VW Golf VI używany, warto?

08 Sty 2012, 00:49

Powiedz mu ze VW z zalozenia mial byc tylko samochodem dla ludu, niczym nadzwyczajnym, bo Volkswagen z niemeickiego to "dla ludu" wlasnie. :D I zapytaj jak sie bedzie czul z tym ze wie ze jezdzi samochodem dla ludu.

Zawsze mi sie Mercedesy podobaly, obecnie sam jezdze W210, ale majac 200-500k zl do wydania, nawet bym nie popatrzyl na Mercedesa, sa duzo lepsze marki, ktore w cale nie sa mniej prestizowe, a duzo bardzije bezawaryjne, chocby Lexus. Nooo G mi sie podoba, ale za zadbanego 10 latka trzeba dac 100k zl, o! I G to ani do uzytku na codzien, ani w teren(troche szkoda naszpikowanego "pol SUV'a" elektronika zatapiac w pol metrowej wodzie itp), taki samochodzik dla fanow marki, czy kogos kto ma dodatkowo 2 inne autka z wyzszej polki w garazu przy okazji. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Sty 2012, 09:46

Akurat Golf VI to bardzo przyzwoity samochód, a od Civica lepszy praktycznie pod każdym względem poza pojemnością bagażnika.
Jest znacznie lepiej wykończony, ma ciekawszą gamę silnikową, lepiej spasowane wnętrze, bardziej komfortowe zawieszenie, dużo lepsze wyciszenie i znacznie większe możliwości konfiguracji.
Spośród tych dwóch modeli byłbym za Golfem, no chyba, że chcesz poczekać na nowego Civica, wtedy możliwe, że będzie inaczej i poprawią w nim te mankamenty.
Ja wiem czy te nowe Mercedesy są tanie awaryjne, C i E wypadają nawet lepiej od Lexusów w statystykach bezawaryjności a w rankingach zadowolenia klienta niezależnie od modelu brylują.
Za 200-500tys. zł moim zdaniem nie ma lepszej marki, Bentleye, Maserati czy Porsche startują jeszcze powyżej tego poziomu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2012, 12:38

ja z kolei napewno bym nie myślał nad Golfem z tego względu, że ma już nabite 10k km i jestem pewien, że ten pracownik nie oszczędzał na nim i troche katował go - przecież to nie jego auto tylko służbowe
dlatego ja jestem za swoimi propozycjami, bo dostajesz auto z zerowym przebiegiem, a nie już pięciocyfrowym no i gwarancji zostało niecałe półtorej roku - a VW w tej kwestii jest strasznym skąpcem
w takim Hyundaiu przez 5 lat nie obchodzi Cię co się dzieje z tym samochodem, bo masz gwarancję bez limitu kilometrów bez jakiś haczyków w co niektórzy nie mogą uwierzyć

ale pewnie nic nie zdziałamy w kwesti przekonania Twojego ojca także będzie się musiał przekonać sam "co jest z tymi TSI", bo jak przyjdzie mu zapłacić za wymianę łańcucha rozrządu (koszt 3tys. zł), który miał być bezobsługowy to dopiero zmieni zdanie :D
poczytaj to jeszcze:
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami

i tak na koniec - Golf jest jednym z najnudniejszych aut z wyglądu i jakoś nie wyróżnia się trwałością to nie rozumiem sensu zakupu auta, które jest jednym z najdroższych na rynku i w dodatku z nie najlepszym wyposażeniem - no chyba, że dla spokoju ducha przed stereotypami :D

edit:
jeszcze do propozycji dorzucam Hyundaia i30 model 2012 który wejdzie do sprzedaży na przełomie lutego i marca, auto już teraz zbiera super opinie, a filmik na którym szef VW ogląda go i kręci głową z niedowierzaniem "że oni to zrobili a my nie" wszystko potwierdza... a co do plastików i jakości wykonania to wersja przedprodukcyjna miała je na poziomie Golfa, a spodziewana cena to 50k zł za podstawe (sami czekamy z ojcem, który chce coś nowego do 55k na to auto mimo, że mój staruszek również leci stereotypami :D )
http://www.samar.pl/__/3/3.a/64951/Nowy-Hyundai-i30-dane-techniczne.html?12p.s=17362415.10&12p.a=64951&locale=pl_PL
Ostatnio edytowany przez dzida 08 Sty 2012, 13:15, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2012, 12:57

