VW CC

07 Kwi 2017, 18:34

nie - prawde mowiąc 20K rocznie to max raczej mniej nawet sporo mocno się zastanawiam nad tym CC ale mialem już volvo s80 t6 i nigdy nie mialem z nim problemu a te fora i komenty sa powalajace miliardy problemow kazdy po nascie tysiecy przy naprawie to ludzie poco mi takie cos w co za 2 lata bede musial wlozyc 1/3 wartosci auto
TDI 2.0 CR jesli chodzi o VW CC 2013 wchodzi w rachubę ale jeszcze troche za malo wiem na temat tego silnika wim natomiast ze te TSI to ten wszendobylski problem z olejem ale za jakies 5tyś mozna sie go prosto pozbyc kupując poprostu niby do tuningu ale tu poprostu tloki ktore eliminuja ten problem calkowicie czyli MACHLE PERFORMANCE do EA888 za 800dolarow plus montarz i po problemie - silniki benzynowe w moim rozumieniu przy kupnie beda mialy najechane znacznie mniej km niz dizle co widac po niemieckich ogloszeniach bo te nasze to niema co na przebieg nawet patrzec bo wszyscy kreca dizlami robi sie kilometry a benzyne najczesciej kupuje dla siebie tyle co puki co zdazylem wydedukowac mimo jakiejkolwiek znajomosci motoryzacji
ciastek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: seat ibiza 1.4 D

07 Kwi 2017, 18:38

Jest na sali tłumacz?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Kwi 2017, 18:40

jeszcze co do tych tlokow warto zaznaczyc ze nie trzeba tu wymieniac jakichs korbowodow czy innych gowien jak to sie robi w zamiennikach VW wymienia sie tylko tloki i tyle
ciastek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: seat ibiza 1.4 D

07 Kwi 2017, 19:27

Nie zrozumiałem o co Ci chodziło w tym przydługim wywodzie, pełnym błędów ortograficznych i bez jakiejkolwiek interpunkcji, ale szukaj benzyny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Kwi 2017, 08:38

Jako, że moja umiejętność czytania ze zrozumieniem jest dość silnie rozwinięta pozwolę sobie przybliżyć pozostałym użytkownikom myśl przewodnią wątku.

Ma być CC i uj, nie potrzebuję rad tylko poklepania po plecach.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Kwi 2017, 10:55

Też odniosłem takie wrażenie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Wyjazdy weekendowe - bezpieczne piątkowe podróże
    Piątek kojarzy się z początkiem weekendu, odpoczynkiem po intensywnej pracy i wyjazdami. Tymczasem piątkowe popołudnie na drogach to najbardziej niebezpieczny czas w całym tygodniu. Aby zapobiegać wypadkom, kierowcy nie mogą ...

09 Kwi 2017, 08:04

to nawet nie wrazenie - pisze o tym wprost ze ma byc CC i h.j - sprawa rozgrywa sie rzeczywiscie o silnik czy 2.0TDI czy 2.0TSI ale otrzymalem juz rade że TSI, prawde mowiąc nie taki H.j do konca bo na świeczniku jest jeszcze
volvo s80 2.4D oraz mazda 6 2.5skyactive

do volvo jedyny zarzut jaki mam to nawet jak mialem 272konna werje to ruszal jak autobus

co do mazdy niebardzo podoba mi się środek

prosil bym, jesli jeszcze mogę czy widzicie swoim okiem tu jakiegos faworyta co do niezawodnosci? i jak to moje faworyzowane CC wypada na tym tle
ciastek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: seat ibiza 1.4 D

09 Kwi 2017, 08:20

Nie sugerowałbym się artykułem z interii, która nie jest zbyt specjalistyczna i mam wrażenie, że mocno sugerował się na opisie jednym ze warsztatów, który oferuje usługi jego wymiany.

W wielu silnikach turbo branie oleju nie ma nic z pierścieniami. W większości przypadków (Nissan, BMW, Subaru), problem leży w braniu oleju przez odpowietrzenie skrzyni korbowej. Turbo zasysa gazy razem z fazą lotną oleju. Stąd jak wpiszecie w wyszukiwace "oil catch can", to wyskoczy Wam bardzo dużo rozwiązań dla różnych silników.
Jeśli natomiast faktycznie cieknie przez pierścienie, to nie do końca może to być ich wina. Kiedyś spotkałem się już z tematem wymiany tłoków dla FSI, ale sprawdziłem go na forach i okazuje się, że Ci, co robili ten zabieg twierdzą, że na długo to nie wystarcza. Problem więc leży gdzieś indziej...

