Volvo S80 II 2.5T vs. Lexus IS II 250 vs. Mercedes-Benz C kl. III W204

07 Maj 2023, 21:22

Witam serdecznie forumowiczów. Jestem nowy na forum dlatego na początek się przywitam ;). Szukam porady od fachowej gawiedzi. Rozpoczynam poszukiwania nowego samochodu do zakupu. Jestem na początku poszukiwań, a wertowanie YouTube już mnie wymęczyło, dlatego zjawiłem się tutaj. Do meritum. Mam 3 głównych kandydatów:
1. Volvo S80 II generacji - silniki 2.5 T lub pow. 2.0 pow. 200 KM
2. Lexus IS 250 II generacji - silnik 2.5 l V6, 208 KM
3. Mercedes-Benz klasy C III generacji W204 - tutaj mam problem z wyborem silnika.

Auto ma być benzynowe (ew. zagazowane) ze skrzynią manualną. Zwracam uwagę na problemy z "rudą". Interesują mnie informacje o awaryjności i kosztach serwisu. Nie posiadam dzieci. Budżet wstępnie 30-36 tys. zł

Pobocznie oglądam sobie coupe:
1. Audi A5 I gen. - benzynowe TFSI (dużo złego słyszałem na ich temat i interesują mnie koszty ew. wymian np tłoków z pierścieniami, itp.), manual
2. Mercedes-Benz CLK II gen. C209 - tutaj max silnik 1.8 ze względu na budżet.

Także jest w czym wybierać ;). Z góry dzięki za opinie i pomoc.
Pozdrawiam!
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

07 Maj 2023, 22:07

Barth99 napisał(a):1. Volvo S80 II generacji - silniki 2.5 T lub pow. 2.0 pow. 200 KM
2. Lexus IS 250 II generacji - silnik 2.5 l V6, 208 KM
3. Mercedes-Benz klasy C III generacji W204 - tutaj mam problem z wyborem silnika.


Te auta nie są dla siebie konkurencją. S80 to odpowiednik lexusa gs albo mercedesa e. Przy w204 silnik 1.8K, lexus "słabo jedzie" jak na 208ps a wersja przed liftem,bo na polifta kasy mało, ma swoje problemy silnikowe.

Barth99 napisał(a):1. Audi A5 I gen. - benzynowe TFSI (dużo złego słyszałem na ich temat i interesują mnie koszty ew. wymian np tłoków z pierścieniami, itp.), manual


ogarnięcie silnika wyszłoby -naście tysięcy przy obecnych cenach robocizny. Generalnie albo diesel albo nic

Barth99 napisał(a):2. Mercedes-Benz CLK II gen. C209 - tutaj max silnik 1.8 ze względu na budżet.


nie mam zdania

Jak chcesz coupe to popatrz na lagunę mk3 2.0T
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2450
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Maj 2023, 08:16

Barth99 napisał(a):Lexus IS 250 II generacji - silnik 2.5 l V6, 208 KM


Można go brać pod uwagę ale trzeba mieć z tyłu głowy branie oleju i bęben vvti który robi się z rozrządem.
Oczywiście nie jest to obligatoryjne ale jak miało miejsce i nie było dolewania przez poprzedniego wł.to może być lipa.

Dla mnie to auto w opcji 250 nie jest warte więcej niż 30k.bo liczę się z możliwymi kosztami wyprowadzenia go na prostą (silnik) no ale rynek stawia je drożej.

Tylko że Twoje pozostałe propozycje też są takie sobie.

W 209 1,8k też miał jazdy silnikowe.

Jak Ci się podoba to szukaj zwykłego n/a.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10452
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Maj 2023, 08:55

IS 250 jest strasznie przeceniony, sam się rozglądałem i jak widziałem ceny (do 30k to powodzenia) to nie byłem w stanie zrozumieć CZEMU. Ładne auto, ale z tym silnikiem wcale nie jest dynamiczne, do tego przed liftem na problemy.

Nie wiem czy już diesel nie byłby tutaj lepszym wyborem, kupisz taniej i doprowadzisz do ładu.

I to samo co wyżej, S80 to nie ten segment. Musiałbyś GS porównać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Maj 2023, 09:17

galakty napisał(a):IS 250 jest strasznie przeceniony,

To jest jego problem.
galakty napisał(a):Nie wiem czy już diesel nie byłby tutaj lepszym wyborem, kupisz taniej i doprowadzisz do ładu.

Fuj :ok:
Chociaż nasz fan vaga napisałby tu się odkręci tam się przekręci i będzie git a przecież wszystko się psuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10452
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Maj 2023, 09:28

szybki napisał(a):Fuj


Aż tak źle jest z 220D czy po prostu dlatego że nie lubisz diesli? :mrgreen:

Osobiście to już bym popatrzył na GSa... Też drogi, ale chociaż można fajny silnik dostać (V8). Chociaż nie wiem czy budżetu wystarczy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...

08 Maj 2023, 10:05

galakty napisał(a):Aż tak źle jest z 220D czy po prostu dlatego że nie lubisz diesli?

Jest bardzo źle od strony ewentualnych $$$. Sama jazda też zostawia sporo do życzenia i manual :angry:
I żeby nie było mam wywalone na diesle mogę nimi jeździć ale to co widzę bez ściemy przy "oszczędnych, leciwych" dieselkach jest okrutne dla kieszeni :D
Potem oczywiście Pan który u mnie zostawił przy jakimś dieselku 20k połowy nie pamięta a z drugiej się cieszy bo wszystko wina poprzedniego właściciela :D :D :D

galakty napisał(a):Osobiście to już bym popatrzył na GSa... Też drogi, ale chociaż można fajny silnik dostać (V8).

Gs MK3 za mało kasy. MK2 kasy ok. Auto retro ale bije na głowę wykonaniem wszystkie tu opisywane typy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10452
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Maj 2023, 12:32

Reasumując
IS 250 najlepiej po lifcie w automacie (po 2010). Przed lifty borykają się z małymi lecz drogimi w naprawie (branie oleju, wymiana bębna vvti) problemami z silnikiem, który jest mało dynamiczny (benzyna). Alterntywa to klasa wyżej GS II generacji w podobnej cenie. Na szybko obejrzałem oferty III gen. GS i może zmieściłbym się w cenie, ale oferty dotyczą diesli w automacie... nie wiem czy takie kombo było by dla mnie optylane? Druga generacja widać, że to jakość high premium, która trzyma się do dziś, ale jednak już za bardzo retro jak dla mnie.

Wrzucenie S80 nie wiązało się na zasadzie konkurencyjności w segmencie itp. tylko ew. budżetem/stosunkiem jakości do kosztów. Klasa E 211 wobec S80 - zabezpieczenie antykorozyjne, trwałość silników benzynowych na pewno po stronie Volvo. Wg mnie raczej nie ma konkurencji w klasie oprócz Lexusa, który jest jednak droższy we wszystkim.

W segmencie coupe trochę wydziwiam, bo przeglądam oferty pobocznie, bo być może przekonam się bardziej do mniejszego piździka niż do IS/GS/W204/S80. Już wiem, że A5 mimo, że wygląda świetnie to TFSI w benzynie rozwali budżet prędzej czy później. Fajnie propozycja z Renault Laguna 3 silnik 2.0T w wersji GT może dać radę. Wcześniej oglądałem VW Scirocco, ale wygląda bardziej jak depilator 8) Bez obrazy dla użytkowników.

Z chęcią poznałbym więcej opinii na temat wspomnianych Volvo i Mercedesach. Thanks!
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

08 Maj 2023, 12:36

GS tylko w benzynie i najlepiej V8, z innymi opcjami to auto traci całkowicie sens.

IS 250 mi się mega podoba, ale właśnie... Cena do osiągów i rocznika zabija.

Szczerze? Jak Laguna GT Ci odpowiada to może być dobry kierunek.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2023, 09:23

Zrobiłem mały research:
Mercedes-Benz CLK W209 - wizualnie najbardziej mi się podoba. Z chęcią zabrałbym się za jakieś V6, ale nie wiem czy automat da mi radość z jazdy? Większych wad w tym modelu nie znalazłem oprócz oczywiście kosztów ew. eksploatacji.

Renault Laguna III Coupe GT 2.0 - większych wad nie ma. Dobrze zwijające się autko. Bez większych problemów z serwisem. Mam problem w wyglądem przedniej maski. W opozycji znalazłem Renault Megane III w 2.0 16V 180 KM. Wygląd klasa.

AUDI A5 w TFSI odpada. Koszty napraw, które są nieuniknione zabijają. Oglądałem też Mercedesa CLC, ale to raczej zabawka w porównaniu do CLK.

Lexus IS250 - mało egz. dostępnych na rynku, a ich ceny w stosunku do jednostki i rocznika zaporowe, biorąc też pod uwagę koszty serwisu po zakupie. Silniki benzynowe nie okazują się aż tak "niewdzięczne", ale mimo wszystko bez budżetu 40 tys. (zawierającym zakup sam/pierwszy serwis/opłaty) nie ma co startować jeżeli chce się mieć spoko Lexusa. Znów większy wybór przy automatach.

Volvo S80 - tutaj najlepszy stosunek jakość/cena. Rzędowe 5 są nie do zajechania, blacharka prima sort. Są problemy ze skrzyniami automatycznymi jak i manualnymi. Jednak najbardziej optymalny jest manual. Mało egzemplarzy na rynku z manualem i benzynie 2.5. Większy wybór przy V70 (kombi) i automacie, który jest odradzany.

Mercedes-Benz klasy C III generacji W204 - fajny zgrabny sedan, ale w budżecie tylko silniki 1,6, 1.8. Jednak dziadkowóz. Z większych wad; problem z układem rozrządu, elektroniką i co w tym się wiąże cenami serwisu.