Jasiek90 ja mówie o downsizing'u :) czyli turbo w 1.2-1.4-1.0

i nie powiesz mi że np uno 1.3 Turbo to tez downsizing .

downsizing to jakby np zrobili bmw m3 o pojemnosci 1600cm3

Wśród aut popularnych np. Renault miało w latach 80tych chyba najbardziej uturbioną gamę ze wszystkich producentów. - i odnosnie renault jestem fanem , szczególnie renault 5


ale dalej wracam do tego co się "wyrabia" czyli , małą pojemnosc , duża moc , bezpśredni wtrysk , niska emisja spalin itp itd

NIEDŁUGO

niemal każdy producent w swojej gamie silników będzie miał jakieś przykokszone małe ,,,,

i to jest pewne , osobiscie posiadam bmw .

jest to bmw 3 e46 320d

i uważam że gorszego auta z powodu silnika , nie ma

pękające wały napędowe , wpadające klapki zawirowań do silnika , odwiedz forum bmw , ciągle swap'y z 320d na 330d bo naprawa jest w cenie drugiego nie wadliwego silnika


tak więc gdybym miał wybierac jeszcze raz zamiast bmw kupiłbym np vw bore 1.8 Turbo która ma osiągi jak 328 :) nie znam dokładnie histori itd ale downsizing rozpoczoł vw a najlepszy w nim jest fiat

prosze zauważyc diesle 1,3 1,6 kiedyś tego nie było ... no i te moce , to jest downsizing no to postawił VW bo pojedyncze występki w przeszłosci ,,, to inna sprawa


nawet wersja golfa R ma pojemność 2.0

w kazdym razie co do autora tematu , nie załamuj się jesli nie masz wpływu , poznaj bolączki z forum vw i dbaj o auto i kontroluj zużycie elementów narazonych na awarie
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

08 Sty 2012, 13:47

Jak boisz się używanego (choć na te auta jest gwarancja) to w tej chwili VW rozpoczął wyprzedaż rocznika EDITION 2011 i ta wersja kosztuje w tej chwili 67tyś. czyli jakieś 8 tyś. mniej.
Są jeszcze w wyprzedaży wersje 1.2TSI. Silnik bazuje na starszej prostszej konstrukcji i jednocześnie trwalszej o czym można poczytać. Dostawiona została turbina.
Co do Hyundaia - nie ma silnika GDI w ofercie tych modeli, konkurencyjny i30 - z CVVT - cena to jakieś 60tyś. Elantra jest, ale z silnikiem 1.6mpi i startuje od 60tyś.
Oczywiście nie licz na komfort zawieszenia i prowadzenie i precyzję układu kierowniczego jak w Golfie. Coś wiem o tym w bliźniaczej konstrukcji. Może najnowszy i30, który wejdzie do sprzedaży będzie bardziej dorównywał Golfowi, ale to po czasie wyjdzie. Honda - technicznie jak najbardziej.
Najlepiej podejść, popatrzeć, przejechać się, ale nie na super gładkiej drodze. Niech zawieszenie popracuje, itd.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

08 Sty 2012, 14:01

tak tak, mój błąd, myslałem o MPI napisałem GDI ;)
1,6GDI/135KM jest w ix35, a 1,6MPI/132KM w Elantrze
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła LED (2014)
    Dwa lata po wprowadzeniu systemu AHS w reflektorach ksenonowych, firma Lexus zastosowała zmodyfikowane rozwiązanie dla reflektorów opartych na diodach LED. W 2014 roku zaprezentowano system, w którym zamiast ...

08 Sty 2012, 15:37

Jeśli nowy i30 będzie w tej samej cenie co obecna generacja to może podbić rynek, szkoda, że moi rodzice zdecydują się na cos pewnie do końca stycznia.

