Vw passat b5 1,8 jak podkręcic

13 Lut 2009, 19:51

Ja mam tez około 125 koni,gdy jade do nowego Sacza w korkach( bo teraz bryki maja wszyscy) to szlag mnie trafia a te konie usypiaja,ciagnie tylko jeden a reszta chrapie.Ciesze sie,że nie mam 300 konikow na przyklad bo to chrapanie by mi psychike zjadło.Nie mam nic przeciwko tuningowaniu bryczek ale niech sie to robi tak jak nalezy,tak jak to robi AMG z Mercedesami lub genialni nasi mlodzieńcy,ktorzy scigaja sie gdzies tam gdzie nie stwarzaja zagrożenia.Tuning to pasja i gruby szmal.60 koni wiecej to także potrzeba wybebeszenie silnika bo bez tego te 30 koni z tych 60 ciu to przekroczenie rezerwy bezpieczenstwa i wytrzymalosci silnika.Nie wspominam juz o elementach przeniesienia napedu. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale chyba mam rację.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2009, 09:33

Masz rację ;]
Ja też w tej dziedzinie jestem zielony ale tuningowałem już dwie bryki (BMW i P B5)
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

14 Lut 2009, 11:55

Brian ,nie jesteś taki zielony jeśli widzę po mocach twoich bryczek,że zrobiłeś to z głową.Możesz się pogniewać na mnie albo nie ale ty bryczki podrasowałeś sobie a nie stuningowałeś bo tuning polega zupełnie na czym innym.Ty widzę kasę masz i ci którzy mają kasę samochody sobie tuningują bo to kosztowna sprawa.Ty musisz temu właścicielowi udzielić rady czy warto sie w to bawić,czy gdybys miał jeden samochod,takiego Passka 1.8 podrasowałbys czy nie?Do kazdego samochodu trzeba podchodzic indywidualnie,wiem jakie masz samochody,jakie silniki,te podrasowywac mozna z powodzeniem ale Passat z takim silnikiem mnie jakos nie przekonuje.Jest jeszcze jedna sprawa po co?Ty mogles to sobie zrobic po sztuke dla sztuki aby miec swiadomosc ,że masz mocniejszy samochod a nie po to żeby sie scigac po ulicach,bo krzyży u nas przydrożnych przybywa!Szacunek Kolego.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2009, 13:03

1.
u mnie w Krk nie ma śliskiej jezdni.
Już od dawna mam w opisie Passata B6 a Ty jeszcze się pytasz jaki ? I jak go nie katuje tylko jeżdżę na wysokich obrotach...przecież samochody nie są do tego żeby jeździć nimi jak niektórzy emeryci nie przekraczając 2500obr./min Confused samochód wtedy staje się jeszcze gorszy bo go "mulisz" zamiast mu przypier

no to moim passkiem przez 10lat jezdził tak dziadek tak go mulił
pewnie zmieniał bieg na wyższy przy 2000 obrotów i jezdził na 1200-1500 obrotów bo mam auto od dziadka co wyjezdzał autem raz na tydzień bądź rzadziej do sklepu i kościoła, jest to pewne na 100% bo go znam, robił rocznie 1tys km, passat b5 jest z 97 roku ma 12lat a ma 45tys km i dodam ze ten dziadek kupil auto 2 letnie, szacuje ze dziadek robił ok 1tys km rocznie

2. ja w mieście nie jezdzę, w korkach też tylko w 90% w trasie z prędkościami 70-150km/h wiec moc mi jest bardzo potrzebna

3. chce tylko wiedziec czy sie da podkręcic benzynę i jak to sie robi
bo diesla ok wszyscy podkręcają dają chip i juz tak samo benzynę turbo a wolnossącą sie da? jak sie diesla podkręci to mniej pali a benzyna? przydało by sie chociaz 10km
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

14 Lut 2009, 14:39

piotrauto żeby osiągnąć 10koników więcej to wystarczy wgrać nowsze oprogramowanie i już masz te 10KM więcej. Ale czy Ty to odczujesz ? NA Twoim miejscu zrobiłbym delikatny chip tuning powiedzmy na 30KM ... może przy wolnossącej benzynie i przy takich niskich obrotach tego nie odczujesz ale jak wciśniesz bardziej wprowadzisz go w wyższe obroty to powinien gwizdać.

