VW Lupo 1.0 mpi 3 cylinder niewypały

02 Sie 2011, 17:50

Mam problem ze swoim Lupo 2004r. MPI benzyna 70tys km. VAG na 3 cylindrze pokazuje niewypały w przeciągu 1 min wyświetla mi średnio około 50-100. Niewypały te są tylko na biegu jałowym tzn jak auto stoi. Podczas jazdy wszystko jest ok. Co już sprawdziłem:
1. rezystancję wszystkich wtryskiwaczy niby ok wszystkie mają po 17Ohm, tylko nie wiem czy jak rezystancja jest dobra to mimo wszystko wtryskiwacz może przepuszczać ?
2. wymieniłem świece i przewody do świec - bez zmian
3. zmierzyłem oporność cewki strony pierwotnej i wtórnej - zgodnie z danymi katalogowymi.
4. wymieniłem filtr paliwa - bez zmian
5. sonda przed kat. zgłasza mi czasami tzn średnio raz na tydzień błąd 16517 - Response too slow. i na biegu jałowym robi się mokra rura wydechowa. Sonda już została wymieniona na nową oryginalną i te same objawy zostały tzn ten błąd i skraplanie. Czy sonda może powodować niewypały tylko na jednym cylindrze? A może można sprawdzić i ją na chwilę odłączyć i zobaczyć co wtedy z niewypałami?
6. EGR przechodzi testy w vagu ale czy nawet jakby egr przepuszczał to by były niewypały tylko na jednym cylindrze?
7. Auto podczas jazdy się ładnie zbiera i przyspiesza także katalizator też uważam za sprawny a nawet jakby był przypchany to czy by były niewypały tylko na 3 cylindrze.
8. Silnik ma mało przejechane i wszystko dobrze pracuje na obrotach podczas jazdy czyli uszczelka pod głowicą czy ewentualnie nieszczelność w cylindrze odpada.

Tyle rzeczy sprawdziłem i cały czas nic. Może ktoś z Was miał takie same objawy i wie co to może być.
Pozdrawiam
lupo04
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Lupo 1.0 MPI 50KM

02 Sie 2011, 21:11

Sprawdziłem jeszcze niewypały przy odłączonej sondzie i też są tylko na 3 cylindrze. Zapomniałem jeszcze dodać, że podczas pracy silnika na biegu jałowym jak się otworzy maskę to słychać dobiegające z silnika stukanie.
lupo04
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Lupo 1.0 MPI 50KM

03 Sie 2011, 08:57

proponuje sprawdzic cisnienie przyzadem :)
polaczenie swieca z przewodem wysokiego napiecia ok?:) wiadomo co bedzie sie dzialo wiem ze nowe ale kuknij zle polaczenie tez beda cyrki na tym garku :P


czekam na pomiar wszystkich cylindrow ,
+ dzieje sie to caly czas czy tylko jak goracy ?:)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

03 Sie 2011, 17:47

Połączenie przewodów ze świecą jest ok - podmieniałem też przewody i bez zmian. Ciśnienie paliwa powinno być ok chociaż nie mierzyłem ale gdyby było za małe to na innych cylindrach też powinno się coś dziać. Ciśnienie na 3 cyl. nie mierzyłem ale jakby uszczelniacze przepuszczały to podczas jazdy tym bardziej powinno się to nasilać a podczas jazdy jest wszystko ok. Te niewypały tylko są na biegu jałowym i jak chodzi na biegu jałowym to słychać z silnika takie jakby stukanie. Jak podniosę lekko obroty stukanie znika. Myślę jeszcze o wtryskiwaczu tylko dlaczego to jest tylko na biegu jałowym ?
lupo04
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Lupo 1.0 MPI 50KM

03 Sie 2011, 19:42

sprawdz cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach ,a nie cisnienie paliwa :mrgreen:
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza

28 Lip 2012, 23:05

Witam,
Może ktoś wie co było przyczyną takiej sytuacji z niewypałami w tylko jednym cylindrze i tylko na wolnych obrotach. Mam dokładnie taką samą sytuację, Seat Arosa 1.0 MPI 2002r/ Niewypały w pierwszym cylindrze, błąd wyskakuje tylko na wolnych obrotach, silnik ma moc i ciągnie ok. Na wolnych obrotach po chwili wpada w drgania i wyskakuje błąd braku spalania. Przewody wymienione, cewka i świece też. Proszę o informację jeśli ktoś ma podejrzenia. Widzę że ten sam temat z lupo 1.0 MPI jest z przed roku, może kolega pomorze jak sobie poradził z tym tematem.
Dzięki.
bies1
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 22 06 1996
Auto: Seat Arosa 1.0 MPI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.