Oj częste pytanie przyszłych nabywców samochodu. W necie jest dużo poradników - "Jak dobrze kupić używany samochód" więc znajdź i sobie poczytaj dokładniej ja Ci napiszę tak w skrócie.
1) Nie ma okazji. Samochód, który przyjechał z Niemiec i ma przejechane 100 tys, do tego wszystkie bajery i bezwypadkowy, wybłyszczony w środku na zewnątrz do tego w cenie takiej jak wszystkie inne to bujda. Podchodź raczej sceptycznie z dystansem nie napalaj się bo będziesz żałował i nie zwracaj uwagi, że są ładne fele, bo felgi można tysiąca dokupić, a jak będzie trzeba co chwilę dokładać do auta to cię to na pewno więcej wyjdzie. Musisz wiedzieć, że cofnięcie licznika w VW jest dziecinnie proste i polega na podłączeniu samochodu do komputera i skorygowaniu odpowiedniej liczby. Koszt takiej usługi to około 100 zł.
2) Popatrz na spasowanie elementów nadwozia, czy odstępy między maską, są równe po obu stronach, czy gdzieś coś nie odstaje. Czy maska się nie zapada po jednej stronie. Czy błotniki są równo spasowane z drzwiami i maską.
3)Patrz czy samochodu nie znosi na prostej drodze na bok, jak się zachowuje podczas nagłego przyśpieszania i nagłego hamowania (czy go nie znosi, czy nie dymi czy ABS działa poprawnie, czy równo się wkręca na obroty)
4)TDI nie równe TDI. Często o tym się zapomina. VW stosuje oznaczenia dla silników, w taki sposób, że mogą być
Całe srebrne TDI - 90 KM
Srebrne TD czerwone I - 100 KM, 110KM
Srebrne T czerwone DI - 130 KM i 115KM.
Opisówki te muszą być jednakowe na obudowie silnika i na klapie bagażnika.
Jest to najłatwiejszy sposób, aby sprawdzić czy sprzedawca nas nie oszukuje na wersji silnika.
5)Lekko przetarte siedzenie, drzwi itp przy przebiegu 300 tys nie dyskwalifikują samochodu. Oznacza to tylko, że nie jest odpicowane na sprzedaż.
6)Trochę paradoksalne, ale musisz spojrzeć na stan wnętrza. Jeżeli właściciel deklaruje przebieg 150 tys (raczej nie możliwe żeby był oryginalny), a pedały są powycierane, kierownica też to znaczy, że samochód ma trochę więcej.
7)Najlepiej w ogóle olej przebieg tylko patrz na stan techniczny samochodu.
I pamiętaj, że samochodów jest teraz na tyle dużo, że bardziej zależy sprzedającemu na pozbyciu się tej kupy żelastwa z podwórka niż kupującemu na nabyciu tegoż pojazdu.
Pamiętaj jak nie ten to inny.