PhantomASA1Ja tuningowałem te dwa samochody a raczej chipowałem bo zrobiłem tylko chip tuning na 30KM w BMW a 50KM w B5 (Diesel) i to był mój najgorszy błąd - s tuningowałem diesla :? i uprzedzam wszystkich tuningujących diesli - nie niżcie tak swoich autek :?
Ale przed tuningowaniem skonsultowałem to z tunerem w moim mieście. Powiedział że spokojnie mogę zrobić na 30KM bo jest to bezpieczny przyrost mocy akurat dla tego silnika. Chipy kosztowały mnie 600zł i inne bajery razem dałem 1000zł za chipy,oprogramowanie i jeszcze dużo innych rzeczy mi gość wymieniał...od tamtego czasu autko super chodzi i byłem nim na bierni to pokazało mi 211 KM po pe liczeniu z kW. Więc podniosłem moc o 41KM :)
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

14 Lut 2009, 19:05

Przecież ja twierdzę,ze ja nigdy nie bede poprawiał tego co dobre po to by stało sie lepsze, bo moge tak poprawić,ze coś spartolę,ja chce jeżdzić trochę wolniej i spać spokojnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota FT-1 - koncepcyjne dwudrzwiowe coupe klasy GT
    Podobno Akio Toyoda, prezydent Toyoty i entuzjasta sportowych samochodów, po raz pierwszy zetknął się z FT-1, kiedy projektanci z amerykańskiego studia Toyoty Calty Design posadzili go do gry Gran Turismo. Toyoda był ...

14 Lut 2009, 19:33

No i mieć dłużej Passata...
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

14 Lut 2009, 21:36

żeby osiągnąć 10koników więcej to wystarczy wgrać nowsze oprogramowanie i już masz te 10KM więcej. Ale czy Ty to odczujesz ? NA Twoim miejscu zrobiłbym delikatny chip tuning powiedzmy na 30KM ... może przy wolnossącej benzynie i przy takich niskich obrotach tego nie odczujesz ale jak wciśniesz bardziej wprowadzisz go w wyższe obroty to powinien gwizdać.

poważnie? ale ja niemam nowego passata tylko b5 on ma komputer i oprogramowanie wszystkie auta mają to z wtryskiem? :shock:
co to jest chip? rozumiem mozna podkręcic turbo i miec wiecej mocy ale wolnossącą benzynę?
podobno jak podkręcami diesla to ma wiecej mocy przy mniejszym spalaniu
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

15 Lut 2009, 09:42

podobno jak podkręcami diesla to ma wiecej mocy przy mniejszym spalaniu

jesteś tego pewnym czy mówisz tylko "podobno" ? :lol:
BRIAN842
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Miejscowość: Kraków

15 Lut 2009, 11:44

BRIAN842 napisał(a):
podobno jak podkręcami diesla to ma wiecej mocy przy mniejszym spalaniu

jesteś tego pewnym czy mówisz tylko "podobno" ? :lol:

pewnym bo kumpel tak podkręcał swoje TDI
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Lut 2009, 17:10

Piotr ciebie meczy ta mulastość samochodu ale wiesz ten samochod troche lat ma,sprawdz najpierw czy wszystko funkcjonuje prawidłowo,czujniki,przepływomierz,sonda lambda,swiece,przewody,zapłon itd.najpierw sprawdz wszystko dobrze a dopiero potem zastanawiaj sie co robic dalej.Twój samochód za dużo pali,ja bym sprawdził dlaczego taki słaby.Kompresję mu sprawdziłeś?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

18 Lut 2009, 18:43

nie a jak? trzeba placic?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Lut 2009, 20:13

Nie, za darmo zrobią. Wystarczy wydruk z forum z liczbą postów
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice

18 Lut 2009, 20:44

no ale co z tego będe mial jak sprawdze kompresje? robic remont silnika?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

18 Lut 2009, 20:52

Jak Ci sprawdzą kompresję to będziesz wiedział czy wszystko jest ok czy nie. Jak nie to albo będziesz remontował silnik, albo dalej narzekał na brak mocy i duże spalanie
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice