Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze sportowymi hot hatchami.
Sportowy hot hatch Zewnętrzny design V40 R-Design wyróżnia metalowa krata chłodnicy, sportowy dyfuzor, podwójna rurą wydechowa, pięcioramienne felgi (w wersji 17" i 18") oraz nowy kolor lakieru – Rebel Blue. Nowa barwa została zainspirowana modelem Volvo C30 Polestar. Wersja R-Design może również zostać zestawiona z innymi sześcioma opcjami kolorystycznymi. Wszystkie te zmiany mają na celu wzmocnienie dynamicznego i sportowego charakteru auta.
"V40 R-Design został zaprojektowany z myślą o kierowcach kochających dobre osiągi oraz sportowe właściwości jezdne. Zwracaliśmy uwagę na każdy detal nie tylko w stylistyce auta, ale także w zawieszeniu i układzie kierowniczym" – powiedział Lex Kerssemakers, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i zarządzania linią pojazdów w Volvo Car Corporation.
Nowe cyfrowe zegary Volvo V40 R-Design, tak jak standardowa wersja V40 zostało wyposażone w cyfrowe zegary z trzema układami o różnej konfiguracji i funkcjonalności – Elegance (elegancja), Eco (ekologia) i Performance (osiągi). Jednak w przypadku R-Design wszystkie tryby wyświetlane są w tym samym, jasnoniebieskim kolorze.
Tapicerka foteli została wykonana z połączenia czarnej matowej i perforowanej skóry. Ich zwieńczeniem jest wyszywane logo R-Design z błękitną literą „R”.
Zmiany we wnętrzu obejmują również specjalnie zaprojektowaną kierownicę, dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny oraz sportowe pedały. Wyjątkowy charakter modelu R-Design podkreśla także czarna podsufitka oraz wykończenie deski rozdzielczej niebieską nicią.
"Fotele i nowe detale, montowane w V40 R-Design, uwypuklają jeszcze bardziej nasze szwedzkie korzenie. R-Design spodoba się w szczególności nabywcom, którzy uwielbiają szybką jazdę oraz wyrazisty design" – powiedział Lex Kerssemakers.
Silnik T5 i sportowe podwozie Wersję R-Design można zestawić ze wszystkimi silnikami dostępnymi dla nowego Volvo V40 – od silnika diesla D2 o mocy 115 KM i emisją CO2 na poziomie 94 g/km (3,6 l/100 km), po najmocniejszy benzynowy pięciocylindrowy silnik turbo T5 o mocy 254 KM.
Samochód może zostać również wyposażony w podwozie sportowe, obniżone w stosunku do podwozia dynamicznego o 10 mm. W tej wersji sprężyny i amortyzatory są mocniej osadzone, dzięki czemu lepiej reagują podczas jazdy. A przednie kolumny McPhersona wyposażono w 25-milimetrowe tłoczyska.
Z tyłu V40 wyposażono w jednorurowe amortyzatory o tłumieniu kompresyjnym i zwrotnym przez ten sam zawór. Dzięki temu przepływ płynu jest krótszy i szybszy, co przekłada się na szybsze reakcje amortyzatora. Stabilizatory poprzeczne o zwiększonej średnicy również wpływają na bardziej dynamiczne prowadzenie auta bez konieczności rezygnacji z komfortu jazdy.
Nowe Volvo V40 R-Design będzie dostępne na wszystkich rynkach, na których oferowana jest standardowa odmiana modelu. Volvo Car Corporation prognozuje że ok. 10% wszystkich nabywców Volvo V40 wybierze wersję R-Design.
"Z niecierpliwością oczekujemy w naszych salonach wersji R-Design i topowego silnika T5. Jak mogliśmy zaobserwować na przykładzie modelu S60 i V60 R-Design, sportowe wersje naszych aut przyczyniają się znacząco do wzrostu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że nowe V40 R-Design wzmocni tę tendencję" – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Jak przygotować się do zakupu używanego Volvo? Porady i wskazówki Zakup używanego Volvo, podobnie jak każdego innego samochodu, wymaga odpowiedniego przygotowania, aby uniknąć potencjalnych problemów. Jakie cechy wyróżniają używane samochody Volvo? Czy możliwe jest kupno auta ...
Hybrydowe hity 2017 roku Za nami przełomowy dla motoryzacji rok 2017. To czas, w którym na rynku debiutuje coraz więcej modeli z napędem hybrydowym i pierwszy raz w historii widoczny jest wyraźny, spadkowy trend sprzedaży samochodów ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki VOLVO. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne VOLVO
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.