BORA
WYPOSAZENIE:
VW Bora jest bogato wyposażony, ponieważ już w standardzie znalazły się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS (od wersji 115KM/85kW także z EDS), wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi. Pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów może być na życzenie zastąpiona elektronicznie sterowaną, automatyczną przekładnią czterostopniową. Na uwagę zasługuje program dynamicznego przełączania biegów (DSP) z Fuzzy - Logik, który dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy kierowcy, odpowiednio dobierając moment zmiany biegu. W podobny sposób zastosowane programy rozpoznają wzniesienia i zjazdy, wybierając najwłaściwsze przełożenie. Poza bogatą wersją podstawową, VW Bora oferowany jest także w wersji "Trendline", "Comfortline" i "Highline". Na sportowe elementy wersji "Trendline" składają się m.in. pokryte skórą koło kierownicy, skórzana dźwignia zmiany biegów i skórzana dźwignia hamulca ręcznego. "Comfortline" podkreśla ekskluzywny charakter samochodu poprzez 16 calowe stalowe obręcze kół z ogumieniem 205/55 R 16. Kratka wlotu powietrza oraz boczne listwy ochronne mają kolor nadwozia, szyby są, elektrycznie otwierane, a koło kierownicy pokryte jest skórą. Atrybutem pakietu "Highline" są sześcioramienne aluminiowe obręcze, elektrycznie otwierany dach oraz automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są również takie elementy jak sprzężony z odbiornikiem system nawigacyjny, reflektory ksenonowe 16 calowe koła i fotele ustawiane elektrycznie
SILNIKI:
Ofertę silnikową VW Bora stanowią cztery silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. Najmniejszą jednostkę napędową dostępną w Polsce, jest szesnastozaworowy silnik 1,4 I. (75 KM/55 kW). Natomiast najczęściej zamawiany przez naszych klientów jestsilnik 1,6 l. o mocy 100 KM 74kW Kadłub tego silnika i głowica cylindrów wykonane są z aluminium, dzięki czemu pojazd jest znacznie lżejszy. Prędkość 100 km/h samochód osiąga w 11,7 sek. a zapewniona przez producentów prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Ta wersja Bory zużywa średnio 7,7 litra benzyny na 100 km. Sportową jazdę przy szczególnie niskiej emisji szkodliwych substancji gwarantuje nowy, czterocylindrowy silnik 2,0 I. o mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 170 Nm i osiągany jest już przy 2400 obr/min. Zapewnia to duże wartości mocy w całym zakresie obrotów silnika. Z tak† jednostką napędową pojazd przyspiesza do 100 km/h w 11 sek. i może osiągnąć prędkość 195 km/h. Napęd ten jest szczególnie ekonomiczny gdyż przy jego konstrukcji uwzględniono coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin. Średnie zużycie paliwa wg normy MVEG wynosi 8,0 litrów na 100 km. Silnik V5 to pochodna znanego silnika VR6. Nie ma w nim przedniego cylindra, zmodyfikowany został wodny układ chłodzenia i odpływ oleju z głowicy cylindrów. Jednostka V5 pozwala na rozwinięcie mocy 150 KM (110 kW) przy pojemności 2,3 I. Warto zwrócić uwagę na równomierny przebieg charakterystyki momentu obrotowego, który został uzyskany przez zastosowanie regulowanego kolektora ssącego w połączeniu z kolektorem wydechowym. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm, uzyskiwany jest już w niskim zakresie prędkości obrotowych - 3200 obr/min. Dla kierowcy oznacza to swobodne wyprzedzanie na szosie na czwartym lub piątym biegu. Poszczególne wtryskiwacze paliwa optymalizują sterowane elektronicznie przygotowanie mieszanki i mają wpływ na właściwy przebieg spalania, przy jednocześnie niskiej emisji spalin. Bora z silnikiem V5 osiąga 100 km/h w ciągu 9,1 s. Maksymalna prędkość to aż 216 km/h. Niewysokie, zważywszy na moc silnika zużycie paliwa wynosi 9,3 litra na 100km. Spokojna praca silnika, barwa dźwięku porównywalna z silnikiem benzynowym szczególnie niska emisja szkodliwych substancji i zapas mocy już przy niskich prędkościach obrotowych - oto cechy wysokoprężnych jednostek napędowych z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem.
VW Bora z silnikiem TDI o mocy 9OKM, przyspiesza do 100kmlh w 12,9 sek. i może osiągnąć prędkość 180 km/h. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 210 Nm, uzyskiwany jest przy 1900 obr/min. VW Bora z tą wersją silnikową, dostępny jest na życzenie z napędem na cztery koła 4 Motion. Dzięki zastosowaniu napędu na cztery koła, podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni znacznie spada ryzyko wpadnięcia w poślizg przez którekolwiek z kół. Energia napędowa zostaje odpowiednio rozdzielona pomiędzy wszystkie cztery koła. Najwyższy moment obrotowy - 235Nm przy 1900 obrotach na minutę, posiada studziesięciokonny silnik TDI. Dzięki zastosowanej w tym silniku turbinie o zmiennej geometrii łopatek, wystarczy już lekkie naciśnięcie na pedał gazu aby poczuć delikatne wciskanie w fotel. Przyspieszenie od 0 do 100 kmlh zajmuje tylko 10,9 sek., a uzyskiwana prędkość to 193 km/h. Zużycie paliwa pozostaje na niezwykle niskim poziomie 5,0 I., dokładnie tak samo jak v przypadku dziewięćdziesięciokonnego TDI. niedalekiej przyszłości planuje się wprowadzenie na rynek VW Bora z silnikiem TDI 115 KM, z jeszcze wyższym momentem obrotowym. Wiosną przyszłego roku pojawi się zbudowany w technice czterozaworowej silnik V6 2,8 I., osiągający moc 204 KM.
naprawde, polecam
Troche tego jest, ale przynajmniej mozna sie sporo dowiedziec
BMW M Roadster, może kiedyś...