Voyager 2002, 2.5 CRD

25 Kwi 2010, 13:06

Witam,
--------------------------------Silnik gaśnie----------------------------------
Voyager 2002, 2.5 CRD przebieg 250 tys.

Zaczęło się wszystko od tego że samochód czasem gasł na luzie lub tez kiedy było wciśnięte sprzęgło.Gdy zgasł odpalał od razu.Zdarzało się tez jak był zimny ( po odstaniu nocy) nie odpalił za pierwszym razem tylko za drogim.
Był też problem z RPM gdy samochód stał i przy podaniu gazu dławił się . RPM rosło do 1500-2000 i gasł.
Po pewnym czasie pojawił się problem z zegarami i kontrolka mi ze się zawieszały lub po prostu zapalała się choinka na desce co nie miało żadnego wpływu na jazdę.Problem bagatelizowałem bo samochód jeździł a gaśniecie było żadkie..
Te problemy były wcześniej przed rozciągnięciem paska rozrządu.
Wymiana rozrządu, wał itp. Dodatkowo wyczyszczone wtryski ,jeden zmieniony na nowy.Filtry itd.
Samochód zaczął działać perfekcyjnie .Skończyły się problemy z zegarami i innymi problemami opisanymi powyżej.

Po tygodniu zaczął gasnąć podczas jazdy bez żadnych przyczyn. Tak jak by wyłączyć go z kluczyka.Było trzeba odczekać parę minut a czasem nawet godzinne i samochód odpala .Można było przejechać 1-50 km i gasł.
Pomysłów było wiele.
Zmiana oprogramowanie nie pomogło bo komputer nie zapamiętywał go. Zmiana komputera, nowe oprogramowanie, dopasowanie kluczyka do komputera bo blokował go immobilizer. Zmiana pedału bo ktoś wcześniej dokleił plastik pod pedałem by podbijał sztucznie rpm. Sprawdzone czujniki listwy,( Crack sensor, Shaft sensor) Nie pomogło.Czujniki pamp sprawdzone.
Samochód podpięty pod komputer nie pokazuje błędów. Pojawił się problem z napięciem . Dopięły został moduł do alternatora by omijał komputer . Nie pomogło. Pompa działa . Jednak dla pewności dodany została pompka elektroniczna pomiędzy pompą podająca paliwo a pompą wysokiego ciśnienia. Nie pomogło.
Pojawił się problem z temperatura. W ciągu parę minut 1-5 samochód działa perfekcyjnie . Skacze temperatura mu do 250 stopni i wyłącza się . Czujnik wymieniony temperatury .Nie pomoglo. dalej sie grzeje i gaśnie.
Samochód nadal stoi.
Problem jest dziwny . Bo odpala. Perfekcyjnie działa. Przez 5- 20 m minut i gaśnie. Trzeba odczekać i zabawa w kołko.
Problem jest teraz ze sie grzeje i gaśnie. Chyba...
dealer przez telefon nie wie.Mechanik jest dobry ale kończą sie pomysły.
Części oryginalne lub zamienniki sygnowane przez Chryslera w Holandi.

Macie jakieś pomysły

Ps. Mieszkam w Holandi więc pisze to jak zrozumiałem od mechanika, nie znam fachowej terminologii
Ostatnio edytowany przez Lamkojad, 25 Kwi 2010, 21:47, edytowano w sumie 1 raz
Lamkojad
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Holandia
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik 2UR-FSE
      Kolejną 5-litrową V-ósemką, która otrzymała znaczek Lexusa jest motor o oznaczeniu 2UR-FSE. Ten niemal 400-konny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa nigdy nie występował w pojedynkę. Lexus łączył go z dodatkowym ...
      Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
      Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...