VW Golf V - stukanie/wibracje z tylnego zawieszenia, koła?

19 Mar 2021, 07:46

Hej!

W lutym wymieniałem opony w moim Golfie na nowe wielosezonowe Hankooki.
Po wymianie jakieś 2 tygodnie później usłyszałem dziwne postukiwania z tyłu. Co najlepsze, występuje to tylko przy prędkości od ok. 70 do 90 km/h. Myślałem, że źle mi wyważyli koła - pojechałem gdzie indziej wyważyć i od razu ustawiłem zbieżność. Niestety, problem nadal występuje! Mam wrażenie, że z dnia na dzień stuka głośniej i zaczyna trząść budą.

Czy możecie Panowie nakreślić mi, co to by mogło prawdopodobnie być?
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2021, 11:23

Musisz sprawdzić elementy zawieszenia najlepiej z kanału jak samochód będzie stał normalnie na kołach i amortyzatory.

Z tył masz tarczobębny?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

19 Mar 2021, 15:16

Jutro bym miał szanse wejść pod auto, tyle że ja z mechaniką mam tyle wspólnego co śnieg z latem :lol:

Z tylu mam normalne hamulce tarczowe.
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Mar 2021, 15:38

Sztukas18 napisał(a): Mam wrażenie, że z dnia na dzień stuka głośniej i zaczyna trząść budą.
Proponuje Ci prostą rzecz do wykonania a mianowicie: podnieś tylną oś samochodu i zakręć kołem z prawej a pozniej lewej strony.Jak koło będzie się obracało patrz dokładnie na płaszczyznę opony czy nie widać przypadkiem jakiś nierówności.Myślę ze ta czynność potrafisz wykonać sam.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Mar 2021, 01:05

Do tej pory wykonałem:
- 2 razy wyważanie + zbieżność
- Podniesienie tylnej osi i zakręcenie kołami - lewy tył fajnie bez oporu kręci, prawy tył wyczuwalny opór przy kręceniu i szybko koło się zatrzymuje
- szarpałem ręcznie kołami, siedzą sztywno bez luzów + sprawdziłem śruby i są dokręcone
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Mar 2021, 12:00

Ja Ci napisałem co masz zrobić i na co zwrocić uwagę a mianowicie:
Migi60 napisał(a):Jak koło będzie się obracało patrz dokładnie na płaszczyznę opony czy nie widać przypadkiem jakiś nierówności.
Ty natomiast piszesz o wszystkim ale nie o tym..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
    Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...

22 Mar 2021, 07:45

Rzeczywiście, umknęło mi to w wiadomości.
Oczywiście to zrobiłem ale żadnego bicia koła nie zauważyłem.
Sztukas18
Nowicjusz
 
Posty: 12

22 Mar 2021, 10:09

Sztukas18 napisał(a): ale żadnego bicia koła nie zauważyłem.
Proponuję Ci jeszcze zebyś zrobił coś takiego:zamień koła tylnej osi/oczywiście pojedyńczo/na koło zapasowe. Najpierw z prawej strony a jak będzie dalej występował ten stuk to z lewej strony.Zobaczysz czy to coś pomoże....!!!!
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014