Sprawa rozwojowa. Na dzień dzisiejszy stawiam na Volvo. W opcji coupe raaaaczej CLK W209, ale Renault Megane 2.0 16V mnie zaintrygowało mimo wszystko.
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

16 Maj 2023, 11:20

Jakie są Wasze opinie na temat Subaru Lagacy IV i V generacji? Zainteresowały mnie modele z dwurzędowymi silnikami typu boxer 2.0. Serwis tych silników naprawdę jest tak utrudniony?
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

16 Maj 2023, 21:16

Barth99 napisał(a):Pobocznie oglądam sobie coupe:
1. Audi A5 I gen. - benzynowe TFSI (dużo złego słyszałem na ich temat i interesują mnie koszty ew. wymian np tłoków z pierścieniami, itp.), manual


mój kuzyn przez 2 lata eksploatacji wydał 15 000zł na naprawy silnika i skrzyni (multitronic niestety) ja mu odradzałem tą skrzynię ale jego wybór.

Więc tak to się przekłada , a i tak skrzynia nie jest w 100% jeszcze sprawna , jeszcze trzeba 2500złdołoyć na elektronikę skrzyni
Barth99 napisał(a):Serwis tych silników naprawdę jest tak utrudniony?

Popytaj miejscowych mechaników czy by Ci ktoś ogarnął , nie wielu się za to bierze bo się po prostu nie zna.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

17 Maj 2023, 08:08

toyman40 napisał(a):
Barth99 napisał(a):Pobocznie oglądam sobie coupe:
1. Audi A5 I gen. - benzynowe TFSI (dużo złego słyszałem na ich temat i interesują mnie koszty ew. wymian np tłoków z pierścieniami, itp.), manual


mój kuzyn przez 2 lata eksploatacji wydał 15 000zł na naprawy silnika i skrzyni (multitronic niestety) ja mu odradzałem tą skrzynię ale jego wybór.

Więc tak to się przekłada , a i tak skrzynia nie jest w 100% jeszcze sprawna , jeszcze trzeba 2500złdołoyć na elektronikę skrzyni
Barth99 napisał(a):Serwis tych silników naprawdę jest tak utrudniony?


U mnie skrzynia automatyczna odpada w każdym przypadku ze względu na wrażenia z jazdy jakie chciałbym mieć i ew. serwisowanie. Wolę regularnie wymieniać olej w manualu i mieć spokój.

Cały czas przyglądam się silnikom TSI i TFSI od VAG. Czy te montowane w np. w Volkswagenie Passat CC z 2008 r. 2.0 TSI 200 KM są jakoś lepsze/gorsze niże te montowane w Audi A5 i gen. 2.0 TFSI powiedzmy 155 KM?
Barth99
Nowicjusz
 
Posty: 10

17 Maj 2023, 08:36

toyman40 napisał(a):mój kuzyn przez 2 lata eksploatacji wydał 15 000zł na naprawy silnika i skrzyni (multitronic niestety) ja mu odradzałem tą skrzynię ale jego wybór.

Więc tak to się przekłada , a i tak skrzynia nie jest w 100% jeszcze sprawna , jeszcze trzeba 2500złdołoyć na elektronikę skrzyni


Ludzie totalnie się nie znają.
Ostatnio kolega mówił że szuka auta i chciałby automat, bo słyszał że są pancerne. I wiesz co szuka? DSG! Bo automat przecież :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Maj 2023, 09:03

Barth99 napisał(a): mnie skrzynia automatyczna odpada w każdym przypadku ze względu na wrażenia z jazdy jakie chciałbym mieć i ew. serwisowanie. Wolę regularnie wymieniać olej w manualu i mieć spokój.

Dla mnie się totalnie gubisz w tym co piszesz bo są różne automaty i różne przeznaczenia auta.
Np.automat z is250 bije na głowę manual. Automat z lexa inaczej pracuje niż z Volvo i inaczej niż "automat" z gr.vw czyli DSG.

Więc nie pisz że automat odpada w każdym przypadku bo tego do końca nie wiesz.

Barth99 napisał(a):Cały czas przyglądam się silnikom TSI i TFSI od VAG. Czy te montowane w np. w Volkswagenie Passat CC z 2008 r. 2.0 TSI 200 KM są jakoś lepsze/gorsze niże te montowane w Audi A5 i gen. 2.0 TFSI powiedzmy 155 KM?


Przeglądaj, przeglądaj :ok: ja też przeglądałem i ogólnikowa wiedzą internetową gdzie podstawą jest kiedy już nie biorą oleju jest nijaka do rzeczywistości często okrutnej dla kieszeni i spokoju ducha.

Barth99 napisał(a):opinie na temat Subaru Lagacy IV i V generacji?

Dobre auta ale polecane są konkretne wersję na które budżet jest średni.

Barth99 napisał(a):W opcji coupe raaaaczej CLK W209, ale Renault Megane 2.0 16V mnie zaintrygowało mimo wszystko


Dobre opcje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10452
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe