Volvo V50 błąd P0420

21 Paź 2019, 20:20

Witam, problem jak w temacie, wyskakuje mi co jakiś czas( ostatnio częściej bo raz na dwa dni) błąd P0420- wydajność katalizatora poniżej normy....myślę sobie,ok już czas wymienić kata, ale zacząlem szperać w necie i różne głosy mówią,że nie koniecznie musi to być wina katalizatora( może być sonda lambda,świece....?) Zauważyłem,że błąd wywala tylko w trasie przy stałej prędkości. Gdy skasuje sobie ten błąd( zwykłym OBDII ) to jest spokój na 1,2,3 dni).pytanie czy jeśli byłby to wadliwy(zużyty) katalizator to błąd nie powinien się świecić/ zapalać częściej lub cały czas? Jeśli to sonda to jak to sprawdzić by być pewnym na 100% gdzie leży przyczyna? Bo części do tanich nie należą.
Dodam tylko że auto ma LPG ( wg gazownia wszystko idealnie dostrojone) bo takie informacje też widziałem,że to moze byc wina złych ustawień).spalanie bez zarzutów,dynamika podobnie.
Auto z 2004 roku przebieg 290 tys.
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2019, 19:55

defens napisał(a):Zauważyłem,że błąd wywala tylko w trasie przy stałej prędkości. Gdy skasuje sobie ten błąd( zwykłym OBDII ) to jest spokój na 1,2,3 dni).pytanie czy jeśli byłby to wadliwy(zużyty) katalizator to błąd nie powinien się świecić/ zapalać częściej lub cały czas?
Będzie ci się pojawiał coraz częściej. Moim zdaniem to wina katalizatora przynajmniej tak było u mnie. Na początku pojawiał się co tydzień lub nawet rzadziej. Później było coraz częściej aż praktycznie zaczął się pojawiać zaraz po rozgrzaniu silnika kiedy tylko jechałem ze stałą prędkością.
defens napisał(a):Jeśli to sonda to jak to sprawdzić by być pewnym na 100% gdzie leży przyczyna?
Sondę można sprawdzić, pomierzyć i będziesz wiedział czy jest sprawna.

Jak masz jakiś interfejs OBDII to zobacz sobie na wykres drugiej sondy podczas jazdy ze stałą prędkością powinien być praktycznie płaski a u ciebie pewnie będzie bardzo zbliżony do wykresu pierwszej sondy czyli takiej sinusoidy.

defens napisał(a):Auto z 2004 roku przebieg 290 tys
Przy takim przebiegu jeszcze jak masz LPG to myślę że na 99% to będzie katalizator który nie przepala już prawidłowo.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Lis 2019, 19:34

To spytam jeszcze inaczej....czy da rade sprawdzić poprawność działania katalizatora bez wycinania go z układu wydechowego(bo tak mi powiedział jeden "tłumikarz") cena katalizatora nowego zwala z nóg, a zamiennik podobno nie jest w 100% kompatybilny i mogą występować jakieś inne "cuda", błędy itp.
A czy zauważyłeś może spadek mocy czy coś co by wskazywało na wadę katalizatora po za zaswieceniem sie kontrolki?bo u mnie spalanie,przyspieszenie itd jest w normie(przynajmniej nie gorzej jak było przed błędem)
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

18 Lis 2019, 14:56

defens napisał(a):czy da rade sprawdzić poprawność działania katalizatora bez wycinania go z układu wydechowego
Jedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą skład spalin. Będzie widać czy nie odbiega znacząco od normy tylko tu chyba najlepiej zrobić to na wyższych obrotach.

Podłącz interfejs i zobacz jaki wykres będziesz miał podczas stałej jazdy przy około np. 3tyś. obr. Jak wykres będzie płaski to znaczy że jest ok jak zacznie falować podobnie do pierwszej sondy to będzie oznaczało że katalizator nie przepala odpowiednio.

defens napisał(a):A czy zauważyłeś może spadek mocy czy coś co by wskazywało na wadę katalizatora po za zaswieceniem sie kontrolki ?bo u mnie spalanie,przyspieszenie itd jest w normie(przynajmniej nie gorzej jak było przed błędem)
Jak katalizator nie będzie zapchany tylko nie będzie przepalał już odpowiednio to raczej różnicy nie odczujesz ja jeździłem takim dwoma samochodami i nawet miałem wrażenie że ma większą moc. Spalanie nie wzrosło. Aha w jednym czasem podczas skrętu coś brzęczało co wskazywało na wewnętrzne uszkodzenie wkładu katalizatora. Tak poza tym jedynie kontrolka sugerowała że coś jest nie tak.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Bartosza Ostałowskiego w płomieniach!
    Bartosz Ostałowski jest wyjątkowym drifterem. Jako pierwszy Polak gościł w kultowym programie The Grand Tour. Ponadto, jest jedynym na świecie posiadaczem zawodowej licencji FIA, mimo że auto prowadzi bez użycia rąk. Poprzez ...
    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...