Volvo v50 2.4 b+g, opadające obroty przy hamowaniu

03 Cze 2023, 08:54

Witajcie, problem od dłuższego czasu- na nie rozgrzanym silniku (po dłuższym postoju) pod czas hamowania (gwałtownego) opadają obroty (tak do 630-650) gdy auto się nagrzeje problemu nie ma, słyszałem, ze problem może być z podciśnieniem lub z serwo, dałem auto do mechanika i zaczął sprawdzać ciśnienie na cylindrach, nie stety na 4 cylindrach ciśnienie 9, na piątym 8, mechanik stwierdził, ze tu leży przyczyna. Sprawdził również świece- jedna była ukruszona i kawałeczki wpadły do komory silnika( to raczej nie jest problem) drugi objaw ( trwa dłużej niż tez z obrotami) ze przy włączonej klimie na postoju raz na jakiś czas auto się „wstrząśnie” mechanik mówi ze to tez może być od cylindrów.
Dodam tylko ze problemów z odpalanie, przyspieszeniem, zrywnością nie ma, o auto dbam jak należy (wymiana oleju na czas, serwis gazu, płukanki silnika)
Mechanik stwierdził, ze albo jeździć z tym aż się rozsypie albo remont silnika (kosztowny bardzo)
Co o rym sądzicie? Trafna diagnoza? Czy bez remontu silnika jeszcze pojeżdżę?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

03 Cze 2023, 11:46

Na benzynie jest tak samo z tymi obrotami, sprawdzałeś?

W tym silniku kompresja powinna być z tego co udało mi się sprawdzić w granicach 12-13. U ciebie poniżej 10 na wszystkich to trochę mało może różnica 1 bara między cylindrami raczej by nie stwarzała wspomnianego problemu ale już niskie wartości na wszystkich cylindrach i jeszcze mniejsza na jednym z nich może prowadzić do takiego zachowania. W tym przypadku może to wina uszczelniaczy zaworów?

Dużo km na gazie ma zrobione od założenia instalacji gazowej?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

03 Cze 2023, 11:55

Kupiłem go już z instalacja lpg (gdy mial 264tys, z czego na gazie było Ok 20 tys zrobione) w tej chwili ma lekko ponad 400 tys wiec ja zrobiłem Ok 140 tys na gazie, od momentu kupienia dbałem jak mogłem- regularne serwisy itp.
P.s wymiana samych uszczelniaczy zaworowych coś pomoże?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

03 Cze 2023, 12:10

Najpierw trzeba zrobić porządną diagnozę bo problemem mogą być uszczelniacze ale i nadpalone zawory itd.

Warto by było zrobić jeszcze próbę olejową i zobaczyć jak zmienią się wyniki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

03 Cze 2023, 12:35

Pytanie czy to jest opłacalne?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

03 Cze 2023, 12:51

defens napisał(a):Pytanie czy to jest opłacalne?


na to pytanie sam odpowiedź czy chcesz dołożyć do silnika czy nie chcesz .
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Komfortowe fotele nowej Skody Octavia
    Ergonomiczne fotele nowej ŠKODY OCTAVIA zostały wyróżnione znakiem AGR "Testowane i zalecane" przez niemiecką kampanię Zdrowe Plecy (AGR - Aktion Gesunder Rücken). Fotele zyskały rekomendacje niezależnych ...

04 Cze 2023, 09:32

No musisz sprawdzić jaki dokładnie jest problem wtedy będziesz wiedział z jakimi kosztami wiąże się naprawa i zdecydujesz czy ona się opłaca czy też nie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

04 Cze 2023, 12:05

defens napisał(a): Ok 140 tys na gazie, od momentu kupienia dbałem jak mogłem- regularne serwisy itp.


Stawiam na wypalenie gniazd zaworowych.

Serwis OK, ale to też musi być kumaty gazownik który zrobi logi dynamiczne, a nie w garażu na postoju.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Cze 2023, 12:23

defens napisał(a):Pytanie czy to jest opłacalne?

A co tu ma być opłacalnego ? Zrobić głowicę, mechanik niech sprawdzi dół silnika i tyle. Złożyć i jeździć tym bardziej że 140k.km.na LPG to sporo oszczędności.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe