VW B5 FL stuki przy pokonywaniu nierówności

21 Wrz 2013, 18:34

Witam
Chciałem zdiagnozować zawieszenie swojego samochodu najprostszym testem to łatana droga albo poprzeczna jakaś przeszkoda najlepiej to widać i słychać po przejechaniu przez przejazd kolejowy (tory poprzecznie idealnie to pokazują). Pokonując taki przejazd słyszę stuki w kabinie a jadąc po dziurach jest głośnia słychać „głośne łupnięcia”, zwróciło to moją uwagę jeszcze bardziej po tym jak przejechałem się skodą fabią podobny rocznik tyle że mniejszy przebieg o połowę co najmniej. Miałem wrażenie lepszego tłumienia tych wszystkich nierówności nie słychać tego tak jak w B5 co może być tego przyczyną?

Od mechanika usłyszałem tekst „on już tak wybiera dziury” nie wiem jak mam to rozumieć jeśli wszystko byłoby ok powinien dobrze je wybierać?

Dodam że wymieniłem zużyte wahacze nie ma luzów na nich. A te stuki/łupnięcia obrazowo przedstawiam tak jakby uderzyć w stół gumowym młotkiem i metalowym w fabii jest to tym gumowym natomiast w pasku tym drugim. To wszystko przekłada się na gorszy komfort b5 a to z wyższej półki auto powinno być na odwrót?
W czym dalej szukać przyczyny?
2 różnice jakie zauważyłem pomiędzy tymi samochodami, to na wolnych obrotach w b5 odczuwam drgania w fabii jest dużo lepiej i przy ruszaniu paskiem zdarza się że szarpie a sprzęgło łapie wysoko, nie wiem czy to ma wpływ na te stuki?
Pozdrawiam
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

21 Wrz 2013, 23:02

Pojedź na szarpak, powinno wyjść czy coś masz do zrobienia. A co do tego, że pedał sprzęgła łapie dopiero wysoko, to jest oznaką, że masz sprzęgło do wymiany w niedługim czasie ;) W sumie zaraz ;)
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

22 Wrz 2013, 12:56

Ma szarpaku właśnie byłem i wymieniłem wahacze więc nie wiem co to może być? Może do jakiegoś speca od VW albo zawieszenia muszę się udać? Czy po prostu na inna stację diagnostyczną?

A co do sprzęgła to ono wysoko mi łapie i lekko szarpie przez dobre 40-50 tysięcy jak jeżdżę?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

22 Wrz 2013, 18:58

Tutaj kolega ma chyba podobny problem co twój. Poszukaj tematu, bo też to jest Passat B5. A co do sprzęgła, jak wymieniłeś samą tarczę, a docisk stary założyłeś, to zawsze mógł się już docisk wykończyć, albo nie odpowietrzyli ci układu który odpowiada za poprawne działanie sprzęgła.
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

23 Wrz 2013, 10:28

Tak czytałem tylko kolega ma coś z tyłem, ja to bardziej słyszę z przodu rozrząd został wyieniony z dmusą przez poprzedniego właściciela od tego czasu auto przejechało z 70-80 tysi ale tak jak mowię od kupna już miałem takie objawy że łapało jak dla mnie wysoko i lekko czasami szarpie przy ruszaniu.
Po przejechaniu łatanej drogi wszystko w środku się trzęsie plastiki to tak jakby coś było nie tak w zawieszeniu czy mocowaniu czegoś i przenosiło na karoserie?
Czy zna ktoś może dobre mechanika speca z Krakowa i okolic?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

23 Wrz 2013, 11:35

Natychmiast jedź do mechanika wymienić rozrząd. FABRYCZNY trzeba zmienic przy 90 tys, a kolejny który się zakłada co 60 tys trzeba zmienić. Jedź do mechanika jeżeli nie chcesz mieć głowicy do remontu, co pochłonie 2-3 tysiące.

