VW Polo 1.4 - różne kontrolki wyświetlają się na zmianę

15 Gru 2009, 22:01

Witam forumowiczów!
Mam taki problem- kupiłem w niedzielę Volkswagena Polo 1.4 16V 2001 rok, naprawdę zadbany i chodzi świetnie pomimo latek no ale....wstałem w poniedziałek do pracy i po uruchomieniu silnika pojawiła się kontrolka sondy lambda (z napisem check). Trochę się zmartwiłem że już na drugi dzień po zakupie no ale...- wracając z pracy zgasła i wszystko było w porządku.Dziś rano zapaliły się dwie kontrolki- ta poprzednia i jeszcze EPC , ta druga zgasła po 10 minutach. Wracając z pracy zapaliła się sonda lambda i ABS , ABS potem zgasł (po 15 minutach)...Umówiłem się z serwisem VW ale dopiero na piątek. Miałem kiedyś trochę podobny problem w passacie jak mi zamókł komputer trochę, no ale ta polówka chyba nie ma żadnego komputera.
Miał ktoś podobny problem? Mogę pojeździć tym autkiem do piątku czy nie bardzo? (rozumiem że nie powinienem, ale mam 20km do pracy i trochę byłoby to kłopotliwe)
W sumie to oprócz kontrolek autko chodzi super, jako że są to żółte kontrolki to mam nadzieję że to nic poważnego
Pozdrawiam
marek1979
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: UK
  • 15 Gru 2009, 22:15

    marek1979 napisał(a):Miałem kiedyś trochę podobny problem w passacie jak mi zamókł komputer trochę, no ale ta polówka chyba nie ma żadnego komputera.
    :mrgreen: a czym się różnie silnik 1,6 z passata od 1,6 z polo?? niczym :wink: komputer masz tak samo jak w passacie i całkiem prawdopodobne jest że elektryka zamokła :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    15 Gru 2009, 22:35

    hmmm....pocieszny, w sumie muszę przyznać że nie znam się na samochodach, ale po pierwsze w pasku miałem 1.8 a tu 1.4 poza tym komputer wyświetla Ci różne dane jak spalanie chwilowe itd a tu w Polo mam tylko zwykły licznik i nic poza tym, nawet temp. na zewnątrz nie ma :grin:
    Poza tym wydaje mi się że możesz mieć dokładnie ten sam silnik i mieć komputer lub nie mieć zależnie od rocznika, no ale jak pisałem to są moje przypuszczenia, nie znam się.
    Wciąż się boję jutro jechać że coś się stanie po drodze :???:
    marek1979
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: UK

    15 Gru 2009, 22:42

    komputer służy głównie do innych celów niż pokazywanie temp na polu i w samochodzi, posiadają go wszystkie silniki z wtryskiem sterowanym elektronicznie, samochody nowsze posiadają zwykle więcej niż jeden komputer, a wszystkie komunikaty o błędnie działających systemach idą przez ECU (komputer główny) ale to niekoniecznie on mógł zawilgnąć, może styki na nim, może kable prowadzące :wink:
    podsumowując nie ważne jaki masz silnik w VW po roku 90 i tak masz komputer :wink: ma on czasem więcej bajerów czasem mniej ale jest :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    15 Gru 2009, 22:53

    ok dzięki za wytłumaczenie- jak sądzisz, czy to będzie najprawdopodobniejsza przyczyna? i jeśli tak to można z tym pojeździć trochę czy nie bardzo?
    z góry dzięki
    marek1979
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: UK

    15 Gru 2009, 23:20

    Jeżdzić możesz tak długo aż nie stanie ;) Tylko musisz pamiętać, że nie masz ABS. Co do komputera to jak pisze pocieszny od kilkunastu lat każdy silnik sterowany jest komputerem a do wyśwetlania dupereli typu spalanie, temperatura itp., jest komputer pokładowy (ten już nie w każdym aucie jest).
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
      Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...
      Jak producenci zarabiają na częściach
      Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

    16 Gru 2009, 14:24

    Podłącz się pod Vaga i sprawa będzie jasna.Co do ECP,to sprawdz,czy działają ci światła STOP-u - może być przepalona żarówka lub słaby styk.To jedna z przyczyn zaświecania sie tej kontrolki - zazwyczaj nawala automat włączania tych świateł.Inną przyczyną moze być czujnik temp. płynu chłodzącego - za wysoka temp odczytana przez czujnik.Zazwyczaj okazuje się padnięty.
    Co do Check - sprawdz,jak pracuje ta sonda
    Co do ABS-u trzeba odczytać jaki bład się zapisał.Pamiętaj tez,że jak się świeci ABS,to on nie działa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Lut 2010, 17:58

    A może ktoś wie jak mogę dostroić komputer w polo bo oprócz lampek podstawowych( światła, migacze, pasy, hamulec itp) nic mi sie więcej nie wyświetla a chyba powinno choćby pojemność baka ile km mogę na tym przejechać i inne (tak myślę choć się nie znam) a i nie mogę odtwarzać cd ani gps nie działa . To mój pierwszy samochód więc proszę znawców o pomoc i z góry bardzo dziękuję.
    czarnaj
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: NIEMCY