Volvo S60(pierwszej generacji) - 2.4 170KM czy 2.0T 180KM

18 Gru 2014, 22:33

Witam.
Zacznę może od najważniejszego - nie obchodzą mnie żadne BMW, Hondy, Merce czy inne VW. Tyle jest tego na drogach, że rzygać się chce.
A więc do rzeczy. Przewertowałem wiele marek i padło na Volvo S60 bo jest nietuzinkowe, trzyma klasę i sylwetka mimo upływu lat wciąż urzeka oko. Sprawa jest taka, że chcę kupić Volvo w Niemczech (użytkować będę w Polsce rzecz jasna) do 5.000 Euro. Więc będzie to około 2003-2004 rok. Tylko teraz rodzi się pytanie - który silnik wybrać - 2.4 wolnossący 170KM czy 2.0T 180KM (benzynowe rzecz jasna. Tylko benzynowe wersje są w kręgu moich zainteresowań więc proszę nie sugerować diesla)? W zasadzie do zeszłego tygodnia brałem pod uwagę tylko wersję 2.4 bo nie chciałbym silnika z turbo ale przypomniałem sobie o akcyzie za pojemność silnika, która będzie kilkukrotnie wyższa w przypadku 2.4.
Chciałbym, żeby dało się przydusić od 0-160 i żeby miało ciąg na wysokich obrotach.
Ze swoich przemyśleń mimo wszystko nie wiem czy nie zdecydować się na wersję wolnossącą 2.4 bo może się okazać po zakupie wersji 2.0T, że turbo jest do wymiany i to co zaoszczędzę na akcyzie (w przypadku kupienia 2.0) to włożę w naprawę turbo.
Z chęcią posłucham sugestii co do tych dwóch wersji silnikowych jeśli ktoś miał z nimi styczność.

A może T4...?
Sphinx2
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 11 2008
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.6 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

19 Gru 2014, 13:52

Bardzo mało jest osób na forum,które tak naprawdę miały do czynienia z tym autem.
Jednak zasada,że wolnossący silnik przejedzie więcej i jest mniej podatny na zużycie jak doładowany,ma tu jak najbardziej zastosowanie. Szczególnie warto o tym pamiętać,gdyby się chciało zagazować maszynę.
Oczywiście przy takim Volvo trzeba wziąć poprawkę,że ceny napraw tego modelu a szczególne części nowych,nie nalezą do niskich. Dlatego ostateczny wybór wersji silnikowej,jest drugorzędny. Moim zdaniem najlepiej kupić auto,które będzie w najlepszym stanie technicznym. :)
Sphinx2 napisał(a):Chciałbym, żeby dało się przydusić od 0-160 i żeby miało ciąg na wysokich obrotach.

Te silniki nie są jakoś specjalnie wysokoobrotowe. Owszem ,można jeździć dynamicznie ale ich moc jest raczej oparta na pojemności ,inaczej niż np. w Hondach gdzie dynamika jest najlepsza wraz z momentem obrotowym w zakresie 5 tys.obrotów.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sty 2015, 01:55

Jak widać po braku odpowiedzi gdy wyłączyłem z dyskusji BMW i inne popularne na ulicach auta to panuje cisza. I właśnie dlatego chcę Volvo bo przynajmniej będę wyróżniał się na drodze. Jedynym mankamentem tego typu rzeczy jest brak opinii innych ale czasem to i dobrze. Prawdopodobnie będę celował w wersję 2.0T. Choć jeśli trafi się okazja 2.4 z rynku polskiego z polskiego salonu i od pierwszego właściciela to czemu by nie.

Nie wiem jak zacytować więc odpiszę arturowi bez cytowania jego wypowiedzi - 2.0T raczej nie bazuje na pojemności... 180KM to niemało z dwóch litrów przy technologii tamtego okresu
Sphinx2
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 11 2008
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.6 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

05 Sty 2015, 06:03

Konkretnej odpowiedzi na temat Volvo S60 udzielą Ci na volvoforum.pl na tym forum marka jest raczej "egzotyczna" a opinie oparte są w zdecydowanej większości na stereotypach. Przy importowaniu pamiętaj o kosztach akcyzy.
Może z krajowych skusisz się na forumowe auto.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 08 Sty 2015, 15:34, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Link usununięty - strona docelowa wymagała rejestracji.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Sty 2015, 00:53

Nie chcę, żeby ta odpowiedź wyglądała chamsko ale właśnie w tym tkwi problematyka pierwszego postu. Gdyby nie akcyza wybór byłby jednoznaczny na 2.4 170KM ;)

Fajne to Volvo p. Rom33. Wiem, że przy kupnie auta lepiej patrzeć na stan faktyczny niż na rocznik ale mimo wszystko wolałbym się zmieścić w wieku do 10 lat auta. Bo jednak blacharka idzie swoją drogą...
Sphinx2
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 11 2008
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.6 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2015, 08:25

Sphinx2 napisał(a): W zasadzie do zeszłego tygodnia brałem pod uwagę tylko wersję 2.4 bo nie chciałbym silnika z turbo ale przypomniałem sobie o akcyzie za pojemność silnika, która będzie kilkukrotnie wyższa w przypadku 2.4.


Weź jeszcze pod uwagę że nasze urzędasy nie patrzą na umowę,tylko mają swoje ceny(do obliczania cła i akcyzy),przeważnie brane z sufitu :/ Myślę że jednak 2.0T będzie lepszym wyborem,turbiny volvo mają ponadprzeciętną trwałość,a do tego raczej nikt nie kupuje volvo aby palić gumy :wink: A silnik nawet jak na tamte czasy nie jest zbyt wysilony :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Nissan X-Trail - segment crossoverów
    Nowy model łączy w sobie uznane tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z przełomowych crossoverów marki. Wynikiem tego połączenia jest samochód definiujący ...

