VW Bora 1.9 TDI ASZ 130

28 Mar 2013, 18:14

Witam chciałem się zapytać na temat bory 1.9 tdi 130 bo mam zamiar kupić takową jak tam z silnikiem na pompo wtryskach, czy jest duża awaryjność czy raczej może być.
Mógł by się ktoś wypowiedzieć kto miał do czynienia z takim repertuarem .
Pozdrawiam Qontrol
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2013, 20:05

ogólnie silniki 1.9 asz to dobre konstrukcje ,wszystko zależy od poprzedniego właściciela,z doświadczenia wiem że bore w tym silniku w dobrym stanie ciężko będzie ci znależć ,osobiście mam 2samochody z silnikiem tdi asz { golf 4 kombi ,seat ibiza }pierwszym jeżdże 5lat drugim 3. Robie golfem ok 40tyś rocznie ibiza na miasto więc mniej .Z żadnym nie miałem problemów ,lejąc dobre paliwo i wymieniając regularnie filtry i oleja o pompowtryski nie musisz się martwić ,mój golf ma prawie 500tyś przejechane i jest w znakomitej kondycji ibiza 230tyś w każdym z nich wszystkie graty są jeszcze oryginalne [turbina,pompowtryski]przestrzegając zasad tdi silniki nie do zajechania .pozdrawiam
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Kwi 2013, 20:42

A jakie to są podstawowe zasady użytkowaniu TDI bo do tej pory jeżdżę benzyną
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2013, 22:17

każdy silnik turbodoładowany szczególnie diesla wymaga nieco innego stylu jazdy z dbałości o turbinę na zimnym silniku nie powinno przekraczać się 2500obr/min ,ponieważ olej zimny nie będzie dostatecznie smarował turbinki co z kolei wiąże się z szybszym zużyciem tegoż elementu ,drugą bardzo istotną sprawą jest zbyt szybkie gaszenie rozgrzanego silnika tj,po skończeniu jazdy powinno odczekać się kilkanaście sekund na biegu jałowym i gasimy silnik.Tu z kolei chodzi o to żeby w rozgrzanej turbince nie zapiekał się olej który ją chłodzi [turbo pracuje w wys obrotach i temperaturach]o paliwie ,olejach ,filtrach nie trzeba przypominać ,olej tylko ze specyfikacją do pompowtrysków tj:50501.jak silniczek rozgrzany to można bez obaw pruć
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Kwi 2013, 20:40

Witam co sądzicie o tym modelu wiem że to nie jest silnika ASZ
[link do mobile.de wygasł]
czy warte zachodu
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Kwi 2013, 21:48

Ten przebieg... Dolicz sobie do niego 200000 i się wtedy zastanów.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

16 Kwi 2013, 23:17

tak jak przedmówca, przebieg nierealny w dodatku jakiś młody szpanerek tym jeżdził ,osobiście bym se darował .
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003