Vw Bora - zamek klapy bagażnika - nie otwiera się

19 Lut 2018, 10:36

Witam
Mam taki problem że nie mogę otworzyć klapy bagażnika , z centrala się nie otwiera , po włożeniu klucza zamek kręci się ale też nie otwiera tak jakby nie chciał zaskoczyć (klucz się kręci w kółko).
Dziś rano raz zaskoczył ale po chwili znowu się kręcił w kółko.
Znacie może przyczynę tego? Coś trzeba wymienić ?
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 12:13

Wygląda tak jak byś miał dwa problemy
Szymonf9 napisał(a):z centrala się nie otwiera
Tu może być problemem mikro styk/wyłącznik który odpowiada za otwieranie z wewnątrz.
Szymonf9 napisał(a):po włożeniu klucza zamek kręci się ale też nie otwiera tak jakby nie chciał zaskoczyć (klucz się kręci w kółko)
Prawdopodobnie spadło cięgno które odpowiada za manualne otwieranie kluczem zamka.
Musisz dostać się do niego i sprawdzić w czym jest problem. Klapę możesz otworzyć od wewnątrz jak dostaniesz się przez otwór do bagażnika za oparciem tylnego siedzenia to naprzeciwko zamka w tapicerce powinna być taka klapka pod którą znajdziesz dźwignię po pociągnięciu której bagażnik powinien się otworzyć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 12:21

cięgno jest ok bo sprawdzałem , mam swobodny dostęp do tego wszystkiego i zauważyłem że jak kręce kluczem to trochę się kręci zamek i po chwili opada i nie robi pełnego obrotu (tam jest taki wystający bolec i on powinien przesunąć element na którym jest zamocowane cięgno i wtedy się otwiera klapa) i kręci się w kółko, a co do mikrostyku to da się go gdzieś kupić ? szukałem na allegro to są tylko z klamką w zestawie
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 12:38

Szymonf9 napisał(a):cięgno jest ok bo sprawdzałem , mam swobodny dostęp do tego wszystkiego i zauważyłem że jak kręce kluczem to trochę się kręci zamek i po chwili opada i nie robi pełnego obrotu (tam jest taki wystający bolec i on powinien przesunąć element na którym jest zamocowane cięgno i wtedy się otwiera klapa
No tak ale nie powinno być tak że ty sobie kręcisz ileś tam obrotów to powinno być pół obrotu czy jakoś tak i opór dzięki któremu otwierasz zamek.
Szymonf9 napisał(a):co do mikrostyku to da się go gdzieś kupić ? szukałem na allegro to są tylko z klamką w zestawie
Tak sprzedają bo nie opłaca się tego elementu rozbierać. Możesz sam dostać się do niego i rozebrać go oraz wyczyścić najczęściej to problem zanieczyszczonych styków.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 12:48

co do zamka chodzi mi o to że jak kręce kluczem to klucz się kreci do okoła a ten bolec co powinien przesuwać kulkę z ciegnem stoi w miejscu, a cięgno na kulce jest zamontowane w porządku , aco do mikrostyku to gdzie on jest dokladnie zamontowany , w klamce czy w zamku?
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 12:50

Czy jak kupię używany sprawny zamek to może pomóc i będzie ok ?
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi SQ5 TDI exclusive concept
    Audi SQ5 TDI, dzięki mocy 230 kW (313 KM), staje się najwytworniejszym modelem serii Q5 i równocześnie pierwszym w historii Audi modelem S z silnikiem diesla. Tę nową serię quattro GmbH cechuje nie tylko dynamika. ...

19 Lut 2018, 13:09

Szymonf9 napisał(a):co do zamka chodzi mi o to że jak kręce kluczem to klucz się kreci do okoła a ten bolec co powinien przesuwać kulkę z ciegnem stoi w miejscu, a cięgno na kulce jest zamontowane w porządku
No to tu musisz mieć problem z samą wkładką która nie trzyma tego bolca bo to powinno współpracować ze sobą może jest tam coś pęknięte stąd klucz kreci się w koło.
Szymonf9 napisał(a):do mikrostyku to gdzie on jest dokladnie zamontowany , w klamce czy w zamku?
Mikrostyk jest z tego co pamiętam w zamku.
Szymonf9 napisał(a):Czy jak kupię używany sprawny zamek to może pomóc i będzie ok ?
Jeżeli to problem z zamku to wymiana pomoże ale pewnie zostanie problem z otwieraniem z kluczyka.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 13:18

a na central też ta wymiana jakoś podziala czy to osobny temat?
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 13:35

Szymonf9 napisał(a):a na central też ta wymiana jakoś podziala czy to osobny temat?
Powinien działać normalnie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 13:55

Tak się właśnie zastanawiam bo dziś rano na jeden obrót zamek działał a na kolejny obrót już się klucz kręcił w kółko więc nie wiem czy to wina mikrostyku czy zamka? mało się znam na tych sprawach , od kilku dni już z tym walczę i nie wiem co dalej robić
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 14:34

Ale jak otwierasz z wnętrza bagażnik to tam się nic nie przekręca przy tej wkładce w którą wkładasz kluczyk tu masz jakby dwa osobne problemy moim zdaniem.

W zamku jest jeszcze siłownik i trzeba by sprawdzić czy tam pojawia się napięcie jak otwierasz. Ja tego nie robiłem ale tu masz podpowiedź zapożyczoną z innego forum "Jeśli chcemy sprawdzić czy działa siłownik i prowadząca do niego wiązka kabli wystarczy na 18 pin 23 pinowej wtyczki zapodać na 1,5 sekundy "+" jeśli nam otworzy znaczy że problem jest w module komfortu".
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 17:51

A ja nie wiem czy mam taki moduł, a jak nie moduł to co mogę jeszcze zrobić?
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 18:42

Szymonf9 napisał(a):to co mogę jeszcze zrobić?
Tu trzeba zacząć coś robić i wtedy pisać jakie są efekty, będziemy dalej pomagać, a jak nie to musisz znaleźć dobrego elektryka i oddać do niego auto.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 20:24

Zacznę od wymiany zamka i zobaczę jaki efekt
Szymonf9
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 06 12 2010
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lut 2018, 21:08

Ok, daj znać jak już wymienisz i czy coś się zmieni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999