Wymieniłeś tylko wahacze, czy tuleje też ? Zobacz czy nie masz luzów na łożyskach, drążkach/końcówkach drążków.
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

23 Wrz 2013, 11:53

Przepraszam tam miało być "sprzęgło" zamiast "rozrząd" z dwumasą! Rozrząd wymieniałem właśnie niedawno, i chciałem się zabrać za te niekomfortowe stuki.
Wymieniłem tylko wahacze z przodu, byłem na stacji diagnostycznej i gościu wskazał do wymiany wahacze z przodu (a to też dlatego bo miałem sciętą oponę i geometria poszła przez te wahacze) a tył mówił że jest ok, nie widzi żadnych luzów nigdzie w zawieszeniu.
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

23 Wrz 2013, 17:18

Te stuki czy...łupnięcia dochodzą tylko z przodu..? Warto wyjąć kolumny McPhersona i zobaczyć wszystkie odboje i mocowanie amortyzatora (gumy i bałwanek). Z tego co piszesz,to nie są delikatne postukiwania jak np łączniki stabilizatora czy sworzeń wahacza. Tak więc zająłbym się górą kolumny.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2013, 19:02

Ja je zauważam z przodu po prostu wszystkie plastiki się trzęsą jak jadę na łatanej drodze, a jak poprzecznej przeszkodzie jak torowisko to ewidentne stuki, nie mam jak porównać do takiego samego auta ale jeśli w skodzie lepiej tłumi to musi być coś nie tak u mnie?
Czyli podjechać na stację i zasugerować amorki i ich mocowania ? Bo np poduszki silnika czy skrzyni to inna bajka?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

23 Wrz 2013, 19:26

Drżenie plastików to inna bajka. Niestety to efekt nie fabrycznego już ponownego ich montażu (z jakiegoś powodu). Kokpit jest w fabryce często wklejany na coś co przypomina silikon. Po demontażu już przyklejony nie jest... Ja bym zdemontował kolumny i zobaczył co tam jest rozwalone. Natomiast nie sądzę,żeby od tego przestały drżeć plastiki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2013, 21:59

Hmm. Artur jeżeli oponę mu kosiło, a prawdopodobnie miał już montowany ponownie kokpit, to co sądzisz o tym, że to samochód powypadkowy ?
NooControl
Początkujący
 
Posty: 119
Prawo jazdy: 14 11 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Szukam

23 Wrz 2013, 22:16

Prawy banan wymieniłem bo już latał (był to orginalny) to przez niego ścinało?, mogę to jakoś sprawdzić czy auto rzeczywiście było stuknięte? wszystkie szyby oprócz przedniej są z roku produkcji samochodu. A czy to skrzypienie to nie ze starości albo przebytych km prawie 300 tys, pokazuje licznik a ile na prawdę jest "nie wiadomo" na pewno nie mniej niż te 280 tysiecy.
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

24 Wrz 2013, 07:16

Nie można wykluczyć wypadkowości auta. Jeśli zaś byłoby ono naprawione poprawnie ,to auto nie powinno się tak zachowywać.
Passaty w PL maja naprawdę duże prawdziwe przebiegi (nie mylić ze stanem liczników).
Oczywiście jeśli ten Passat nie jeździł "off-road-ach",to jak znam to auto,ten przebieg 300 tys nie powoduje drżenia plastików w środku... :)
Musi mieć więcej i kokpit był zdejmowany... A może to przekładka z angola???
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2013, 11:01

Sprowadzone było do PL z niemiec przez poprzedniego właściciela jeździł nim, 2 lata i ja teraz nim jeżdżę sprawdzałem po VIN w internecie jest to auto z niemiec nie na anglię, jedną małą kolizję ja zaliczyłem najechałem na wystającą rurkę wgniotło tablicę chłodnica odbiła się na wiskozie no i zderzak i wspornik połamany powyginany nie wiem czy to mgło jakoś przenieść się na te plastiki?
A co do ich słyszalności to jak przejadę po łatanych garbach gdzie autem dobrze potrzęsie to wtedy je słychać tak w codziennej jeździe nie słychać ich.
Da się jakoś sprawdzić czemu jeśli w ogóle to było rozbierane?
Jak do tej pory 3 elementy które zmieniałem były w aucie od nowości więc nie wiem czy przemawiają za przebiegiem tym 280 tys? a mianowicie 4 wahacze w tym banan od kierowcy jest orginalny i cały czas założony nie ma jeszcze objaw do wymiany, osuszasz od klimy oraz mechanizm wycieraczki tylnej szyby?
nathiel
Początkujący
 
Posty: 54

24 Wrz 2013, 14:55

No to może z tymi stukami nie jest aż tak źle? Auto nowe nie jest. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna