Vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 19:57

Witam forumowiczów problem jak w temacie: Zauważyłem"majonez" pod korkiem oleju,czytałem juz o tym i wiem, ze w większość przypadków jest to efekt krótkich dystansów i zimnej pogody, a także możliwe ze miesza się olej z płynem chłodniczym z tym, że u mnie to nie pasuje bo:
- robię codziennie ok.100km
- plyn chłodniczy jest na stałym poziomie i jest czysty brak plam itp.konsystencja płynu ok.
-na bagnecie pojawia się tez malutko tego "majonezu"
Wazna informacja: Poprzednik jezdzil autem "od święta" i przyznał ze auto sie nie rozgrzewalo.
Pytanie co to może być? Uszczelka pod glowica?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

27 Lis 2015, 21:32

Podejrzewam,że jednak uszczelka pod głowicą,niepokoi mnie majonez na bagnecie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lis 2015, 21:33

Przed mrozami należy obowiązkowo wyczyścić odmę i dobrze jest zmienić olej.
zamarznięcie odmy lub wody w misce olejowej może uszkodzić silnik.
Na zimę silnik mozna "ocieplić"
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

27 Lis 2015, 21:40

Olej i filtr wymieniałem we wrześniu. Słyszałem, ze jest jakiś płyn uszczelniający, który się wlewa wraz (lub przed) nowym olejem....czy ktos z Was to stosował?
P.s na bagnecie jest tego majonezu bardzo Malo....czy możliwe jest ze to pozostałość po poprzedniku?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

27 Lis 2015, 21:47

Jrśli chodzi o płyny uszczelniające,to skuteczne są te,które wlewa się do układów chłodzenia .Czy po poprzedniku mogło to pozostać?! Wykluczone! Pytanie,czy w środku auta jest ciepło?!Jaką temperaturę podczas jazdy pokazuje zegar?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Lis 2015, 22:07

Temperatura w aucie jest taka jaka ustawie(klimatronik) i sądzę ze działa jak ustawie aby bylo ciepło to jest ciepło. Wyjaśnię dla czego pytam czy po poprzedniku to mogli zostac- gdy kupiłem auto to od razu pojechałem na wymianę oleju(przyznam,ze nie sprawdzałem mechanika)ostatnio cos mnie tknęło i chciałem sprawdzić olej.....a tu patrzę -majonezik plus bardzo niski poziom oleju( dodam ze silnik jest suchy i podłoga równie wiec raczej nalali mechanicy za mało oleju)acha.... Korek od wlewu od wewnątrz ma sparciała i "musztardową" uszczelkę ( nie wiem czy to ma znaczenie)
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Renault City K-ZE - elektryczny model z segmentu A
    Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach. Poprzez światową premierę modelu Renault ...

28 Lis 2015, 05:23

Jeśli silnik przebywa dystanse 100km,jest dogrzany,to majonezu nie powinno być,kupiłem kiedyś auto,dużo jeździło,majonezik był pod korkiem oraz na bagnecie,płyn chłodniczy czysty,uszczelka pod głowicą była do wymiany.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lis 2015, 08:42

Myślałem,że tego uniknę ale widocznie sie nie da...:/ dzieki za podpowiedzi. Jeszcze krótkie pytanie: Czy jest to mega pilna sprawa(wymiana uszczelki)? Bi z czasem w grudniu mam krucho i czy mogę to przełożyć na pozniej?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2015, 14:38

Właśnie sprawdziłem wąż odmy i w wężu bylo mnóstwo majonezu.....(wczesniej wąż ten byl skręcony) przeczyściłem i ustawiłem waz w odpowiedniej pozycji.pytanie brzmi: Czy to cos pomoże? Bo mechanik mówił mi że jesli bylo tyle majonezu to uszczelka pod głowicą jest praktycznie przesadzona wymiana(w optymistycznym wariancie) p.s planowanie głowicy i sprawdzenie to duży koszt?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

29 Lis 2015, 22:10

Dziwne, że jest majonez, a płynu nie ub ywa i robisz po 100 km dziennie. Ale skoro znalazłes tą maź w odmie, to jak wyczyściłeś, to wytrzyj bagnet, korek i pojeździj. Potem znowu sprawdz i zobaczysz, czy ta maź znowu się pojai na korku i bagnecie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000