Volvo s60 czy może coś innego?

21 Maj 2011, 16:29

Byłem wczoraj w salonie Volvo słuchając rad forumowiczów. Doradzono mi, aby zamiast toyoty rav4 kupić xc60. Oglądając to auto zacząłem się zastanawiać, czy może nie praktyczniejszy byłby zwykły s60. (jak widać, nie śpieszy mi się z zakupem :grin: ) Autko jest przestronne i dobrze się prezentuje. Jeszcze nie wiem czy lepsza byłaby wersja kombi czy sedan. Zastanawiają mnie jednak silniki Volvo, głównie diesle. Dlaczego z tak dużych pojemności wyciągane jest tak mało koni mechanicznych - może nie o konie chodzi? Toyoty (którymi jeżdżę od lat) wypadają pod tym względem o wiele lepiej. Mógłbym mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach - nie znam się na tym zbyt dobrze. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale skrzynia automatyczna raczej nie wchodzi w grę.

No i przy okazji - czy to auto to dobry wybór. Po pierwsze - czy lepsze od xc60, a po drugie czy warto brać coś podobnego pod uwagę z innej marki za podobne pieniądze (130-169tys)? Z góry mówię, że odpadają fordy, francuskie, mazda 6, opel insygnia, volkswagen, honda accord, mercedesy (wykluczam z przeróżnych powodów - nie koniecznie uważam, że wymienione marki i modele są złe). Myślałem trochę nad bmw, ale nie jestem pewien, czy odpowiada mi charakter tej marki - jak widzę np nową 5 w czarnym kolorze to od razu nasuwa mi się na myśl, że prowadzi ją jakiś gbur :mrgreen: . Jednak nie przekreślam beemek do końca.

Mam nadzieję, że mój post i opinie nikogo nie urażą. Proszę o rady i pozdrawiam :)
bobobox
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

21 Maj 2011, 18:29

bobobox napisał(a):Mógłbym mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach - nie znam się na tym zbyt dobrze.

Taka polityka firmy. Silniki duże pojemnościowo? Diesle 2.0 i 2.4 od 160 do 205 KM. Zupełnie wystarczy, żeby jeździć niemal 2 tonowym samochodem.
bobobox napisał(a):No i przy okazji - czy to auto to dobry wybór. Po pierwsze - czy lepsze od xc60,