VW Polo 1.2 bierze olej

30 Wrz 2017, 16:42

witam, jestem posiadaczem vw polo 1.2 2005, 6V, 54 KM 40kW ( benzyna) i mam następujący problem:
samochód zakupiłem od handlarza, po kupnie wymieniłem olej i po przejechaniu 250km zapaliła się kontrolka oleju, sprawdziłem bagnet suchy, dolałem litra i znów tym razem po przejechaniu tym razem 340km zapaliła się kontrolka oleju, dolałem litra i zacząłem obserwować bagnet codziennie i widzę że trochę ubywa znów. Mechanik zalał po kupnie olejem shell helix professional 5w-30 for diesel engines. pod maską nie ma wycieków, silnik pracuje stabilnie, jak docisnę pedał gazu do końca po paru sekundach przy bardzo wysokich obrotach kopci z rury na biało. Zauważyłem też ( nie wiem czy to ma znaczenie)że płyn chłodniczy jak sprawdzam rano ma różne poziomy ( raz poprawny a czasem powyżej max) w środku jak odkręciłem nie widzę zanieczyszczeń. Dodałem dodatek do oleju oil doctor ( taki w puszce). W czym może być problem? czy może chodzi o zły olej? ( dodany przez mechanika po kupnie miał info że do silników diesli). po każdej dolewce oleju jakby wolniej schodził. Proszę o pomoc
dziękuję
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

30 Wrz 2017, 20:47

Może być że pierścienie olejowe nie trzymają albo gumki na zaworach, trzeba zrobić próbę olejową i się okaże czy pierścienie są ok.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16683
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2017, 23:25

pawlik123 napisał(a):jak docisnę pedał gazu do końca po paru sekundach przy bardzo wysokich obrotach kopci z rury na biało
To mogłoby oznaczać przedostawanie się płynu chłodzącego do komory spalania.

pawlik123 napisał(a):Zauważyłem też ( nie wiem czy to ma znaczenie)że płyn chłodniczy jak sprawdzam rano ma różne poziomy ( raz poprawny a czasem powyżej max) w środku jak odkręciłem nie widzę zanieczyszczeń
Poziom przy zimnym silniku raczej powinien być zawsze podobny te wahania nie wróżą nic dobrego. Jak masz odkręcony korek na zimnym silniku nie widać bąbelków?

pawlik123 napisał(a):Dodałem dodatek do oleju oil doctor ( taki w puszce). W czym może być problem? czy może chodzi o zły olej? ( dodany przez mechanika po kupnie miał info że do silników diesli). po każdej dolewce oleju jakby wolniej schodził.
No po dolaniu Doktora powinien mniej schodzić ale ten dodatek leje się w ostateczności jak już silnik na wykończeniu ;/

Ja bym zmierzył ciśnienie sprężania i zobaczył co wyjdzie jak będzie kiepsko to następnie próba olejowa.

Litr oleju na 250km to bardzo dużo. Może handlarz wcześniej tez już dolewał do oleju Doktorka :bored: No i nie wiesz czy silnik był zalany pełnym syntetykiem tak jak to Ty zrobiłeś.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie podróżować z psem?
    Wyjeżdżając z psem należy zadbać o jego bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Jazda samochodem, przyspieszanie, hamowanie, głośna muzyka czy praca silnika, są dla naszego pupila bardzo stresujące. Pamiętajmy, że odpowiednie ...