Volvo S80 II 2.5T vs. Lexus IS II 250 vs. Mercedes-Benz C kl. III W204

17 Maj 2023, 09:21

Barth99 napisał(a):Cały czas przyglądam się silnikom TSI i TFSI od VAG. Czy te montowane w np. w Volkswagenie Passat CC z 2008 r. 2.0 TSI 200 KM są jakoś lepsze/gorsze niże te montowane w Audi A5 i gen. 2.0 TFSI powiedzmy 155 KM?

2,0/ 155? nie było takiego silnika, doładowane tfsi w tym okresie nie są polecane, musisz albo zejść niżej czyli do 2008 albo po 2013..
Te stare nie brały oleju potem nowa odsłona na łańcuchu rozrządu, kiepski okres 2008-2013 i potem kolejna wersja już całkiem dobrych wersji.
Generalnie Passat CC ani A5 I gen, dobrych doładowanych benzyn nie mają.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 811
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

17 Maj 2023, 12:37

155 pewnie wzięło się z tego, że miałem na tapecie Hondę Accord VII i zostało mi w głowie :ok: . Passat CC i A5 wizualnie pasują mi jak ulał, gdyby nie te wadliwe silniki. Nie sądzę, abym dostał jakiś egzemplarz "po wpadce olejowej" z udokumentowanym remoncie
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

17 Maj 2023, 13:19

Zawsze możesz poszukać 2,0 TDI CR, przy okazji pod kątem paliwa będzie spoko, bo do FSI tak prosto nie założysz lpg jak do zwykłego wtryku.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 811
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Maj 2023, 08:23

Jeżeli miałbym szukać VAG do 2008 r. to może AUDI A4 B7 z silnikami 2.0 TFSI (EA113 słyszałem, że są problemy z napędem pompy oleju) albo klasyk 1.8 T 163 KM (brat ma AUDI TT z tym silnikiem i nie miał z nim większych problemów)? W tym budżecie pewnie znalazłbym wersję S-line/quattro?
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Maj 2023, 09:47

Jak nie jesteś jednym z tych co się brandzlują do znaczka audi to głupotą jest wydawanie takich pieniędzy na to auto
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Maj 2023, 09:59

Odpowiadając treściwie w temacie - 1,8T w B7 to "BFB" silnik, coś innego niż w TT, z resztą silnik wzdłużny, bywały sytuacje gdzie pękały głowice
TT ma silniki starszej daty.
Do tego 160 koni nie będzie napędzać tego auta jakoś super dobrze, 2-litrówka 200 koni zrobi robotę lepiej.
Weź też pod uwagę że te auta idą na pniu, 1,8T quattro s-line, to są 2 dni i auto sprzedane jak coś sensownego reprezentuje.
Także jak jest dobra sztuka to trzeba podejmować szybkie decyzje.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 811
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...

19 Maj 2023, 14:34

franccc napisał(a):Jak nie jesteś jednym z tych co się brandzlują do znaczka audi to głupotą jest wydawanie takich pieniędzy na to auto


Dla mnie to nie ma zupełnie znaczenia. Auto ma wyglądać w miarę ładnie (pod mój gust) i nie gruzować się co chwilę. Dlatego wypytuję się o silniki. AUDI podoba mi się wizualnie, ale jak widzę opinie na temat napraw, wadliwych silników to "magia" samej marki mnie nie bierze. Z tego co się nasłuchałem i naczytałem to z marki AUDI najlepiej brać się za AUDI 80 albo 100 :). Dzięki za wszystkie opinie.
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Maj 2023, 15:48

Barth99 napisał(a):najlepiej brać się za AUDI 80 albo 100


tylko znajdź takie które nie będzie gruzem :lol:
a jak nie będzie to będzie cena z kosmosu.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286