Vw Golf Mk3 i wszystko o nim.

10 Wrz 2009, 15:30

Tak jak w temacie potrzebuję wszystkie informację o tym samochodziku ponieważ przymierzam się do jego kupna i mam na niego 12 tys.
Najbardziej chciałbym się dowiedzieć czy ona tak strasznie rdzewieją , bo tak słyszałem i nie wiem czy warto w to wieżyc . (oczywiście że rdzewieją jak nie są walone).
I jaki warto wziąć silniczek żeby było dynamiczny i w miarę oszczędny.
Z góry dziękuje za pomoc, Robert.
Modekin
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kobyłka

11 Wrz 2009, 00:09

ogólnie wiadomości na ten temat masz z 50stron w googlach :mrgreen:
ale żeby nie było
rdzewieją jak wszystkie auta, boli je to co wszystkie hatchbacki: tylna klapa wiecznie ochlapana, progi, podłoga, nie ma tragedii jak ktoś dba, jak nie to można rudą szpachelką zdejmować :???:
silniki wytrzymałe, dobrze znoszą gaz, jak brać to minimum 1,6 w benzynie diesli za dużo do wyboru nie ma :wink: silniki spokojnie wytrzymują 300-400 tysięcy bez remontu (oczywiście jak ktoś kiedyś choć kilka razy zmienił olej)
mi najbardziej podchodzi 2.0 8v 115kucyków silnik nie wysilony, o dużym momencie obrotowym, fajnie się zbiera od niskich obrotów, spalanie w zależności od stylu jazdy od 7 do 19l/100km, to chyba najtrwalszy silnik jaki udało się VW wymyślić :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Wrz 2009, 17:49

znaczy ja nie myślałem o kupnie benzyny tylko 110km diesla:) i może jakiś czip na 140km, wtedy jest dynamika i w miarę oszczędny
Modekin
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kobyłka

11 Wrz 2009, 17:55

Modekin napisał(a): diesla- dynamika
te dwa słowa z zasady się wykluczają :mrgreen: nie ma dynamicznych diesli (porównując do podobnych silników benzynowych)
albo kupujesz oszczędnego diesla
albo dynamiczną benzynę
co do czipów :mrgreen: hmm no to powiem tak :wink: mój sąsiad cieszy się jak ludzi "czipują" silniki :wink: ma więcej pracy (remonty, wymiany zwybuchowanych silników), głównie diesli :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2009, 18:44

chyba nie mozesz powiedziec ze 110km 1.9tdi zle jezdzi :) dla mnie to by wystarczylo i do tego malo pali.
Modekin
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kobyłka

12 Wrz 2009, 18:55

Źle nie jeździ, ale jest bardziej twardy niż benzyna. Pamiętaj, że mowa o Golfie III, czyli turbodiesle tam sam trwałe, ale kultura pracy tragiczna. Nie chodzi tylko o odgłos traktora, ale i o wrażenia z jazdy. Straszny muł jeżeli na niskich obrotach nie ma jeszcze turbiny, później wchodzisz na obroty, włącza się turbina i masz nieproporcjonalną moc w ciągu krótkiej chwili.

Jazda dieslem wymaga utrzymywania obrotów, tak aby ciągle jeździć na turbinie, bo inaczej to masz jazdę traktorem. W benzynie jest inaczej. Też z niskich obrotów nie ma siły, ale jest wtedy bardziej elastyczna.
Moim zdaniem jazda benzyną jest przyjemniejsza. A jazda dużą benzyną powyżej 2 litrów, albo silnikami V6, które mają "głęboki oddech" jest już super sprawą.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak prawidłowo siedzieć w samochodzie podczas jazdy?
    To, w jaki sposób siedzimy w samochodzie, ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Ważna jest przede wszystkim odpowiednia pozycja za kierownicą, ale w razie kolizji pasażerowie siedzący prawidłowo mają również ...

12 Wrz 2009, 19:11

Modekin napisał(a):chyba nie mozesz powiedziec ze 110km 1.9tdi zle jezdzi :) dla mnie to by wystarczylo i do tego malo pali.
najczęściej to są jednak 90konne jednostki i jak tam stryjenka lubi :mrgreen: dla porównania moja benzyna 2.0 rozpędza się o wiele szybciej niż nowy 2 litrowy turbo diesel :wink:co prawda już powyżej 120-130km/h nie ma żadnej różnicy, ale gdzie będziesz szybciej jeździł? wygodna prędkość podróżowania w Golfie 3 to 110-120 km/h jeszcze silnika nie słychać a i szum powietrza nie skłąnia do podgłaśniania radia,
żaden diesel nie wkręca się na obroty jak benzyna, po prostu jest tak skonstruowany że nie może, to że masz więcej koników nie oznacza że będziesz miał lepsze przyśpieszenie, to nie przekłada się liniowo :wink:
co do oszczędności rzeczywiście diesle rządzą, spalanie w granicach 5-6 litrów na 100 przy normalnej jeździe (aczkolwiek zagazowana benzyna wychodzi w kosztach podobnie, wadą jest częste tankowanie /co 300km/) :wink:
w samochodzie osobowym na prawdę o wiele przyjemniej się jeździ benzyną, i nie mówię tu o dychawicznych jednostkach typu 1,4 które są za małe do takiego auta, moment obrotowy nie jest w stanie uciągnąć masy samego samochodu :mrgreen:
ale poczynając już od 1,8 przez 2.0 aż po V6 2,8 czy 2,9to już jest sama przyjemność :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2009, 19:13

Kup sobie 2.0 GTI ktory ma 140 koni i bedzie dynamiczny, chyba ze wolisz taniej jezdzic to kup 1.8 (90 koni) i zamontuj gaz. Osobiscie nie uwazam wyboru golfa w dizlu za dobry ale to TY podejmiesz decyzje.
Less talk ... More A C T I O N
Grin
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Miejscowość: Częstochowa

12 Wrz 2009, 19:19

Grin napisał(a):Kup sobie 2.0 GTI ktory ma 140 koni i bedzie dynamiczny, chyba ze wolisz taniej jezdzic to kup 1.8 (90 koni) i zamontuj gaz. Osobiscie nie uwazam wyboru golfa w dizlu za dobry ale to TY podejmiesz decyzje.

no to mk3 jest 2.0 GTI 16v150KM i 2.0GTI 8v 115KM (spalanie mają prawie identyczne, aczkolwiek 8 zaworowy jest o wiele wytrzymalszy)
19tdi 110KM był produkowany tylko przez 2 lata :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

12 Wrz 2009, 19:42

:) a powiecie mi jakie bedzie spalanie takiej dwu litrowej benzyny przy normalnej jezdzie i przy oporowaniu.
I jakie ma przyspieszenie do 100km/h :)
Modekin
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kobyłka

12 Wrz 2009, 19:50

Modekin napisał(a)::) a powiecie mi jakie bedzie spalanie takiej dwu litrowej benzyny przy normalnej jezdzie i przy oporowaniu.
I jakie ma przyspieszenie do 100km/h :)

2.0 8v ; 2.016v
przyśpiesznie 80/100 ;6,5/10 ; 6,3/8,7
spalanie 90/120 ; 5,9/7,5 ; 5,9/7,6 (pamiętaj że to równa jazda bez gwałtownego przyśpieszania)

ogólnie spalanie najmniej wyszło mi 5,5 benzyny 7LPG
a największe 19 litrów :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)