Vw Golf IV 1.9 TDI 101 KM brak mocy

13 Kwi 2009, 11:03

Witam,miałem kiedyś problem z turbo(przy wyższych obrotach było odcięcie mocy i śilnik przechodził w tryb awaryjny)po wyczyszczeniu(szkiełkowaniu )i zmianie stylu jazdy (bardziej dynamiczny)poprzedni styl jazdy(ekonomiczny)doprowadził do awarii turbiny(opinia mechanika)
Problem powrócił ale nie do końca jest tak jak poprzednio,mianowicie po odpaleniu musze przejechać odcinek ok 3km dosyć wolno (korki)
Po przejechaniu wolnego odcinka i rozgrzaniu śilnika przy gwałtowniejszym dodaniu gazu odcina i przechodzi w tryb awaryjny!!!
Przy następnym odpaleniu przy ciepłym silniku niema tego problemu(jazda dynamiczna od początku) Znajomy polecił sprawdzić zawór EGR.
Proszę o opinie i rady,dziękuje i pozdrawiam.
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Miejscowość: TST
Prawo jazdy: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • 13 Kwi 2009, 20:43

    Zawór sprawdź oczywiście ale sprawdź też błędy w komputerze.
    stasiowski121
     

    14 Kwi 2009, 12:54

    I jak pozniej po przejsciu na tryb awaryjny samochod zgasisz i pozniej uruchomisz ponownie to juz normalnie pracuje zy caly czas tryb awaryjny? Watpie ze zawor recyrkulacji ma cos wspolnego.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    14 Kwi 2009, 21:59

    spraw czy nie ma gdzieś " lewe powietrze " . Miełem podobry problem . Było małe pieknięcie na gumowej przewodzie do kolektora . Te pieknięcie lezi na dole przewodzie ,dlatego nik nie zauwaza , dopiero zauwałem po sladu troche oleju . Po wymianie wszystko OK .
    Thanh
    thanh
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Przemysl

    08 Lut 2013, 16:09

    Mam podobny problem wczesniej przy ok 3tys obrotach tracił moc teraz juz się to dzieje troche wcześniej co myslicie na ten temat co robić?
    Baksi21
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 16 11 2001
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Volkswagen Golf IV
    Silnik: 1.9TDI 100 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lut 2013, 19:19

    U mnie była kierownica turbiny do czyszczenia...zachciało mi się bawić w Eco-driving. :/
    Sprawdź kierownice turbiny,może wystarczy ja poruszać (u mnie pierwszy raz pomogło)
    Następnie juz potrzebny był demontaż i czyszczenie.
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

    14 Lut 2013, 17:11

    Może być tak jak radzi przedmówca,sprawdź samą turbinę i zobaczysz. Proponuję udać się do dobrego warsztatu,samumu będzie ciężko zbadać wszystkie elementy.
    ZmienOlej
    Początkujący
     
    Posty: 75
    Prawo jazdy: 01 01 1991
    Auto: BMW M3