VW GOLF V - zarysowanie i wychodząca rdza

29 Mar 2015, 09:21

Witam. Jak w temacie. W aucie zaczęła wychodzić rdza (lewe nadkole, progi), lewe drzwi są delikatnie wgniecione, z przodu zderzak trochę na dole i po bokach odstaje, a ostatnio ktoś zarysował mi z prawej strony (nie wiem jak nazwać ten element, chodzi o to, że jak kończą się przednie drzwi to jest nadkole i jakieś 10 cm nad nadkolem) widać że ktoś wyjeżdżając albo wjeżdżając zarysował mi ten element i to dość mocno bo nawet trochę lakieru nie ma w tym miejscu. Co można z tym wszystkim zrobić? Chciałbym się jakoś pozbyć tego wgniecenia i zarysowania, no i nie wiem co ze zderzakiem bo wygląda mi to na to, że poprzedni właściciel tym autem zaliczył dzwona i zderzak jest źle spasowany. Ile może to wszystko kosztować? Chciałbym też (jak już to wszystko będzie zrobione elegancko) wypolerować go całego i nałożyć wosk. Doradźcie mi co robić. Pozdrawiam.
maniek96
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 25 08 2014
Auto: VW GOLF V
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • 29 Mar 2015, 13:18

    Jak chcesz mieć dobrze zrobione to poszukaj dobrego blacharza/lakiernika a nie partacza co pierdyknie szpachle pomaluje a za miesiąc dwa znowu zacznie ruda wychodzić. Nikt Ci tego nie wyceni bez oględzin poza tym różne warsztaty różne ceny.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    30 Mar 2015, 15:43

    Zrób zdjęcia. Nie jesteśmy jasnowidzami. Jesli rdza powierzchowna to nie powinno się rozchodzić dalej, trzeba obserwować. Jesli będą pęcherze to cięcie blachy zostaje i to od razu jak się pojawią.
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    02 Kwi 2015, 12:25

    Nadkole od strony kierowcy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4fa937e4a3aed45.html

    Przód, strona kierowcy, przy samej lampie:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac5685e8d6bc337.html

    Co prawda zdjęcia słabej jakości i odbiło to co się znajdowało za mną, ale widać drobne odpryski i rdzę:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e09f6a40e150a60.html

    Strona kierowcy ( na dachu mam coś podobnego tylko taki bardziej burchel się zrobił (niestety nie zrobiłem zdjęcia dachu):
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e2604984efcd8ee.html

    Również od strony kierowcy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c24599bc7e0adf1c.html

    I jeszcze jedno od strony kierowcy:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1b81e70ffa5bb9.html.


    Sytuacja z drugiej strony (od pasażera) wygląda nieco lepiej chociaż już rdza też powoli wychodzi. Jak temu zaradzić?
    maniek96
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Prawo jazdy: 25 08 2014
    Auto: VW GOLF V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    02 Kwi 2015, 15:33

    Nieźle ten Golf musiał być kiedyś zmasakrowany.. :o
    Musisz szlifnąć purchle, jak są dziury to najlepiej oddać do blacharza niech zrobi. Tam przy lampie możesz sam. Ściągnij błotnik, szlifnij, nałóż odrdzewiacz, szpachla, znowu szlifnąć i kolor delikatnie pędzelkiem. Ja bym ten samochód jak najszybciej sprzedał.. W razie wypadku nie chcę wiedzieć co zostanie z tego auta.
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    02 Kwi 2015, 19:18

    Dlaczego zmasakrowany? Po czym to widać? Sprzedający twierdził że jest bezwypadkowy i jedynie nadkole z tyłu było robione.
    maniek96
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Prawo jazdy: 25 08 2014
    Auto: VW GOLF V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nie czekaj na pierwszy śnieg ze zmianą opon na zimowe
      Wielu kierowców odkłada na ostatnią chwilę zmianę opon na zimowe. Oznacza to, że kiedy wystąpią przymrozki albo spadnie pierwszy śnieg, bardzo łatwo o stłuczkę, a dodatkowo w warsztatach tworzą się kolejki. Podpowiadamy ...

    02 Kwi 2015, 23:28

    Bo Golf ma ocynk i jeśli gdzieś wyłazi rdza to było cos robione. Bezwypadkowy Golf nie ma prawa gnić. :ok:
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    03 Kwi 2015, 10:11

    Ciężko kupić bezwypadkowy :sly: sprzedający twierdził że bezwypadkowy, a okazuje się co innego, teraz już wiem dlaczego cena nie była wysoka tylko jedna z niższych. Ile może kosztować zrobienie tego wszystkiego? Mógłbym spróbować sam zrobić, ale potem to poskładać wszystko...lepiej oddac to w ręce osoby, która się tym lepiej zajmie.
    maniek96
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Prawo jazdy: 25 08 2014
    Auto: VW GOLF V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    03 Kwi 2015, 10:26