@dzida czytałem ten artykuł ale czytałem też ten http://www.auto-swiat.pl/1-test-dlugodystansowy-volkswagena-golfa-14-tsi-sprawdzilismy-jak-dobry-naprawde-jest-golf i tak samo jak te 2 arty rozbieżne są komentarze na forach o tych samochodzie i jego silniku. Każdy przeczytany nowy post/test/recenzja budzą ambiwalentne uczucia. Jedni chwalą inni odradzają.
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2012, 16:10

ja z kolei napewno bym nie myślał nad Golfem z tego względu, że ma już nabite 10k km i jestem pewien, że ten pracownik nie oszczędzał na nim i troche katował go - przecież to nie jego auto tylko służbowe

dzida nie przesadzaj. Na zachodzie kupowanie samochodów używanych przez pracowników z centrali jest bardzo popularne, podobne programy oferuje np. BMW. Myslę, że cena niższa aż o 14 tysięcy za czołowego kompakta z silnikiem turbodoadownym jest bardzo dobrą oferta i nie znajdzie autor nic lepszego w tej kwocie (no może Megane z TCE).

w takim Hyundaiu przez 5 lat nie obchodzi Cię co się dzieje z tym samochodem, bo masz gwarancję bez limitu kilometrów bez jakiś haczyków w co niektórzy nie mogą uwierzyć


Bez haczyków? :lol:
Założę się, jest podobnie jak w tej niby "pełnej" 7 letniej gwarancji Kii. po prostu robię w balona klientów, którzy myślą tak jak ty.

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Do tego naprawdę ciężko czasami wywalczyć naprawę gwarancyjną. W Kii są z tym problemy, wmawiają klientowi, że eksploatacja była niewłaściwa i nie naprawią tego.

ale pewnie nic nie zdziałamy w kwesti przekonania Twojego ojca także będzie się musiał przekonać sam "co jest z tymi TSI", bo jak przyjdzie mu zapłacić za wymianę łańcucha rozrządu (koszt 3tys. zł), który miał być bezobsługowy to dopiero zmieni zdanie
poczytaj to jeszcze:
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariami

Po maju 2010 roku VW wprowadził poprawione elementy rozrządu i problemy z napinaczem nie powinny występować. Swoją drogą silniki 1.4TSI 122 KM już od początku były w miarę bezproblemowe (ja przynajmniej nie słyszałem o zerwaniu napinacza w tym silniku) znacznie gorzej sprawa wygląda ze 160 konną jednotką.

W każdym razie nie ma sensu w przekonywaniu na siłe ojca, żeby kupił inny samochód. Jakby się ten Hyundai miał zepsuć to przygotuj sie na sluchanie litanii co on to za g...o wybral i jeszcze może mieć pretensje do ciebie itp. Szkoda nerwów, a Golf to naprawdę bardzo dobry samochód i nic dziwnego, że jest liderem w statystykach sprzedaży.
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

08 Sty 2012, 17:36

Ja osobiscie uważam że golf VI TSI to dobry zakup

a co najważniejsze auto kupuje ojciec a nie autor tematu więc raczej nic nie doradzimy sensownego .


ODNOŚNIE GWARANCJI nieraz dotrzymanie jej warunków jest droższe niż opcje jakie ona oferuje

nie chce nikogo rozjuszyć ale temat raczej do zamkniecia bo inaczej walniemy off topa na całego
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

08 Sty 2012, 17:44

@Libre
naprawde bez haczyków, bo czytałem dokładne warunki gwarancji, bo chciałem się dowiedzieć przed zakupem czy to nie fikcja i naprawde jest tam 5lat/bez limitu
tak jak pisałem - niektórzy w to nie wierzą tak jak Ty pewnie, ale Polska to taki kraj ;)

moim zdaniem VW ma za wysoką cenę do tego co oferuje ale i tak się znajdą amatorzy na niego, bo to jednak VW...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2012, 18:25

Ja osobiście nie uważam, że golf to zły samochód jednak w tej cenie wydaje mi się, że można mieć coś lepszego. Przynajmniej nowe, ładniejsze oraz z dłuższą gwarancją a reszta porównywalne. W każdym bądź razie dzięki za opinie na pewno wykorzystam tutaj niektóre argumenty w rozmowie z rodzicami a przede wszystkim tatą aczkolwiek tylko w formie propozycji a wybór pozostawię oczywiście jego własnej ocenie bo nie mam zamiaru ponosić odpowiedzialności za nie swoją fure.

