12 Gru 2008, 21:42
Witam! przedstawię swoją opinię o VW Golf II. Moja opinia nie jest przypadkowa. Ojciec miał golfa II ,ja jeżdżę już drugą dwójką.
Ojciec miał Golf II funktion (1991) 1.3 z wielopunktowym wtryskiem, ja miałem Golf II C (1984) 1,6 D a obecnie jeżdżę Golf II CL (1991) 1,6 z gaźnikiem. Samochody te są niezwykle trwałe i niezawodne (oczywiscie jeśli nie są powypadkowe i nie mają 500 000 km).
Zacznę od blacharki: pijawiają sie niewielkie ślady korozji na spodzie drzwi i obok korków uszczelniających i obok zaczepu do holowania z tyłu. Są to niewielkie slady korozji (żaden z ww golfów nie był powypadkowy). Zaskoczył mnie fakt, że w golfie 24 letnim nie było żadnej dziury i nie było dużo oznak korozji!
Silniki: Żużycie paliwa w silniku 1.3 w mieście 7 l/100km, trasa 5l/100 km, podobnie w golfie 1,6, natomiast 1.6 zwykły diesel od 4,5 do 7 l/100km. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to silnik 1.3 miał przebieg 455 000km i nie brał oleju, trochę stukła i szumiała klawiatura, silnik 1,6 benzyna przy przebiegu 277 000 chodzi niemal idealnie, nie bierze oleju (jedyną wadą tego silnika jest nierównomierna praca na zimnym silniku, jeśli samochod stoi ponad 2 tygodnie). Natomiast silnik 1,6 D, nie wiem jaki miał przebieg, ale przypuszczam grubo ponad pół miliona kilometrów (świeciła się lampka oleju na wolnych obrotach, po wymianie pompy oleju <104z> objaw ustapił).Podaje realne fakty, żadne tam 150 000, bo w to nie uwierzę!
Komfort jazdy: Najgorszy komfort odczuwa się w dieslu, plastiki, deska rozdzielcza strasznie trzeszczą, klekoczą, moc jest bardzo mała, bardzo wolno przyspiesza, w aucie jest bardzo głośno. Silnik 1,3 jest super na miasto, ale 55 KM na trasę to trochę za mało, natomiast 1,6 z 71 KM jest w sam raz, niskie zuzycie paliwa (na pełnym zbiorniku 935 km!). Oczywiście pasjonaci VR6 byli by rozczarowani...
Wyposażenie:W wersjach podstawowych bardzo ubogie, lae ja jestem zdania, że w samochodzie pełnoletnim pełna elektryka, komputer i inne bajery są wadą a nie zaletą. Są to poważne zalety, ale w autach prawie nowych, a nie w dwudziestolatkach!
Koszty eksploatacji: Jeżeli ktoś kupi egzemplarz bezwypadkowy i z orginalnym przebiegiem to koszty eksploatacji są niewielkie, wiadomo...olej, paski, płyny wymienić trzeba w każdym. Nie miałem żadnych dużych napraw.
Porady przy kupnie II:Nie kupować auta z opadniętymi drzwiami kierowcy (luz na drzwiach) takie egzemplarze dawno przejechały pół miliona km. Nie kupować auta, w którym bardzo głośnotrzeszczy i stuka deska rozdzielcza.
VW Golf II jest samochodem ponadczasowym i bardzo trwałym, tak samo jak pozostałe auta z WEST GERMANY (Audi 80, 100, Mercedes 123 , 124...)