07 Sty 2015, 12:19

Tak jak pisze Barol,wybrałbym 2.4 bez turbiny,poza tym obydwa silniki świetne.Spalanie identyczne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Sty 2015, 14:03

yeti65 napisał(a):do tego raczej nikt nie kupuje volvo aby palić gumy


Palić gumy nim nie będę ale myślę, że się wybiorę na Nurburgring i/lub Tor Poznań Track Day bo szaleć na drogach publicznych nie zamierzam jak to wielu w Polsce robi ;) Wiem, że do takich wyczynów lepsze by było jakieś BMW 3 ale dla mnie ta marka jest już tak spaczona przez jej użytkowników, że nie zamierzam nigdy kupić

yeti65 napisał(a):Myślę że jednak 2.0T będzie lepszym wyborem

i
PhantomASA1 napisał(a):wybrałbym 2.4 bez turbiny

Masz babo placek hehe
Sphinx2
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 11 2008
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.6 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004

07 Sty 2015, 14:22

No, jak masz babo placek?!,w jaki sposób można porównywać silnik 4 cylindrowy z 5 cylindrowym,poza tym 16 zaworowy i z siły rzeczy 20 zaworowym?! Wolnossący co prawda ale słabszy tylko 10KM,wedle katalogu tyle samo spalającym?!Ja tutaj nie widzę,żadnego powodu do zastanawiania się.Dałbym wiele za ten jeden cylinder więcej w swym aucie.170 KM to nie byle co,poza tym silnik o te 30% trwalszy :D bo bez turbiny.Poza tym obydwa silniki udane i polecane,bo gdyby było inaczej ,to poleciłbym przynajmniej ja, ten z turbiną.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8600
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Sty 2015, 17:20

Takie VOLVO przyspieszeniem szału nie robi, a na torze Volvo i to jeszcze S60? :shock: Dostaniesz kapelusz chyba na bramkach przy wjeździe przed pierwszym okrążeniem :lol: O torze takim autem zapomnij, bo to szkoda paliwa itd. Kieruj się tym czego oczekujesz, a nie jakimiś dalekoidącymi subiektywnymi odczuciami o markach...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Sty 2015, 17:58

A jak ma być trochę zabawy to wybrałbym 2,0t ponieważ szybciej wywoła uśmiech na twarzy a jak Ci się znudzi to sobie zrobisz remap a jak znowu Ci się znudzi to dołożysz parę złociszy i znowu coś sobie dorobisz...i następny remap... :twisted:
A jak kupisz wolnossaka to największą frajdą bedzie świadomość że masz 5garków co i tak ani Cię grzeje ani Cię ziębi... :D
Może jak porównywałbyś zwykłe auta 2,4 oraz 2,0 n/a to jest różnica na korzyść 2,4 ale w kwestiach frajdy turbo to turbo... :mrgreen:

Chociaż ogólnie jak szukasz frajdy i masz w planach odwiedzić tor to volvo jest takie sobie...
Może jak uzbierałbyś na coś z literką R to byłoby ok ale zwykłe volvo to :lol:

A jak troszku zabawy to może focus st też ma coś w sobie z volvo a jest turbo i 5eć garków z masą mniejszą od tapczanu... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11001
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sty 2015, 18:09

PhantomASA1 napisał(a):No, jak masz babo placek?!,w jaki sposób można porównywać silnik 4 cylindrowy z 5 cylindrowym,poza tym 16 zaworowy i z siły rzeczy 20 zaworowym?

Dwulitrówka to również pięciocylindrowiec :!:
[link do autocentrum.pl wygasł] :sly:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2015, 18:52

PhantomASA1 napisał(a):No, jak masz babo placek?!

Jak to jak? A zrozumiałeś sens moich cytatów? Po tym jak poleciałeś z materiałem widać, że... NIE. Chodziło mi o to, że jeden z forumowiczów stoi za 2.4,a drugi za 2.0. Ty było dla żartu! Bo już bardziej poważnie to widać, że polecane są oba.
jiGsaw napisał(a):Takie VOLVO przyspieszeniem szału nie robi, a na torze Volvo i to jeszcze S60? Dostaniesz kapelusz chyba na bramkach przy wjeździe przed pierwszym okrążeniem

Byłem już raz na Nurburgringu ze znajomym i wjeżdżały tam nawet golfy IV z silnikiem 1.9 TDI 90konne (volvo s60 2.4 manual czyli takie jakie chodzi mi po głowie ma do setki 8,5 sekundy, a takowy golf 14 sekund) i jakoś nikt kapelusza im nie wręczał. Ba! Inni Niemcy jeszcze im podpowiadali jak zbierać zakręty! Taki komentarz jak twój tylko od Polaka może paść. Jakby mnie było stać to bym kupił sobie Mercedesa CL 65 AMG ale mnie nie stać więc chcę coś eleganckiego, coś co się wyróżnia na ulicy i z większą ilością koni mechanicznych. Czy tak trudno to pojąć?
szybki napisał(a):jak Ci się znudzi to sobie zrobisz remap a jak znowu Ci się znudzi to dołożysz parę złociszy i znowu coś sobie dorobisz...i następny remap

Myślałem o tym. Ale to trzeba trafić na zdrową jednostkę. A wiadomo jak to z tym bywa
szybki napisał(a): to może focus st

Focus ST to chyba jedyne auto jakie biorę oprócz volvo pod lupę w sprawie kupna
Sphinx2
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 15 11 2008
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.6 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2004