Vw polo 2004 1.2 - nagły brak mocy na różnych biegach

10 Lut 2015, 19:05

Witam, mam problem ale nie wiem czy jest to wina skrzyni czy czegoś innego szczerze mówiąc. Jadąc moja polowka zazwyczaj gdy silnik jest jeszcze zimny nagle tracę moc na różnych biegach ( 3,4,5). Bieg nie wypada bo jest w tym samym położeniu cały czas a samochód nie jedzie po prostu, jakbym wrzucił na luz ale jest na biegu...proszę pomóżcie i powiedzcie od czego to może być? Jeżeli takowy temat już był to wybaczcie ale nie znalazłem. Wszystkim dziękuję za odpowiedzi :)
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

10 Lut 2015, 22:30

Czy jest to objaw ślizgającego się sprzegła? Czyli tak, jakbyś dawał gazu, a sprzęgło trzymał wciśnięte w połowie?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2015, 15:28

Nie nie ma czegoś takiego, dzisiaj zauważyłem jeszcze ze po pompowania gazu moc wraca, czy może to mieć coś wspólnego z wymieniana niedawno pompka paliwa?
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

11 Lut 2015, 17:41

Istotne jest to czy podczas wspomnianego objawu pojawia się także brak reakcji na gaz tzn. nie zwiększają się obroty ? Jeśli tak to przyczyna może tkwić w potencjometrze przepustnicy lub pedału gazu w przypadku w pełni elektronicznej przepustnicy.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

11 Lut 2015, 18:38

Tak, obroty się nie zwiększają. Jeżeli to ten potencjometr to jaki może być tego koszt w moim samochodzie?
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

11 Lut 2015, 18:38

Tak, obroty się nie zwiększają. Jeżeli to ten potencjometr to jaki może być tego koszt w moim samochodzie?
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

11 Lut 2015, 23:43

Prawdopodobnie w Twojej Polówce jest potencjometr gazu (czyli pedał elektroniczny), co w 60-70% jest uszkodzone, tak jak już wcześniej wspomniano. Koszt takiego potencjometru (UŻYWANEGO) waha się w granicach od 50-80, a nawet 100 (i ponad) zł.
WAŻNE:
Przy szukaniu potencjometru gazu do Twojego auta, koniecznie sprawdź numer OE, na Twojej części (powinna się znajdować żółta, bądź (bardziej prawdopodobne) biała naklejka, gdzie będzie ten właśnie numer. Najważniejsza jest końcówka (np. 059K, bądź 063A)). Jeśli kupisz część z innym numerem, może ona nie zadziałać, bądź nie działać tak jak powinna.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lut 2015, 08:05

Ok, dzięki. Samochód oddałem juz do warsztatu, jak się dowiem co to dam znać :)
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

13 Lut 2015, 09:15

Daj, daj. Przyda się na przyszłość, jak by ktoś miał podobne objawy i czegoś na ten temat szukał ;-)
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2015, 09:14

Została wymieniona sonda lambda, ale nie dostałem 100% pewności ze na tym się skończy... podał gazu jest ok, check engine się nie pali także oby na tym był koniec. Te silniki niestety nie lubią krótkich dystansów a takie są często u mnie robione i to może tez wpływac na problemy. Zobaczymy jak bedzie
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

14 Lut 2015, 13:03

A do czego ma służyć (przede wszystkim) VW Polo (na dodatek) z silnikiem 1.2? Do wyjazdów urlopowych z rodziną?! Oczywiście, że na dojazdy do pracy i jazdy po mieście (w tym także pokonywanie małych dystansów). Opinie i zdania niektórych ludzi po prostu mnie czasem rozśmieszają :lol:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2015, 21:03

Kłócić się nie chce ale z tego co czytałem w internecie i dowiadywalem się wśród mechaników to akurat te silniki 1.2 były małym niewypałem i właśnie słabo znoszą krótkie dystanse i gorsze paliwo. Instruktorzy z vw nie postarali się jeżeli mowa o tym silniku a co gorsza dzisiaj zauważyłem ze problem chyba powrócił, co prawda tylko raz i na zimnym silniku ale jednak...chyba czeka mnie znowu wizyta w serwisie albo czas pomyśleć o sprzedaży
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

15 Lut 2015, 13:26

Nie przeczę, że może faktycznie źle znoszą krótkie dystanse, ale biorąc na logikę:
Małe auto z małym silnikiem jest na krótkie trasy, nikt nie wybiera się takim autem rodzinnie nad morze :D
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2015, 13:53

Nie no oczywiście, tez myślałem ze wybierając ten silnik nie będzie problemu z małymi dystansami ale niestety. W każdym razie na razie temat zamknięty i mam nadzieje ze juz definitywnie. Pozdrawiam :)
Sokol_
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Gdynia

21 Kwi 2015, 09:07

Miałem podobny problem. Jeśli gdzieś blisko poznania to zdecydowanie warto skorzystać z p.h.u. Kujawa na Sienkiewicza w Luboniu. Wszystkim się zajmą. :wink:
Adadry
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi