VW Golf IV - opinie

27 Wrz 2007, 14:52

Mam zamiar kupić Golfa IV. W internecie jest sporo opinii, że jest to auto bardzo usterkowe... czy to prawda?, czy tylko niektóre "egzemplarze" tych samochodów się psują? (bo przecież VW to dobra marka..tak mi się wydaje).
Prosze o Wasze opinie na temat tego samochodu i czekam również na inne informacje o tym autku. Jaki silnik jest dobry (benzyna czy diesel), itp.
Ostatnio edytowany przez lotos, 21 Lis 2009, 13:22, edytowano w sumie 1 raz
lotos
Nowicjusz
 
Posty: 2

28 Wrz 2007, 20:26

Golf IV jest jednym z lepszych samochodów.
Silniki benzynowe są dynamiczne ale nie ekonomiczne ale diesle mniej palą i raczej nie są do dynamicznej jazdy.

golf-iv-vt44030.htm
auto-do-5kpln-prosba-o-opinie-vt47143.htm
michalix
Nowicjusz
 
Posty: 1

28 Wrz 2007, 21:55

Jest to niezawodne auto. Najbardziej ekonomiczne są silniki TDI. jeżeli chodzi o lepszą dynamikę, to najlepiej wybrać silnik o mocy 130 KM lub 150 KM. VW jest bardzo ładnym autem ze względu na stylistykę nadwozia. Jego układ jezdny ma dobre własności. Nie polecam awaryjnego silnika SDI i pompy rotacyjnej w TDI (110 KM i 90 KM), najlepiej wybrać silniki z pompowtryskiwaczami. Polecam tego autka. Najbardziej sportowa wersja to VW Golf R 32. :D

Pozdro :wink:
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Miejscowość: Pruszków

04 Paź 2007, 20:35

Golfy są bardzo mało awaryjne. Polecam.
Lensky
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: Toruń

12 Paź 2007, 21:59

a czy golf 4 ma takze silnik 2.8 VR6?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

17 Paź 2007, 12:00

Słowa mówiące że Golf IV jest mało awaryjny albo pochądza od wyjątkowego szczesliwego posiadacza albo od kogos kto nigdy tegoz modelu nie miał. Ja miałem, piekny nowiutki model 1.6i 16V rok 2001 grudzień, sprowadzony na zamówienie, piekny lakier, fajny wypasik itp.
Cena kosmos, ale co tam raz sie zyje. Oki pierwszy rok super, drugi rok przebieg 37tyś km, rozlatuje sie rozrząd, na szczęście tylko napinacz ale koszt poza autoryzowana stacją ok. 1000zł. Potem jest juz tylko zle, bardzo zle i tragicznie. Pada cewka zapł. a za nia sonda lambda, koszt (pokombinowane części) 750zł normalnie kosmos więcej. Potem druga cewka, potem pada wyłącznik stop jezdze przez miesiac bez bo skad mam kur... w ltao wiedziec ze nie swieca mi stopy. Potem pada (tu mnie to auto zabija) sterownik ABS+ESP (elektronika, nienaprawialna), okazuje sie ze to akcja serwisowa ale stacja milczy a centrala ma mnie w dup... bo nie serwisuej auta w autoryzowanym. Wymieniam po znajomości cenanormalna 3900zł. Potem nastepna cewka. Potem kolejny wylacznik stop. I na koniec ostatnia juz cewka na swiecy. W sumie 11 napraw razem koszt mój po kombinacjach 2370zł normalny prawie 10tys zł. Mialem 17 aut w zyiu, trzy golfy (II, III i IV) coraz gorsze. Dzis czytam fora i wypowiedzi i coraz czesciej slysze golf padlina, nowy passat syf, nowe moedele coraz gorsze. Wiec błagam niech kur... nikt nie pisze ze VW to niezawodne i wspaniałe auto bo tak nie jest. Wojo
Wojo
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

17 Paź 2007, 13:56

Golf IV jest niezawodny, ale z silnikami diesla TDI. Nie wszystkie nowiutkie auta są dobrze wykonane i produkowane. To zależy od produkcji fabryk samochodowych.

Np. Suzuki jest produkowane w Japonii, a auto jest starannie wykonane pod względem jakości i staranności. Jeszcze jest produkowane na Węgrzech, a tam produkcja aut jest mało solidna.

Pozdro :wink:
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Miejscowość: Pruszków

23 Gru 2007, 18:04

Tiguan napisał(a):Golf IV jest niezawodny, ale z silnikami diesla TDI. Nie wszystkie nowiutkie auta są dobrze wykonane i produkowane. To zależy od produkcji fabryk samochodowych.

Np. Suzuki jest produkowane w Japonii, a auto jest starannie wykonane pod względem jakości i staranności. Jeszcze jest produkowane na Węgrzech, a tam produkcja aut jest mało solidna.

