VW Passat CC z DSG, 2.0 TDI 170 KM - czy warto?

24 Kwi 2017, 16:30

Witam,
Znajomy sprzedaje passata CC 2.0 TDI 170 KM ze skrzynią DSG. Auto ma przebieg poniżej 200 tysięcy kilometrów - zastanawiam się czy warto.
O ile jestem w stanie przeżyć wyższą cenę niż za np zwykłego passata (2009 rok, ok 43 tyś PLN) to martwi mnie awaryjność tej skrzyni.
Jak już jesteśmy przy temacie, co sądzicie o takim aucie?
Wszystko wymieniane na czas, skrzynia nie przeżyła jeszcze żadnej awarii.
kasek91
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf IV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

24 Kwi 2017, 16:37

A kiedy olej wymieniany? to jest podstawa w ogóle o tym jak sprawnie będzie działać takie DSG, chyba co 60k trzeba robić serwis olejowy takiej skrzyni .
No i pytanie czy to jest skrzynia DSG na sprzęgle suchym czy mokrym, wg mnie skoro TDI i duży moment to pewnie mokre, więc niby bardziej wytrzymałe.

Osobiście wolałbym manual ale to już Twój wybór.

Jak długo zamierzasz jeździć tym autem?
No i podstawowa sprawa ile km robisz? bo współczesne diesle mają masę różności które się sypią jak się jeździ po mieście 5 km.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2017, 16:55

DSG zbyt trawałe nie są - niektóre jeżdżą tylko 150.000km, inne powyżej nawet 200.000km nie mają problemu. Wszystko zależy od stanu, a czasami od jakości sterownika, jaki się akurat trafił. Dzisiaj tej skrzyni nie ma co się bać, ale trzeba się nastawić, że może kiedyś odmówić posłuszeństwa, żeby nie być zaskoczonym; ryzyko jest chyba podobne do ogólnego zakupu auta z automatem (nigdy nie wiadomo na co się trafi). Zresztą, bardzo tutaj generalizujemy. Wprawny mechanik jest w stanie sprawdzić Ci, czy skrzynie jest w dobrym stanie. Łatwo to też samemu wstępnie zdiagnozować - jak skrzynia podszarpuje, zastanawia się, przeciąga itd., to wiadomo, że lepiej raczej nie będzie i rzadko kiedy pomaga wtedy wymiana oleju.

Pamiętać musisz, że DSG ma również dwumasowe koło zamachowe i niektóre domniemane niedomagania skrzyni biorą się od niego. Skrzynia ma definitywnie sprzęgła mokre. Suche sprzęgła są raczej w słabych silniczkach.

Jeśli chodzi o samo DSG, to naprawdę świetnie zachowująca się skrzynia. Jej przewaga nad zwykłą skrzynią z konwerterem jest niepodważalna. Ford próbował zrobić coś podobnego, ale nie wyszło mu to tak dobrze, jak VW.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

24 Kwi 2017, 18:40

Dziękuję za rzetelną odpowiedź.
Czyli obecność DSG nie dyskwalifikuje tego auta...

Jaką macie opinie na temat tego modelu oraz tego silnika? Tak jak pisałem w głównym poście: Passat CC, 2009 rok, 2.0 TDI 170 KM z DSG.
kasek91
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf IV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

24 Kwi 2017, 21:14

Jeśli na CR to można się od biedy zainteresować, choć pierwsze wypusty tego modelu też nie były idealne. DSG jest dobre, ale jak jest nowe.
Masz jakiś link do tego auta?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2017, 16:13

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Nie wiem czy ogłoszenie jest jeszcze aktualne.
kasek91
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf IV
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
    To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...