Zazdroszczę tym którzy już ostrzą zęby na nowego i30 : P

Ode mnie to chyba tyle i nie mam nic przeciwko żeby zamknąć temat aczkolwiek jeszcze będę tu zaglądał gdyby komuś wpadło coś nowego do głowy ; ) Dzięki.
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2012, 22:41

Nowy i30 nie sądzę, aby kosztował tyle co obecny. Po wprowadzeniu i ogłoszeniu cen i40 większość postów była " :shock: ". Oni też zaczynają się cenić, na tyle cenić, że obecnie i40 jest prawie tej cenie co (jak już porównujemy z VW) Passat Variant.
Jak się będzie zachowywać, itd. to po czasie wyjdzie. Na razie był na salonach. Niemniej ciekawie zapowiada się, ale cena też pewnie troszkę w górę pójdzie. Euro poszło w górę co też ma znaczenie.
Co do 1.4TSI 122KM - nie demonizujmy sprawy. Tych silników w przeciągu kilku lat wyprodukowali kilka mln szt (dane dot. fabryki w Niemczech, ale której to zapomniałem).
Nie wiem jak tam zapatrujesz się na bezpieczeństwo - jeśli ma znaczenie to proponuję popatrzeć na http://www.euroncap.com/home.aspx
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

12 Sty 2012, 00:45

Jednak padło na nowe auto i faworyci to (kolejność przypadkowa):
-Golf VI 1.2 TSI (105KM) w wersji COMFORLINE+pakie"990" - cena 60,000
-Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC (140KM) w wersji SPORT - cena 69,500
-Mazda 3 (sedan) 1.6 MZR (105KM) w wersji EXCLUSIVE - cena 63,500

Jeśli chodzi o Golfa i Honde to ceny ostateczne, na salon mazdy natknęliśmy się dzisiaj z ojcem i jeszcze się nie targowaliśmy.

No i tutaj zaczyna się poważny problem co ostatecznie wybrać.

Golf
+spalanie (miejskie 7,1)
+osiągi (setka w 10,6sek)
+wyposażenie
+cena
---wygląd (mdły, nudny, pospolity)

Mazda
-spalanie (miasto 8,4)
-osiągi (setkaw 12,2sek)
-/+wyposażenie
+cena
+++wygląd

Honda
-spalanie (miasto 8,8)
+osiągi (setka w 8,9sek)
+wyposażenie
-cena
++wygląd

Niby w tych ważnych aspektach mazda wyraźnie przegrywa z konkurencją to jednak coś do niej przyciąga. Czytałem kilka recenzji i japoniec wydaje się być najbardziej solidnym autem co jest istotne tym bardziej, że zakup ma być na długie lata.
Możliwe, że już jutro popołudniu się wyjaśni co wybiorą rodzice ale nie wykluczone, że saga z kupnem auta przeciągnie się do końca tygodnia a może i jeszcze dłużej. Przeciągać chyba też nie ma co bo w salonach już ostatnie sztuki modeli z 2011.

Chętnie przeczytam Wasze opinie na temat tych trzech w/w modeli. Za wszystkie komentarze wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
oskid
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Pszczyna
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2012, 00:59

Na Waszym miejscu wziąłbym golfa VI Z TSI ,dlaczego?bo bardzo mi sie osobiscie podoba.napisz później jak już kupićie co wybraliście.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Sty 2012, 15:26

z tych trzech wybrałbym w kolejności:
1. Honda - super silnik, wyposażenie również pełne, prowadzenie, świetnie wygląda, "bajerancki" środek, najprzestronniejszy i bezawaryjny
2. Mazda - wyposażenie wystarczające moim zdaniem, wygląd i trwałość o której VW może tylko pomarzyć jednak słabe osiągi
3. VW - potwornie nudny, najkrótsza gwarancja, jedyne co to dynamiczny silnik, a z tym spalaniem nie byłbym taki pewien... w dodatku największa utrata wartości z racji Golfa VII jesienią i dużej podaży modelu na rynku

apropo 1,4TSI/122KM w najnowszym Auto Świecie w dziale Interwencje opisany jest kolejny przypadek olania klienta przez VW w sprawie naprawy wadliwego "bezobsługowego" rozrządu, który rozleciał się po 60k przebiegu...
miejmy nadzieje, że 1,2TSI będzie lepszy pod tym względem ale nie ma co zapeszać bo to nowa jednostka, a nie jak niektórzy myślą stare 1,2 z turbiną...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010