VW Golf V - stukanie/wibracje z tylnego zawieszenia, koła?

19 Mar 2021, 06:46

Hej!

W lutym wymieniałem opony w moim Golfie na nowe wielosezonowe Hankooki.
Po wymianie jakieś 2 tygodnie później usłyszałem dziwne postukiwania z tyłu. Co najlepsze, występuje to tylko przy prędkości od ok. 70 do 90 km/h. Myślałem, że źle mi wyważyli koła - pojechałem gdzie indziej wyważyć i od razu ustawiłem zbieżność. Niestety, problem nadal występuje! Mam wrażenie, że z dnia na dzień stuka głośniej i zaczyna trząść budą.

Czy możecie Panowie nakreślić mi, co to by mogło prawdopodobnie być?
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2021, 10:23

Musisz sprawdzić elementy zawieszenia najlepiej z kanału jak samochód będzie stał normalnie na kołach i amortyzatory.

Z tył masz tarczobębny?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10148
Zdjęcia: 35

19 Mar 2021, 14:16

Jutro bym miał szanse wejść pod auto, tyle że ja z mechaniką mam tyle wspólnego co śnieg z latem :lol:

Z tylu mam normalne hamulce tarczowe.
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2021, 14:38

Sztukas18 napisał(a): Mam wrażenie, że z dnia na dzień stuka głośniej i zaczyna trząść budą.
Proponuje Ci prostą rzecz do wykonania a mianowicie: podnieś tylną oś samochodu i zakręć kołem z prawej a pozniej lewej strony.Jak koło będzie się obracało patrz dokładnie na płaszczyznę opony czy nie widać przypadkiem jakiś nierówności.Myślę ze ta czynność potrafisz wykonać sam.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Mar 2021, 00:05

Do tej pory wykonałem:
- 2 razy wyważanie + zbieżność
- Podniesienie tylnej osi i zakręcenie kołami - lewy tył fajnie bez oporu kręci, prawy tył wyczuwalny opór przy kręceniu i szybko koło się zatrzymuje
- szarpałem ręcznie kołami, siedzą sztywno bez luzów + sprawdziłem śruby i są dokręcone
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Mar 2021, 11:00

Ja Ci napisałem co masz zrobić i na co zwrocić uwagę a mianowicie:
Migi60 napisał(a):Jak koło będzie się obracało patrz dokładnie na płaszczyznę opony czy nie widać przypadkiem jakiś nierówności.
Ty natomiast piszesz o wszystkim ale nie o tym..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...

22 Mar 2021, 06:45

Rzeczywiście, umknęło mi to w wiadomości.
Oczywiście to zrobiłem ale żadnego bicia koła nie zauważyłem.
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

22 Mar 2021, 09:09

Sztukas18 napisał(a): ale żadnego bicia koła nie zauważyłem.
Proponuję Ci jeszcze zebyś zrobił coś takiego:zamień koła tylnej osi/oczywiście pojedyńczo/na koło zapasowe. Najpierw z prawej strony a jak będzie dalej występował ten stuk to z lewej strony.Zobaczysz czy to coś pomoże....!!!!
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014