W piątek zauważyłem niepokojącą rzecz, chciałem zahamować i zahamowałem ale wyglądało to inaczej niż zawsze. Zawsze jak używałem hamulca to wystarczyło lekko wcisnąć i samochód elegancko hamował. Mocniejsze naciśnięcie skutkowało od razu blokadą kół i hamowaniem z piskiem. Teraz jest tak, że aby zahamować pedał hamulca idzie prawie do samego końca. Zostaje co prawda jeszcze kilka cm od podłogi. Jak z całym impetem wcisnę ten hamulec do jeszcze z piskiem się zatrzymam. Nie wiem co może być tego przyczyną. Nic nie było grzebane ostatnio hamulcach. Płyn wymieniany 4 lata temu. Klocki jeszcze ok. Trochę mnie to nie pokoi, boję się, że w nagłej sytuacji albo hamowanie będzie zbyt słabe aby się zatrzymać w porę albo w ogóle wysiądzie hamulec. Dawno nie sprawdzałem stanu płynu jest poniżej poziomu MIN. Zaznaczyłem sobie dziś markerem poziom płynu, zobaczymy w najbliższych dniach czy ubędzie.
Sprawdzałem dziś tak w warunkach partyzanckich. Niestety ogólnie wszystko było zalane wodą, straszna chlapa dziś. Żadnego wycieku nie zaobserwowałem. Od wczoraj płynu tez raczej nie ubyło. Jednak hamulec hamuje co raz gorzej. Jest już na prawdę słaby. Przy naciśnięciu od razu leci prawie na sam dół, bez praktycznie żadnego oporu większego. Po pompowaniu kilkunastokrotnym - to samo.
Zrobiłem do wglądu trochę zdjęć poszczególnych odpowietrzników. Moim zdaniem nie wygląda to dobrze, zwłaszcza odpowietrzniki z tyłu. Ja sam chyba nie dam rady ich odkręcić,a i jakoś nawet mam złe przeczucie że się urwą jak będzie odkręcać je mechanik.
Mam też pytanie odnośnie płynu hamulcowego, wie, że trzeba by było wymienić cały na nowy ale póki nie zlokalizuje wycieku może lepiej odpowietrzyć i dolać do tego obecnego? Nie wiem tylko jaki był lany ten co mam obecnie. Zrobiłem zdjęcie, może po kolorze można by ocenić: [link wygasł]
Z drugiej chociaż strony jak mam jechać do mechanika i zapłacić za odpowietrzenie to może lepiej od razu uzupełnić nowym?
Poniżej jeszcze dwa zdjęcie: Obecny poziom płynu: [link wygasł]
[link wygasł]
Nie wiem też co z tymi odpowietrznikami w przypadku urwania? Co wtedy? Jak rozumiem można wtedy go jakoś rozwiercić i wyjąć z bębna? Z tego co widziałem o on w sumie jest wkręcony i złożony z cylinderkiem. Cylinderki widziałem na Allegro po 20zł więc w sumie nie drogo.
Nie wiem co obecnie zrobić? Sam chyba nie dam rady tego zrobić i będę musiał udać się do mechanika. wolał by mieć już wszystkie potrzebne części. Jeśli będę wymieniać płyn to jaki powinienem kupić? Czytałem, że litr powinien wystarczyć, teraz tylko czy DOT3 czy Dot 4? Cylinderki z odpowietrznikami też od razu kupić? Odpowietrzniki z 4 sztuki to chyba bez dwóch zdań? Pozdrawiam.
Z tyłu się nie wymienia odpowietrzników tylko całe cylinderki, wcześniej trzeba namoczyć gwint i rurkę. Cena cylinderka ok. 20 zł. W starym aucie robi się przegląd wszsytkich przewodów hamulcowych i wymienia. Czy to auto ma korektor siły hamowania ? Jak zachowuje się hamulec ręczny ?
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Le Mans - to coś więcej niż wyścig! Już wkrótce na ekranach polskich kin zobaczymy film Le Mans ‘66, opowiadający o rywalizacji Forda i Ferrari w jednym z najtrudniejszych i najsłynniejszych wyścigów na świecie. Ale to nie pierwsza produkcja ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.