Volvo s80 - problem z uruchomieniem silnika

01 Mar 2009, 16:41

Witam,
Mam volvo s80 rocznik 2000 2.4 benzyna. Po miesięcznym postoju mam problem z zapaleniem silnika... poczatkowo wszystko wskazywało że to akumulator więc naładowałem go w domu i po ponownym podłączeniu przy zapalaniu silnik się kręci lecz nie zaskakuje...co może jeszcze byc przyczyną?
Slyszałem, że mogł zadziałac imobilaiser w ramach bezpieczeństwa. Czy odłączenie akumulatora może spowodowa zablokowanie zapłonu?
Bardzo proszę o pomoc!!
Co radzicie?! moze macie jakieś kontakty do kogoś kto moze przyjechac na miejsce (z laptopem) i uruchomic auto? teren - Warszawa

Pozdr
Jacek
jackass1980
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 01 Mar 2009, 18:23

    Oczywiscie,że mogło dojsc do zresetowania pamieci kompa.Na przyszłosć pamietaj o tym,ze gdy zajdzie potrzeba odłączenia akumulatora można wpiąć zastepcze żrodło pradu do przewodów w samochodzie.Może to być drugi mniejszy akumulator lub? :D Urzadzenie podtrzymujące pamięć komputera(computer memory saver).Jest to niewielkie urzadzenie ktore wpina sie w gniazdo zapalniczki.Ważne jest też w takich samochodach by odłączając akumulator odpinac najpierw klemę minusową,przy podłaczaniu najpierw zakładać klemę plusową.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    01 Mar 2009, 22:02

    Może to być immo,może to być alarm.Ale jak oba urządzenia są właczone(czyli zabezpieczają silnik przed uruchomieniem),to powinny świecić się kontrolki - od immo i dioda od alarmu.Zakładam,że wiesz,jak te kontrolki powinny się zachowywać.Czy któraś z nich się świeci bądz miga po przekręceniu stacyjki?Jeżeli nie,to sprawdz iskrę i czy pompa podaje paliwo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Mar 2009, 22:08

    będe pamietał na drugi raz....
    tylko co teraz? do kogo mam sie zwrócic o pomoc?
    jak byłem u mechanikow to oni nie chca sie ruszac z warsztatów a jak wspomne o tym blokowaniu komputera to juz wogóle sa zniecheceni.
    Dzwonie do Volvo assistance a tam mnie automat przełacza a pozniej nastepuje rozlaczenie i tak w kółko....
    jackass1980
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    02 Mar 2009, 13:13

    tak jak pisze MotoAlbercik. Normalnie świeci lampka z immo, po przekręceniu kluczyka musi zgasnąć, jak nie gaśnie, sprawa jasna. Jak gaśnie i nadal nie pali, sprawdź układ zapłonowy czyli:
    - sprawdzenie czy nie ma gdzieś przebicia na przewodach WN (najlepiej po zmroku, bo będzie to widoczne gołym okiem)
    - sprawdzenie świec czy nie mają wewnętrznego przebicia. raz mi się tak zdarzyło, że świeca miała iskrę ale słabszą od pozostałych i nie chciała zapalać mieszanki. Wymiana pomogła zapalić silnik. Z doświadczenia jednak wiem, że świece to najbardziej niezawodny element zapłonu.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
      Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
      Toyota Harrier – krewniak crossoverów Lexusa
      Nazwa Harrier kojarzy się większości fanów techniki z angielskim samolotem szturmowym, zdolnym do pionowego startu i lądowania. Jest to jednak także nazwa zgrabnego crossovera Toyoty produkowanego na japoński rynek, ...