VW GOLF 4 - Brak mocy , czy to wina turbiny

18 Maj 2015, 19:53

Witam ostatnio mój golf stracił moc . Da się nim jeździć ale przy zmianie biegów rozpędza się strasznie topornie . Wcześniej było słychać przy zmianie biegów turbinę teraz jest ciszą . Czy to ona odpowiada za brak mocy i czy bez turbiny samochód może jeździć ? Dodam tylko że żadne kontrolki się nie zaświeciły .Czy ktoś pomoże ..?
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

22 Maj 2015, 17:15

problem jest taki ze turbo moze zassac olej i CI sie rozkreci silnik i bedzie do wymiany
kowalkcn
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 14 12 1993
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C5 I, Peugeot 407, 205
Silnik: 2.2hdi133KM,2.0hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2015, 05:41

Bez turbiny samochód będzie jeździł, jaki masz kolor dymu z tyłu rury wydechowej? Chodzi mi o barwę.
skrzat1667
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 2
Auto: Astra F
Silnik: 1.7D 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

25 Maj 2015, 15:32

bedzie jezdzil? a wezmiesz odpowiedzialnosc jak mu zassie olej i sie rozkreci?
kowalkcn
Początkujący
 
Posty: 103
Prawo jazdy: 14 12 1993
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C5 I, Peugeot 407, 205
Silnik: 2.2hdi133KM,2.0hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Maj 2015, 08:21

Kolor dymu pozostał bez zmian tak jak było przedtem na pewno nie czarny i nie biały
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

31 Maj 2015, 09:31

Czegoś tu nie rozumiem oddałeś turbinę do regeneracji i jest tak samo jak było samochód nie ma mocy?
skrzat1667
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 2
Auto: Astra F
Silnik: 1.7D 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok
    W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym roku klientom prawdopodobnie ...

03 Cze 2015, 16:09

Mozliwe ze to zatarte łożysko wirnika. Bardzo czesta awaria jesli chodzi o turbine. Moze byc od Ciebie niezalezna lub spowodowana nadmierna eksploatacja silnika.

Niestety, możliwych przyczyn awarii łożyska wirnika turbosprężarki jest wiele. Do często występujących należą wady produkcyjne, na które nie mamy żadnego wpływu i które mogą zdarzyć się nawet mimo rygorystycznej kontroli jakości, a także uszkodzenia wynikające ze zużycia lub zdarzeń losowych. Przykładowo, łożysko wirnika zamontowane w samochodzie, który przejechał już wiele tysięcy kilometrów, może stracić swoje właściwości na przykład na skutek wytarcia się powierzchni lub starzenia się środka smarnego. powoduje to zwiększenie oporów pracy turbosprężarki i w efekcie podwyższenie temperatury, która w skrajnym przypadku może przekroczyć dopuszczalne wartości. Innym powodem awarii jest nieskuteczne działanie filtrów, na skutek czego do komory wirnika mogą dostawać się ciała obce - najczęściej powoduje to wykrzywienie lub złamanie łopatek wirnika. To zaś oznacza niewłaściwe ciśnienie doładowania i w efekcie większe obciążenie łożysk.

Są także powody awarii łożyska wirnika, które wprost zależą od sposobu użytkowania samochodu z turbosprężarką. Gdy olej silnikowy jest zbyt mocno zużyty, lub gdy silnik wchodzi na wysokie obroty zaraz po starcie i jest wyłączany od razu po zatrzymaniu. W takich sytuacjach, świeży olej nie dociera w odpowiednim czasie do podzespołów, powodując ich pracę "na sucho" i w konsekwencji szybkie zużycie.
Robespier
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi A4

07 Cze 2015, 11:26

Uszkodzenie turbiny nie zawsze znaczy uszkodzenie łożyska (tulei mosiężnej), mógł paść wirnik, mogła zatrzeć się grucha od zmiennej geometrii lub sama zmienna geometria (jeśli turbina takową posiada), nie działająca turbina nie zawsze oznacza jej uszkodzenie po drodze jest jeszcze kilka rzeczy zawór N75 (sterujący turbiną), układ dolotowy wraz z inetrcoolerem którego nieszczelność również powoduje problemy z doładowaniem, źle działający czujnik masy zasysanego powietrza (przepływomierz) bądź czujnik ciśnienia doładowania również powodują brak doładowania więc nie ma co gdybać tylko trzeba sie pofatygować i zdiagnozować problem.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Cze 2015, 08:41

dzisiaj jadę do znachora zobaczymy co powie , czy wiecie ile taka turbina będzie kosztować do golfa 4
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

08 Cze 2015, 15:49

Nowa czy regeneracja? są specjalne firmy które się tym zajmują,z doświadczenia wiem że w kosztach regeneracji zmieścisz się do kwoty 1 tyś zł,może nawet 800 w zależności już od warsztatu. Daj znać jak będziesz już po wizycie.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Cze 2015, 18:49

Znachor zbadaj samochodzik i okazało się że turbina była ok padła gruszka turbiny...
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

26 Cze 2015, 18:59

Nie żebym nie mówił.... a nie mówiłem :D
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Cze 2015, 19:19

mam jeszcze pytanie od pompy paliwa idą metalowe i gumowe wężyki. w kierunku świec żarowych . jakie zadanie maja te metalowe a jakie gumowe ..?
rikiMor0102
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 289
Zdjęcia: 21
Miejscowość: góral podbeskidzia
Prawo jazdy: 01 08 2005
Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

26 Cze 2015, 20:12

Witamy. Bardziej prawdopodobne, że uszkodzeniu uległo sterowanie turbiny tzn. wężyki lub zawór sterujący.
Dopiero po wykluczeniu w.w. warto pochylić się nad turbiną.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

26 Cze 2015, 20:13

Chyba do wtrysków nie świec?? metalowe to zasilanie (paliwo pod ciśnieniem), gumowe powrót.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998