VW BORA czy dobry wybór??

19 Maj 2009, 16:23

Witam

Szukam auata do 20 tys i w oko wpadła mi Bora... Chciałbym w dieslu ponad 100km... Czy kupno takiej Bory z silnikiem 1,9 TDI to dobry wybór?? Oczywiście musi mieć klime i alufelgi...;) Jaką wersję wyposażenia najlepiej wybrać??
krasnal
Nowicjusz
 
Posty: 17

19 Maj 2009, 18:03

VW Bora jest udaną konstrukcją, bo posiada rozwiązania technologiczne od swojego kolegi passata i golfa. 1.9 TDI ponad 100 KM to dobry wybór bardzo dynamiczne silniki i oszczędne. Polecane są te 110 i 130 konne. Chociaż znajomy ma taką Borę jako 90 KM i zrobił ChipTunning do 120 KM bodajże i chodzi naprawdę bardzo ładnie. Co do awaryjności to są różne opinie. Ten znajomy właśnie po 150 tys musiał wymienić kolumnę kierowniczą, bo się tam dostała woda, a nie jeździ bublem z zachodu tylko kupił w salonie.
Uważaj na wozy z zachodu, podchodź sceptycznie do okazji, w których samochód ma liczniki 150 tys i jest "igiełka". Niemcy jeżdżą dużo więcej niż my, więc te 15 tys na rok to trochę mało. Liczniki nagminnie są cofane. Auta są picowane na sprzedaż, a później niech się martwi o wszystko kupujący.
Na wersję wyposażenie nie patrz, bo ludzie często sami nie wiedzą co mają, albo często też samochód był konfigurowany na życzenie klienta. I pamiętaj że ładne alufelgi, klima i radio, które ma zmieniarkę na 20 płyt to nie wszystko.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Maj 2009, 18:35

wiec na co zwrócić uwagę przy kupnie??
krasnal
Nowicjusz
 
Posty: 17

20 Maj 2009, 19:44

Oj częste pytanie przyszłych nabywców samochodu. W necie jest dużo poradników - "Jak dobrze kupić używany samochód" więc znajdź i sobie poczytaj dokładniej ja Ci napiszę tak w skrócie.
1) Nie ma okazji. Samochód, który przyjechał z Niemiec i ma przejechane 100 tys, do tego wszystkie bajery i bezwypadkowy, wybłyszczony w środku na zewnątrz do tego w cenie takiej jak wszystkie inne to bujda. Podchodź raczej sceptycznie z dystansem nie napalaj się bo będziesz żałował i nie zwracaj uwagi, że są ładne fele, bo felgi można tysiąca dokupić, a jak będzie trzeba co chwilę dokładać do auta to cię to na pewno więcej wyjdzie. Musisz wiedzieć, że cofnięcie licznika w VW jest dziecinnie proste i polega na podłączeniu samochodu do komputera i skorygowaniu odpowiedniej liczby. Koszt takiej usługi to około 100 zł. :P
2) Popatrz na spasowanie elementów nadwozia, czy odstępy między maską, są równe po obu stronach, czy gdzieś coś nie odstaje. Czy maska się nie zapada po jednej stronie. Czy błotniki są równo spasowane z drzwiami i maską.
3)Patrz czy samochodu nie znosi na prostej drodze na bok, jak się zachowuje podczas nagłego przyśpieszania i nagłego hamowania (czy go nie znosi, czy nie dymi czy ABS działa poprawnie, czy równo się wkręca na obroty)
4)TDI nie równe TDI. Często o tym się zapomina. VW stosuje oznaczenia dla silników, w taki sposób, że mogą być
Całe srebrne TDI - 90 KM
Srebrne TD czerwone I - 100 KM, 110KM
Srebrne T czerwone DI - 130 KM i 115KM.
Opisówki te muszą być jednakowe na obudowie silnika i na klapie bagażnika.
Jest to najłatwiejszy sposób, aby sprawdzić czy sprzedawca nas nie oszukuje na wersji silnika.
5)Lekko przetarte siedzenie, drzwi itp przy przebiegu 300 tys nie dyskwalifikują samochodu. Oznacza to tylko, że nie jest odpicowane na sprzedaż.
6)Trochę paradoksalne, ale musisz spojrzeć na stan wnętrza. Jeżeli właściciel deklaruje przebieg 150 tys (raczej nie możliwe żeby był oryginalny), a pedały są powycierane, kierownica też to znaczy, że samochód ma trochę więcej.
7)Najlepiej w ogóle olej przebieg tylko patrz na stan techniczny samochodu.

I pamiętaj, że samochodów jest teraz na tyle dużo, że bardziej zależy sprzedającemu na pozbyciu się tej kupy żelastwa z podwórka niż kupującemu na nabyciu tegoż pojazdu.
Pamiętaj jak nie ten to inny.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2009, 20:02

przeglądając allegro znalazłem takie:

1) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] w tym cos mały przebieg:/
2) [link do oferty na Allegro wygasł]
3) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] co myslicie o skrzyni 6-biegowej??
4) [link do oferty na Allegro wygasł]
5) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
krasnal
Nowicjusz
 
Posty: 17

20 Maj 2009, 20:11

Wg. mnie ten ostatni ma najbardziej realny przebieg a w ten pierwszy piękny ale równie pięknie cofnięty przebieg.
A szkoda bo samochód wart uwagi.
Ten drugi od góry też w miarę ale mam wrażenie że jakiś fanatyk go miał i dostawał po garach.
Przedostatni też wydaje się być ok ale każdemu trzeba by się dobrze z bliska przyjrzeć.
stasiowski121
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Najlepszy samochód dostawczy 2016 roku
    Konkurs przeprowadzili dziennikarze z czasopism branżowych i portali transportowych – VANekstra.pl, Ciężarówki, Polski Traker i Samochody Specjalne oraz 4Trucks.pl. Zespół jurorów na podstawie jazd ...

20 Maj 2009, 20:39

1) Licznik cofnięty. Prawdopodobnie zespawany z dwóch samochodów-patrz szczeliny między tylnymi dziwami a słupkami.
2)Zaryzykowałbym jazdę, aby ją zobaczyć, ale też kilka rzeczy mi w niej nie pasuje.
3)Całkiem fajna. Odpicowana na sprzedaż. Zapewne cofnięty licznik. Trochę mi nie pasują drzwi pasażera przednie, ale chyba to nie było nic groźnego. Też bym pojechał obejrzeć.
4)Tą bym się zainteresował najbardziej. Nie zauważyłem żadnych śladów wypadku na zdjęciach, już kilka lat w kraju, nawet istnieje możliwość, że przebieg jest oryginalny.
5)Nie pokazany środek, więc nie wiadomo czy licznik jest skręcony. Z wyglądu całkiem całkiem, ale na tylnej klapie całe srebrne TDI co oznacza silnik 90 KM. Możliwe, że sprzedawcę poniosła fantazja, lub się pomylił. Możliwe też, że po wypadku zbył skądś klapę od wersji 90 KM i po prostu założył. Jak nie ma silnika pokazanego to trudno stwierdzić.
antos90
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: Z południa
Prawo jazdy: 01 01 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.9 TDI 160KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2009, 21:04

krasnal napisał(a):Czy kupno takiej Bory z silnikiem 1,9 TDI to dobry wybór??

tak

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 21:04 ]
krasnal napisał(a):Jaką wersję wyposażenia najlepiej wybrać??

najbogatszą

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 21:05 ]
krasnal napisał(a):wiec na co zwrócić uwagę przy kupnie??

czy nie ma rdzy i czy nie ma najechane 300 tys
andrewb25
 

22 Maj 2009, 15:49

andrewb25 czemu odpowiadasz olewająco na każde pytanie? leczysz kompleksy?
Loosmo
Początkujący
 
Posty: 155

22 Maj 2009, 18:37

Loosmo napisał(a):andrewb25 czemu odpowiadasz olewająco na każde pytanie? leczysz kompleksy?


nie bardzo cię rozumiem, gość pyta więc mu odpowiadam jasno. prosto i wyraźnie, a co mam k...a referat napisać? czy rozprawkę?
andrewb25
 

23 Maj 2009, 01:54

Esej:D

Co do bory to nie patrz na zadne znaczki bo to w 80% jest mylace, zreszta czesto sie zdarza, ze nawet w dowodzie jest podana jakas abstrakcyjna moc wiec jedyne logiczne rozwiazanie to otworzyc bagaznik, i spojrzec obok kola zapasowego bedzie ladna karteczka z symbolami opisu calego wyposazenia samochodu a przede wszystkim ile KW ma samochod. Druga sprawa to że ze zdjecia ciezko jest odgadnac wizualnie czy auto mialo dzwona czy tez nie mialo, kąt padania swiatla przy robieniu zdjecia moze wprowadzic w blad.
Forum vw golf V
GOLFV.PL
bykuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Miejscowość: z nienacka