W głównej siedzibie w Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała klientom z kilku krajów pierwsze egzemplarze e-Craftera. Nowe użytkowe auta z napędem elektrycznym będą przez nich testowane w realnych warunkach do połowy 2018 roku. Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, stwierdził: "Stworzyliśmy e-Craftera we współpracy z naszymi klientami i dla naszych klientów. Dlatego teraz przekazujemy wybranym firmom korzystającym na co dzień z aut dostawczych pierwsze egzemplarze, żeby zebrane przez nich praktyczne doświadczenia wykorzystać podczas ostatniej fazy prac nad tym bezemisyjnym autem użytkowym".
Nic nie zastąpi doświadczeń zebranych podczas codziennego użytkowania: firmy z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji poddadzą e-Craftera, model marki Volkswagen Samochody Użytkowe, praktycznemu sprawdzianowi. Są to firmy z branży usług dostawczych, zakłady rzemieślnicze oraz małe firmy, w których użytkowe auta pokonują dziennie od 70 do 100 km. W wielu z tych aut silnik jest uruchamiany wielokrotnie w ciągu dnia. Tak dzieje się w wypadku 85 procent przejazdów w obrębie miast – wynika z analizy dokonanej przez Volkswagen Samochody Użytkowe na podstawie badań 210.000 aut należących do ponad 1.500 klientów. Właśnie do takiego typowego sposobu użytkowania w mieście stworzono e-Craftera – model z silnikiem o mocy 100 kW, zasięgiem 160 km i prędkością maksymalną celowo ograniczoną do 90 km/h. Litowo-jonowe akumulatory e-Craftera(1) zostały umieszczone w podłodze. Dzięki temu można wykorzystać całą pojemność przedziału transportowego, wynoszącą 10,7 m3, a także – co równie ważne – jego szerokość (1.380 mm) i wysokość (1.861 mm). Maksymalna ładowność e-Craftera wynosi – zależnie od wersji – od 1,0 do 1,75 tony. Na stacji ładowania CCS prądem stałym 40 kW w ciągu 45 minut akumulator elektrycznego Craftera można naładować do 80 procent pojemności. Jeśli kierowca skorzysta ze stacji ładowania prądem zmiennym 7,2 kW akumulator zostanie w stu procentach zasilony energią elektryczną w ciągu 5 godzin i 20 minut – najczęściej dzieje się to w nocy.
Elektryczny samochód transportowy został skonstruowany na bazie nowego Craftera. Podobnie jak modele z silnikami Diesla, także nowy e-Crafter został wyposażony w najnowocześniejsze systemy asystujące i zwiększające komfort. Auto ma seryjne czujniki parkowania, wielofunkcyjną kierownicę oraz kamerę umieszczoną z tyłu. Inne elementy standardowego wyposażenia to automatyczna klimatyzacja (Climatronic), podgrzewane, komfortowe fotele, system nawigacyjny, instalacja do podłączenia telefonu oraz LED-owe reflektory. e-Crafter będzie dostępny w sprzedaży we wrześniu 2018 roku – wszechstronnie przetestowany w codziennych warunkach i gotowy do pracy.
źródło: VGP, (1) Samochód nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.
10 najbezpieczniejszych samochodów - te modele koniecznie sprawdź! Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego samochodu pod uwagę brane są różne kryteria. Cena, wyposażenie, opinia o marce są ważne, jednak często wpływ na ostateczną decyzję ma ocena bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnym ...
Ładowarki Webasto Live kompatybilne z Systemami Zarządzania Energią Dostawca systemów i rozwiązań dla motoryzacji zaprezentował na wystawie E-world koncepcję zarządzania dostaw energii do inteligentnych ładowarek samochodów elektrycznych. Inteligentną stację ładowania Webasto ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.