Volvo V40 1.9D - cykanie, stukanie pod maską

13 Sty 2015, 00:24

Cykanie pod maską... za cholerę nie wiem co to może być, bardziej słychać po lewej stronie... i cyka tylko jak nie naciskam pedału gazu (no chyba, że mój głośny silnik zagłusza to).
Wiece co to może być ? :o
wikmaj1999
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 10 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Sty 2015, 17:57

wikmaj1999 napisał(a):Cykanie pod maską... za cholerę nie wiem co to może być, bardziej słychać po lewej stronie... i cyka tylko jak nie naciskam pedału gazu (no chyba, że mój głośny silnik zagłusza to).

Po lewej stronie czyli od skrzyni biegów?

Może to bardziej takie lekkie stukanie niż cykanie? Sprawdź czy dźwięk ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła? Jeżeli tak to może być oznaka że dwumas daje o sobie znać.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Sty 2015, 14:57

Pierwsze to nie przypominam sobie by VOLVO stosowało silniki 1.9D bez turbiny,ale wiem,ze silniki z tych lat to silniki TD na zwykłych pompach nie cieszące się dobrą opinią(Renault).Wiem natomiast,że były w nich niezbyt trwałe napinacze wielorowkowego paska napędu,od niego bym zaczął.Czy jest tam dwu mas?! Tego nie wiem,raczej w to wątpię .
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2015, 15:17

Faktycznie model z 99' roku raczej nie ma dwumasu. Z tego co wyczytałem dwumasę mają diesle 102 i 115 KM te po lifcie 2000r z szerszymi obrysówkami i mowszymi pokrętłami na konsoli środkowej. Natomiast diesle o mocy 90 i 95KM nie mają koła dwumasowego silniki o tej mocy były montowane do połowy 2000 roku.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Sty 2015, 15:38

Dwu mas daje czasami podobne objawy gdy jest zużyty,wszystko zależy od jego stopnia zużycia.Czasami jednak można się zdziwić do jakich silników pakowano dwu mas zupełnie niepotrzebnie,dlatego nawet jakby w tym silniku był,to bym się nie zdziwił wcale,ale podejrzewałem tylko,że tutaj raczej go nie ma,patrząc przez pryzmat konstrukcji silników Renault pakowanych do swoich aut,te następne silniki z common rail to też Renault,tylko,że zdecydowanie sprawniejsze i lepsze,jeśli się tylko o nie dba oczywiście.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować samochód do jazdy podczas zimy?
    W zimie przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Trzeba pamiętać o konieczności oczyszczenia samochodu ze śniegu i lodu, a także ...