto osobiście sprowadza te auta ze Szwecji (słynna strona z przebiegiem) ... może na forum ktoś taki siedzi?
0rafal
 

01 Sie 2009, 18:51

Auta produkowane poza Szwecją ,niestety odbiło się to na jakości ,produkowane na tej samej taśmie co Mitsubishi Carisma mają zbliżone konstrukcje i sporo takich samych podzespołów.Słabe zabezpieczenie antykorozyjne(nawet potrafią rdzewieć tylne klapy,uwaga na to)Wszystkie silniki Diesla pochodzą od Renault,starsze z pompą wtryskową są bardzo awaryjne,lepiej wypadają te z common rail ale ostrożność wskazana.Diesle nie są szczególnie polecane ale szwedzkie jednostki benzynowe tak a szczególnie silnik 2.0(1948 ccm) 136 KM,12/6.5/8l100km.Jeszcze lepszy motor to 2.0T(tzw. soft turbo)163KM spalanie prawie takie samo.Jeśli jesteś żądny sportowych wrażeń to w ofercie są wersje T4 z silnikami 1.9 o mocy 200KM(wytrzymałe ,drogawe w utrzymaniu).Zdecydowanie niegodny polecenia jest silnik 1.8i produkcji Mitsubishi(montowany w Carismie pod symbolem 1.8 GDI).Zawieszenie jest twarde,niezbyt trwałe elementy przedniego zawieszenia ale tylnego za to zdecydowanie trwalsze.Celuj w pojazdy z konca produkcji im młodszy tym lepszy(2000-2003)Problemy:przednie zawieszenie,układ hamulcowy,awarie przełaczników kierunkowskazow,pękające głowice w dieslach z początków produkcji,awarie turbosprężarek w nowszych dieslach,pękające paski rozrządu,,zacinają się zewnętrzne mechanizmy zmiany biegow w silnikach benzynowych rzadko awarii ulegają przepływomierze.Ocena TUV na koniec,modele z końca produkcji wypadają lepiej (troszeczkę) pod względem awaryjności jak AUDI A3 oraz Mercedes klasy C(auta 6-7 letnie) ale w przypadku aut 8-9 letnich AUDI A3 wypada lepiej ale za to AUDI A4 gorzej.To tyle mego bełkotu,są tacy ktorzy uważają,że lepsze jest wysysanie informacji z palca ale pamiętaj to są informacje z bardzo pewnych żrodeł ! :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8610
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sie 2009, 10:38

dzięki za spory zastrzyk informacji!
0rafal
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    20 lat na podium – Toyota Camry w USA
    Toyota Camry, choć jest japońskim samochodem, bardzo silnie kojarzy się z Ameryką. Nie tylko dlatego, że jest sporym sedanem, czyli typem auta, które Amerykanie lubią najbardziej. Camry to absolutny amerykański bestseller, ...