VW Bora 1,9 TDI rok 98-99 duze obroty

07 Lut 2009, 12:54

czy ktoś może wie jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku w tym samochodzie 8)
VW Bora 1,9 TDI rok 98-99
7kowal
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Lut 2009, 13:02

1000-1500obr/min
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

07 Lut 2009, 13:35

1500???
Chyba żartujesz !!
Mój wolnossący ma nie całe 800 a nie 1500!
A mondeo 1.8 TDI miało odrobinkę poniżej 1000 obr/min.
nawet silniki benzynowe nie utrzymują takich obrotów na "luzie".
Chyba że są popsute np sonda lambda.
stasiowski121
 

07 Lut 2009, 17:35

no to te 1000 obr/min trochę się zagalopowałem ... ale moja BMW w benzynce ma na luzie lekko ponad 1000 obr/min powiedzmy orientacyjnie 1500 obr/min ... no w dieslu będzie mniej :)
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

07 Lut 2009, 17:46

u mnie w focusie 1.8 tddi na ciepłym silniku jest 900 obrotow
w golfe 1.8 tez 900 :)
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

07 Lut 2009, 17:58

W moim benzynowym Golfie III na rozgrzanym silniku jest ok.900/1000 obr./min.
m44wp
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: Katowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Apple CarPlay w samochodach marki Lexus
    Samochody Lexus wyposażone w pakiet aplikacji Enform 2.0 oraz auta Toyoty z pakietem Entune 3.0 zyskają możliwość integracji ze smartfonami iPhone za pomocą interfejsu Apple CarPlay – poinformował japoński koncern, ...
    Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...

07 Lut 2009, 18:39

Prawidłowe wolne obroty w silniku benzynowym powinny wynosić 850 -900 obr/min,a w silniku Diesla 800-850.Na pewno nie mają być ani 1000 ani powyżej.A 1500 to już nie są wolne obroty - takie obroty to miały silniki gaźnikowe podczas pracy na ssaniu.A nowoczesne silniki na wtrysku to nawet na ssaniu nie mają 1500,tylko jest to zazwyczaj około 1100 - 1200 i to przez kilka sekund po uruchomieniu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lut 2009, 19:21

MotoAlbercik napisał(a):Prawidłowe wolne obroty w silniku benzynowym powinny wynosić 850 -900 obr/min,a w silniku Diesla 800-850.Na pewno nie mają być ani 1000 ani powyżej.A 1500 to już nie są wolne obroty - takie obroty to miały silniki gaźnikowe podczas pracy na ssaniu.A nowoczesne silniki na wtrysku to nawet na ssaniu nie mają 1500,tylko jest to zazwyczaj około 1100 - 1200 i to przez kilka sekund po uruchomieniu.


Dzięki Adminie, miałem to samo napisać o tym ssaniu ale bałem się że znowu ludzie naskoczą na mnie :)
stasiowski121
 

07 Lut 2009, 21:17

No trochę przesadziłem. Ale u mnie w BMW jest ponad 1000 obr/min :/ możliwe, że mam przekręconą tarczę od obrotomierza i dlatego tak pokazuje albo za bardzo przeciągniętą linkę od gazu...a w passacie sprawdzałem to mam ok. 900obr/min...
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

07 Lut 2009, 21:28

W BMW masz chipa przede wszystkim i z tego co wspominałeś jest po lekkim wzmocnieniu i bardziej jak auto sportowe więc w takim aucie jeszcze po zmianach obroty nieraz są wyższe niż w "cywilnym" lub też skaczą lak w Lancerze mojego kumpla Skaczą 1000-1300 ale on ma ponad 300 koni.
stasiowski121
 

08 Lut 2009, 08:13

No zgadza się :)
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków