VW Golf IV - awaryjność, spalanie, ceny części

26 Gru 2011, 14:10

Witam, poszukuje aktualnie autka do zakupu i wpadł mi w oko również VW Golf IV, 1998r. 55kW, 75KM, silnik 1390cm3, benzyna. Wydaje się, że VW to porządne autka, ale chciałem zapytać co o takim sądzicie, o takim i ogólnie o VW. Jaka żywotność/awaryjność, spalanie, ceny części, bo z dostępnością raczej nie powinno być problemów.

Z góry dziękuje za odpowiedź;)
rafalm
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Częstochowa

27 Gru 2011, 01:08

Ceny i ogólnie ekspoloatacja jak i trwałośc tego auta są bardzo dobre auto daje świetnie rade w polskich warunkach i nie jest awaryjne polecam ale może troszke większy silnik 1.6 lub diesel 1.9 90 km
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

28 Gru 2011, 21:09

Moja żona ma golfa IV z silnikiem 2.0 115KM benzyna+LPG. Auto jest świetne, tanie w utrzymaniu pali 9l gazu. Silnik bardzo fajny, auto sie dobrze zbiera i prowadzi.
Awaryjność minimalna jeździ nim co dzien do pracy od roku (rocznik auta 00) i jest ok.
jedyny problem był z odpalaniem gdyż nie chciał palić, ale okazało się ze to wina jakiegoś kabla w dodatkowej elektronice. Po naprawie wszystko ok. Ogólnie polecam.
Wady mało miejsca na tylnich siedzeniach.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2012, 12:35

Dzięki za odpowiedzi;) jeszcze jedna sprawa, ostatnio pojawił się w mojej okolicy taki "golfik" [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] co myślicie konkretnie o takim?
rafalm
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Częstochowa

02 Lut 2012, 21:17

Sam jeżdżę już jakieś pół roku Golfem właśnie z 1.4 + LPG
Problemy, jakie ja napotkałem to głównie elektronika.
W 1.4 są problemy z falującymi obrotami w jednostkach z gazem - ten typ tak ma.
Silniki 1.4 lubią sobie łyknąć oleju, u mnie jest to od 0,3 do nawet 0,8 na 1000km.
Trzeba uważać na odmę, która potrafi czasami `zwrócić` dość spore ilości oleju.
Kultura pracy na zimnym mogłaby być lepsza, na ciepłym jest już w porządku.
Trochę brakuje czasami pod nogą jednak 75 KM to trochę za mało jednak rekompensuje małym spalaniem. U mnie jest to benzyna średnio 6-7L gaz 8-9L
U mnie jeszcze padła cewka zapłonowa. Od tamtej pory jak narazie nic się nie dzieje.
Ogólnie autko bardzo pozytywne, fajnie się prowadzi, zawieszenie jest bardzo trwałe i wygodne, silnik ma już sporo przejechane a dalej daje rade.
No i jak dla mnie bardzo ładnie grające fabryczne radio + fabryczne głośniki.
Rafalek7
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Prawo jazdy: 23 08 2010
Auto: VW GOLF IV

03 Lut 2012, 10:00

są problemy z falującymi obrotami w jednostkach z gazem
bierze olej.

Nasz IV 2.0 benzyna+jpg tez tak ma :) żre olej. Ale jezdzi i sie nie narzeka.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lut 2012, 02:07

Dokładnie, trzeba przymkonąc oko na jego niedoskonałości, mimo wszystko bardzo wdzięczne autko ; p
Rafalek7
Początkujący
 
Posty: 58
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Prawo jazdy: 23 08 2010
Auto: VW GOLF IV