Pozdro :wink:


Lepiej na węgrzech niż w turcji lub w chinach...
:D
TOYOTA AVENSIS II 2.0 D-4D 116KM
bartez1
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Kraków

28 Gru 2007, 16:51

Jeździłem Golfem IV kombi 2001 r. 1.9 TDI (90 Km) i przez prawie dwa lata (zrobiłem 45 tyś. km) wymieniłem 2 końcówki drążków(koszt ok 70 zł. cześci + naprawa ....zł.) niestety w golfach IV i całej reszcie aut na tej płycie podłogowej (A3, Octawia, Leon, Toledo) padają dosyć często maglownice i to troche więcej kosztuje (regeneracja od 700 zł w góre + wym, zam.) poza tym autko jeździło super. Silnik 90 km (66kw) u mnie był bezawaryjny. Słyszałem o poważnych kłopotach z pompowtryskiwaczami (1.9 TDI 130 km) chociaż teraz reg. 1 pompowtryskiwacza to ok 250 zł. No i przy zakupie uważaj bo diesle z zachodu mają tak cofane liczniku że tragedia. Jak kupisz auto z przebiegiem pow. 200 tyś musisz się liczyć z wydatkami (może paść układ zasilania - pompa wtryskowa itd.) Jednak wyszukane auto z małym przebiegiem jest naprawde godne polecenia - zawieszenie super, mało pali i nawet 90 km wystarczy żeby nieźle jeździć.
piotrekkp12
Nowicjusz
 
Posty: 22

18 Sty 2008, 17:20

Tiguan napisał(a):Jest to niezawodne auto. Najbardziej ekonomiczne są silniki TDI. jeżeli chodzi o lepszą dynamikę, to najlepiej wybrać silnik o mocy 130 KM lub 150 KM. VW jest bardzo ładnym autem ze względu na stylistykę nadwozia. Jego układ jezdny ma dobre własności. Nie polecam awaryjnego silnika SDI i pompy rotacyjnej w TDI (110 KM i 90 KM), najlepiej wybrać silniki z pompowtryskiwaczami. Polecam tego autka. Najbardziej sportowa wersja to VW Golf R 32. :D

Pozdro :wink:

SDI awaryjny? smieszny jestes tam po prostu nie ma sie co psuc,jest oszczedny ale dynamiki zero.Wszystko zalezy z ktorego roku ma byc IV jesli troche starszy to zdecydowanie 1.9TDI 110 KM bo 115KM jest bardziej awaryjny a 110KM i tak wymiata BMW spod swiateł hehe>Jesli szukasz mlodszego rocznika i chcesz sie naprawde dynamicznie poruszac nim to najlepszym wyborem bedzie 130konny diedel nie wydasz tyle na paliwo a w fotel bedzie Cie niezle wgniatac
:wink:
passek b5
Początkujący
 
Posty: 136

28 Lut 2008, 19:30

ponawiam moje pytanie
chicken19 napisał(a):a czy golf 4 ma takze silnik 2.8 VR6?
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

09 Mar 2008, 21:05

Witam

No niestety, mimo, iż samochód mi się podoba i markę lubię to muszę wyrazić bardzo krytyczną opinię. No i mam podobne uwagi co kolega wcześniej. Mam Golfa IV 1.6 z 2002 roku. Kupiony w Polsce, nowy, w salonie. A oto historia.
Przy 20k był mały problem z sondą lambda, ale reset wystarczył Drobiazg. Przy około 40K km rok temu miał stwierdzoną nieszczelność na zaworze w jednym z cylindrów. Demontaż głowicy, itp. Zostało naprawione. Ale przyczyny powstania nieszczelności nie stwierdzono. A zachowanie auta wtedy było podobne. Następnie pół roku temu padła mi cewka zapłonowa na jednym z cylindrów. Wymieniona, Niestety nie wiem czy to ten sam cylinder co była nieszczelność zaworów, bo nie wiem na którym była nieszczelność. Gdyby to był to ten sam cylinder to by wyjaśniało powstanie nagaru na zaworze i nieszczelność. Miesiąc temu wymieniłem koleją cewkę przy okazji sprawdzając spręż. Spręż był ok. we wszystkich cylindrach. Teraz samochód znowu traci moc, pojawia się delikatnie nie równa praca silnika. I chyba muszę wymienić pozostałe dwie cewki zamin któraś padnie całkiem.

Więc moje doświadczenia są złe. Ale natomiast ojciec któy jeżdził golfem z silnikiem 1.4 już nie może narzekać. Żadnych poważnych awarii.

Więc bądź tu mądry...
Zipius
zipius
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Mar 2008, 21:22

ma silnik 2,8 jeśli o to chodzi. Co do przedmówcy któremu padały cewki - jak ktoś nie wie że sie nie zostawia na włączonym zapłonie a zgaszonym silniku to musi płacić frycowe za naukę - wiem bo mam kumpla co ta metodą już 8 cewek spalił.
Jeśli już chcesz mocnego to bierz albo 1,8T albo R32, a z diesli to TDI 150KM.
Co do awaryjności - golf IV generacji ma trochę za dużo elektroniki i stad zaczynają sie najczęściej usterki - błąd czujnika hamulca - powoduje np przejście TDI w system awaryjny. Dużo użytkowników narzeka na zagazowane benzyniaki - no skoro ktoś oszczędza i kupuje tam gdzie taniej instalacje to niech ma do siebie pretensje.
forsius
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna

16 Mar 2008, 12:25

Co do cewek, cenna uwaga, ale nie robiłem i nie robię tak jak napisałeś, tzn nie zostawiam włączonego zapłonu bez włączonego silnika.
Zipius
zipius
Nowicjusz
 
Posty: 6

16 Mar 2008, 13:04

ja bym polecał 1.9 tdi ale podobno w golfach 4 występują częste wycieki oleju ze skrzyni ale tak wszystko ok.
kupie sobie vw phaetona ;)
mistrzu567
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 291
Miejscowość: Katowice