Inna sprawa, że zakładanie nowego pierścienia na odpowiednio wytartą tuleję cylindryczną, która ma najczęściej rowki w skrajnych położeniach, też nie jest zbyt rozsądne. Kolejna rzecz - wytarty tłok z pewnością wytarł rysy na gładzi cylindrycznej, które to rozprowadzają olej i nie może tam być wyślizgane na szkło. Stąd smarowanie jest pogorszone. Wymiana tłoka powinna iść w parze z odpowiednim procesem honowania cylindra, które to zapewni odpowiednią owalność i rysy pod odpowiednim kątem, które będą pomagały w smarowaniu.

Ja bym starał się kupić auto wolne od tego problemu. Jeśli silnik bierze 1-2l oleju, to nie ma bata i musi puścić niebieskiego bąka przy mocnym przygazowaniu (najczęściej podczas schodzenia z obrotów). Następnie stosować dobry olej PRAWDZIWIE SYNTETYCZNY max co 15.000km, a nie hydrockrack, wymieniany w dodatku co 30.000km. Hydrockrack, jak straci właściwości wstępne, zapieka się na pierścieniu (wysoka temperatura), który się zakleszcza w jednej pozycji w rowku. Stąd mocno ogranicza swoją funkcję. Jak ktoś jeździł 30.000km bez wymiany oleju, to później nie ma co się dziwić, że pierścień się wytarł i puszcza.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

09 Kwi 2017, 13:23

ok dziękuje wszystkim za podpowiedzi bede szukał w takim razie odpowiedniego
co powiecie na tę sztuke? - mozliwe sa takie przebiegi w tej cenie ?
[link do oferty na Allegro wygasł]
ciastek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: seat ibiza 1.4 D

09 Kwi 2017, 14:09

hmm, co do tej konkretnej sztuki:
- silnik g...niany, ale to chyba już wiesz
- przebieg tak niski jest możliwy, tym bardziej jeśli mądry sprzedawca starał się nie jeździć dużo w w obawie o usterki, czy w takiej cenie możliwe? Pewnie że tak, w końcu jak coś się sypie w aucie, to nic tak nie zwabi klientów jak niska cena. A motodoktor nie jest taki drogi by sobie żałować :)
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2017, 15:02

ciastek napisał(a):co powiecie na tę sztuke? - mozliwe sa takie przebiegi w tej cenie ?
[link do oferty na Allegro wygasł] ... 3be5bbf0c8
mogę się mylić, ale ta sztuka jest prawdopodobnie z USA, jednak ktoś był ogarnięty i wymienił tylny zderzak. Skąd ta teoria? VAGi ery TSI na Stany mają na tylnej klapie oznaczenie silnika typu pojemność i turbo czyli w przypadku 1.8 TSI jest 1.8T itd, najczęśiej widać to na Audi np
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
a tu z rynku Eu [link do oferty na Allegro wygasł]
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Kwi 2017, 16:19

Chyba tak nie do końca..
tu masz z Holandii i też ma 1,8T

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

no chyba że jakiś Holender ściągnął z USA ale to dziwne raczej..
raczej bym powiedział że to chyba kwestia rocznika? albo wersji


Ale wracając do tematu - szukałbym 3,6 fsi, chyba raczej mniej problemów niż doładowane 1,8 czy 2,0
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2017, 21:43

kolego voidcall - piszesz że silnik g.niany rozumiem ze ma te swoje olejowe perypetie i prowadzic to moze do roznnych perypetji ale ze jest g.niany to prawdę mowiac nie slyszalem, za to duzo osob tu jedzie po tych silnikach dizla po pierwsze wieksze sporo przebiegi w tych samych cenach a myslac o DSG musze tez o tym pamietać ze zużywa sie calosc wiec bardziej jak juz tu polecali chyba oplaca mi się kupic benzyne i z czasem wymienic tloki (6tyś) o ile bedzie taka potrzeba niz narażac sie na porownywalne badz wieksze koszty naprawy dizla majac w pamieci ze mam auto ze 100K wiekszym przebiegiem i zaraz bedzie kolej na awarje DSG - chyba dobrze kombinuje ?
ciastek
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: seat ibiza 1.4 D

09 Kwi 2017, 21:46

Dobrze byś kombinował, gdybyś zamiast diesla wziął dobrą benzynę, a że bierzesz TSI, to w sumie jeden ciul co kupisz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Kwi 2017, 21:59

Teoretycznie TDI CR od 2010 czy tam 2011 już są ok, ale nadal pozostaje kwestia przebieg - DSG (choć TSI też będą w okolicach psucia się tej skrzyni)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004