VW 1.6 AKL Czujnik halla- szybka pomoc w diagnozie.

26 Lis 2012, 10:49

Witam mam problem z autem z brakiem mocy , i problemem z odpalaniem .... wszystko sprawdziłem ale zastanowiło mnie jedno , jeśli odpinam wtyczkę od halla w czasie gdy silnik chodzi , nie ma żadnej rekacji czyli silnik nie zgaśnie nic... czy tak powinno być w VW Bora 1.6 101km silnik AKL orientuje sie ktoś?
pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Lis 2012, 11:25

Jeżeli chodzi o czujnik na wałku rozrządu to normalne, że silnik chodzi bez tego sygnału.
Możesz też odpalić silnik gdy nie ma tylko sygnału z czujnika położenia wału korbowego.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Lis 2012, 11:58

to teraz jeszcze jedno pytanie co wyjasni wszystko , na silniku pracującym :

- jak odłącze czujnik wałka rozrządu silnik pracuje - czujnik wału korbowego podłączony.
- jak odłącze czujnik wału korbowego silnik gaśnie - lecz czujnik wałka rozrządu jest podłączony.

to wychodzi na to jak kolega wyzej napisał czujnik halla jest uszkodzony?
pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Lis 2012, 18:37

Z czujniakmi masz wszystko OK.
Na odłączonym czujniku wału korbowego odpaliłem duzo młodsze Audi i byłem zdziwiony.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

27 Lis 2012, 15:33

Witam ponownie , co zauwazyłem ... jeśli auto muli , szarpie brak mocy , problem z odpaleniem , gasze silnik , odłączam wtyczkę koloru szarego od czujnika na wale . krece rozrusznikiem , zakładam wtyczkę i chwilę pokrece auto odpala , na paczątku dużo dymu , ale ustaje - i moc powraca jak powinna być i wszystkie problemy chwilowo ustają ....

co o tym sądzicie?
pona91
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 27 12 1991
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 SR
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody: pojazdy, które zrewolucjonizowały nasze życie
    Od czasów Henry’ego Forda i jego Modelu T, samochody stały się nieodłączną częścią naszej codzienności. Nie tylko umożliwiają nam dostanie się w każde miejsce, ale także dostarczają nam niezapomnianych przeżyć ...
    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...