VW Golf IV problem z chłodzeniem silnika

15 Lip 2012, 14:22

Witam wszystkim użytkowników. Przejdę od razu do rzeczy. Tydzień temu kupiłem VW GOLFA IV 2001R 1.9 TDI 115 KM wersja HIGLINE. Przy zakupie zostałem powiadomiony iż chłodnica cieczy ma mały wyciek i należy wymienić chłodnicę. Tak więc postąpiłem. Kupiłem chłodnicę cieczy NOWĄ dość dobrej firmy (koszt około 300 zł). Mój problem wygląda następująco. Dwa dni po wymianie chłodnicy temperatura cieczy momentalnie skoczyła na 130 stopni. Komunikat na wyświetlaczu nakazał niezwłocznie się zatrzymać. Zrobiłem tak i podniosłem maskę do góry. Zauważyłem że w zbiorniczku na płyn chłodzący brakuje płynu. Miałem płyn więc dolałem i wróciłem do domu. Zasięgnąłem porad znajomego mechanika w ten sam dziań tzn dzisiaj i on nie stwierdził żadnego wycieku. Kazał mi przegnać auto na każdym biegu i tak też zrobiłem i to samo. Temperatura się podnosi, płyn raz jest w zbiorniczku a raz go prawie że nie ma ! Wąż ten górny gorący jak ch...a z kolei ten na dole zimny i pełen cieczy(twardy) miękki zrobił się dopiero po odkręceniu korka od zbiorniczka. Co może być przyczyną takiego stanu ? Nowa chłodnica i takie coś ? Dlaczego płyn raz jest w normie a raz go brakuje w zbiorniku gdy nie ma żadnego widocznego wycieku ? Co mam zrobić aby nigdy ta usterka już się nigdy nie powtórzyła ? Po zagrzaniu kręci się tylko jeden wentylator (stojąc przodem do maski kręci się ten po prawej stronie) Prisiłbym co mam zrobić aby już nigdy się ta sytuacja nie powtórzyła.
EGESIEGE89
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 08 1989
Auto: VW Golf IV 1.9 TDI 115 KM

18 Lip 2012, 15:10

Może najpierw trzeba zacząć od odpowietrzenia układu..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lip 2012, 15:14

Układ był dobrze odpowietrzony. Już wiadomo co było winą ciśnienia w przewodach oraz ubytku płynu. Uszczelka pod głowicą .. Kosztowna sprawa ale golf już śmiga. Mimo wszystko dziękuję za skromne zainteresowanie moim wątkiem. Pozdrawiam
EGESIEGE89
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 07 08 1989
Auto: VW Golf IV 1.9 TDI 115 KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota C-HR R-Tuned - 600-konny crossover
    Toyota zaprezentowała na targach SEMA 2017 wyścigowego crossovera Toyota C-HR R-Tuned oraz całą kolekcję modyfikowanych Camry, w tym samochody NASCAR. Toyota C-HR o mocy 600 KM jest najszybszym crossoverem na świecie. Na ...