    No i tak się kończy kupowanie auto po najniższych cenach.. :roll:
    Najpierw przeleć go miernikiem, jeśli wyjdą Ci takie same wartości to jest dobrze spolerowany. Jeśli wyjdą Ci różne wartości to już znajdź od ilu mikronów jest szpachla itd.. A potem zabierz go na warsztat czy SKP niech sprawdzą Ci czy nie było dużej ingerencji w samochód. Potem jedź do blacharza na wstepną wycenę, bez malowania bo tu to będzie 300zł za element.. Bardziej opłaca się miejscowo niektóre miejsca psiknąć. Nie będzie różnicy np na progu :ok: A tam gdzie jest rdza powierzchowna (nie ma purchli), np. koło lampy to spokojnie zrobisz sam :)
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    04 Kwi 2015, 16:47

    Każdy samochód wcześniej czy później zaczyna gnić i żaden ocynk nic nie pomoże. Jak zrobisz to tak jak Koniu poradził to szybko ruda wróci.
    Ja bym proponował szlifowanie do gołego jak zostanie coś rdzy (jakieś wżery itp) nakładasz podkład reaktywny po wyschnięciu podkład akrylowy na to szpachla szlifowanie znowu podkład, kolor i bezbarwny. Oczywiście to tak w skrócie.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    04 Kwi 2015, 22:52

    PrezesArtek napisał(a):Każdy samochód wcześniej czy później zaczyna gnić i żaden ocynk nic nie pomoże.
    Wyjaśnij mi dlaczego stare Pugi i Audi jesli nie bite to nie gniją? :wink: :ok:
    PrezesArtek napisał(a):Jak zrobisz to tak jak Koniu poradził to szybko ruda wróci.
    Zależy. Jesli to rdza powierzchowna przy lampie i zrobimy to porządnie to nie wróci. Jeżeli są już bąble to zostaje blacharz. :)
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    05 Kwi 2015, 08:27

    Wydaje mi się, że to rdza powierzchowna, bo bąbli nie widać. Dzięki za porady.
    maniek96
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Prawo jazdy: 25 08 2014
    Auto: VW GOLF V
    Silnik: 1.9 TDI 90KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    05 Kwi 2015, 09:13

    Koniu napisał(a):Nieźle ten Golf musiał być kiedyś zmasakrowany..
    Musisz szlifnąć purchle, jak są dziury to najlepiej oddać do blacharza niech zrobi. Tam przy lampie możesz sam. Ściągnij błotnik, szlifnij, nałóż odrdzewiacz, szpachla, znowu szlifnąć i kolor delikatnie pędzelkiem. Ja bym ten samochód jak najszybciej sprzedał.. W razie wypadku nie chcę wiedzieć co zostanie z tego auta.


    Kolego takie zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo słabe i na dłużej nie da rady, jak idzie na sprzedaż to może i ok bo później to już nie jego problem. Ale generalnie szpachle trzeba odseparować od blachy i atmosfery bo jest higroskopijna a najlepsze zabezpieczenie da podkład.

    Koniu napisał(a):PrezesArtek napisał(a):
    Każdy samochód wcześniej czy później zaczyna gnić i żaden ocynk nic nie pomoże.
    Wyjaśnij mi dlaczego stare Pugi i Audi jesli nie bite to nie gniją?

    W starszych samochodach stosowane były inne technologie cynkowe a przede wszystkim grubsze i dlatego dłużej wytrzymują obecnie nakładają kilka mikronów gwarancja się kończy i martw się sam.
    Osobiście naprawiam powłoki galwaniczne metodą tamponową (cynk, nikiel itd.) i wiem ile trzeba nałożyć żeby miało to ręce i nogi oczywiście dużo zależy w jakich warunkach powłoka będzie pracować.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    05 Kwi 2015, 10:47

    PrezesArtek napisał(a):Kolego takie zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo słabe i na dłużej nie da rady, jak idzie na sprzedaż to może i ok bo później to już nie jego problem. Ale generalnie szpachle trzeba odseparować od blachy i atmosfery bo jest higroskopijna a najlepsze zabezpieczenie da podkład.
    Spokojnie da radę tylko trzeba zrobić to z głową. Ogólnie trzeba psiknąć czymś przed rdzą. Podkład przed malowanie też, masz racje tego nie napisałem ale z tym można spokojnie poradzić sobie samemu. Poza tym jest to małe i niewidoczne miejsce :ok:
    PrezesArtek napisał(a):W starszych samochodach stosowane były inne technologie cynkowe a przede wszystkim grubsze i dlatego dłużej wytrzymują obecnie nakładają kilka mikronów gwarancja się kończy i martw się sam.
    Tego nie wiedziałem akurat :) Ale żeby taki 11 letni Golf gnił aż w tylu miejscach? :shock: Ja bym go miernikiem obleciał...
    Koniu
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 18296
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    06 Kwi 2015, 20:29

    Jak ktoś kompletnie nie dbał miał wszystko gdzieś to później są efekty. Ale sprawdzenie miernikiem pewnie by zweryfikowało czy był robiony czy nie.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001