VW golf 6 1.4 TSi 160 KM czy 2.0 TDi 140KM

10 Sie 2011, 09:07

Zastanawiam się nad kupnem któregoś z tych aut. Różnica w cenie wynosi 10 tys złotych. Interesuje mnie który jest mniej awaryjny i do którego są tańsze części. Bo tym autem chciałbym jeździć przez 10 najbliższych lat :wink:
tobi92
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra 1.4 44KW(60KM)

10 Sie 2011, 14:31

1.4 TSI ma turbine + kompresor, nie wiem jak faktycznie z zywotnoscia tych elementow, ale mozna poczytac gdzieniegdzie, ze jakies mega trwale nie sa. Fajny silniczek generalnie, przy niskich obrotach wspomaga go kompresor, potem do akcji wkracza turbina, dzieki temu nie ma "dziury turbo" i jest dosc wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotow wlasnie dzieki tekiemu rozwiazaniu.

Klekot 2.0 TDI 140KM, turbina, dwumas, DPF i wtryskiwacze CR.

Jak kupisz nowe w salonie i bedziesz o autko dbal, to tragedii w obu przypadkach byc nie powinno, diesel to jak wiadomo ciut nizsze spalanie, ale TSI w cale duzo nie pala przy normalnej jezdzie, jak chcesz naprawde duzo jezdzic, to lepiej chyba jednak klekota, mimo ze ON prawie w cenie PB95, ale to bys musial robic rocznie co najmniej 30k km, zeby mialo to sens. Jak masz glownie po miescie jezdzic + czasami gdzies jakis dalszy wypad, to TSI tutaj 100 razy bedzie lepsze, DPF ktory jest w klekocie przy jezdzie typowo miejskiej to padac ci bedzie co 2-3 lata srednio.

No i przy TSI tez OC masz nizsze, zawsze cos, jak popatrzysz na 10 lat, to wyjdzie ci z 5000zl, i masz juz ze klekot nie jest drozszy o 10k zl, tylko o 15k zl, przez wyzsza pojemnosc, jak popatrzysz na okres 10 lat. Chociaz na pewno jest az 10k zl roznicy za taka sama wersje tylko ze wzgladu na rodzaj silnika? Moze tez roznice w wyposazeniu sa jakies? Mowimy o nowym z salonu i oba z taka sama skrzynia biegow?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

10 Sie 2011, 16:37

No wersja 1.4 tsi kosztuje 79 tys z przygotowaniem do jazdy i pakietem 990( alarmy itp). A 2.0 TDI kosztuje z tym samym pakietem 89 tys. Skrzynie oba mają manualne i wyposażenie highline( niestett obie wersje nie są dostępne ani w trendline ani w comfortline) . Martwiło mnie w sumie tylko awaryjność TSI o której gdzieś na forum volkswagena przeczytałem. Na innym z kolei spalanie mnie przeraziło bo TDI palił maks 6.7 litra a TSI maks 9 :( Jeden mechanik mi odradził TSI ze wzgłędu na bezpośredni wtrysk kompresor i turbo. Więc sam już zgłupiałem co wybrać :shock:
tobi92
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Opel Astra 1.4 44KW(60KM)

10 Sie 2011, 21:02

Zmartwię Cię bo TSI spali maksymalnie sporo więcej jak 9l a TDI więcej jak 6,7 ;) Nie jeździłem 140 konnym TDi tylko 170 i powiem, że wymiata. Niby TSi fajnie pomyka ale moment obrotowy diesla miażdży. Awaryjność? Nie wiem. TSi nie zaszkodziło nawet wlanie 50 l ropy do baku - wymiana świec, filtra paliwa i hula jak szalony.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

10 Sie 2011, 21:23

Nie wiem jaki TSI 160KM ma dokladnie moment obrotowym, ale nie ma takiego slabego jak motory o podobnej mocy, bo przy niskich obrotach pomaga mu kompresor. 2.0 TDI 140KM, jak ktos chce jezdzic po miescie to porazaka, DPF padnie po 2-3 latach, chyba ze nie wymieniac tylko wyciac to w pi...

Co do ropy i benzyniaka, to akurat problemu nie ma(oczyscic uklad paliwowy i wypompowac rope ze zbiornika), ale jak odwrotnie zrobisz, czyli do klekota benzyne, to moga byc wydatki spore potem.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota RAV4 Hybrid AWD-i - średniej wielkości SUV
    Toyota RAV4 jest średniej wielkości SUV-em, zbudowanym na większej od GA-C platformie GA-K. Hybrydowy napęd na 4 koła z silnikiem 2,5 l dostarcza 222 KM mocy i rozpędza auto do setki w 8,1 s. Według pomiaru WLTP RAV4 w tej ...