VW Polo 6n2 falujące obroty, CHECK, EPC, gaśnie

27 Lut 2017, 14:49

Witam wszystkich i proszę o pomoc!
Jestem posiadaczem VW Polo 1.0 z 2000 r. Od ostatniej naprawy (wymiana świec i czyszczenie przepustnicy) mój samochód zaczął się zachowywać co najmniej dziwnie. Przy odpalaniu silnik pracuje strasznie nierówno, zaświeciła się kontrolka EPC oraz CHECK (CHECK świecił się od momentu zakupu samochodu, jednak żaden mechanik nie zdiagnozował problemu), samochód potrafi szarpać nawet na trójce. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukcji biegu automatycznie gaśnie i pojawia się kontrolka akumulatora. Dodatkowo falują obroty i generalnie samochód nie nadaje się do jazdy. Mechanik twierdzi, że nie zauważa usterki, a ja zostałam z niesprawnym samochodem. Nie wiem czy ma na to wpływ czyszczenie przepustnicy. Drugi mechanik po diagnostyce komputerowej i adaptacji przepustnicy stwierdził, że do wymiany nadają się sondy lambda. Sondy zostały wymienione, a objawy nie ustąpiły- są wręcz jeszcze bardziej nasilone.
Czy ktoś miał podobny problem? Nie wiem już co robić. Naprawy są niestety kosztowne, a żaden mechanik nie wie, co dalej. Pomocy!
karolina12393
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 21 05 2011
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

27 Lut 2017, 17:08

karolina12393 napisał(a):zaświeciła się kontrolka EPC
Sprawdź czy masz światło stopu bardzo częsta usterka (czujnik przy pedale hamulca). Może ona ogólnie sygnalizować sporo problemów jak złej jakości paliwo itd. tu ciężko jest trafić bez sprawdzenia konkretnego błędu w komputerze.

karolina12393 napisał(a):CHECK (CHECK świecił się od momentu zakupu samochodu, jednak żaden mechanik nie zdiagnozował problemu)
Czy mechanicy odczytywali błędy? Masz może informację o tym jakie one były?

karolina12393 napisał(a):Od ostatniej naprawy (wymiana świec i czyszczenie przepustnicy) mój samochód zaczął się zachowywać co najmniej dziwnie. Przy odpalaniu silnik pracuje strasznie nierówno
Jeżeli wcześniej nie było takich objawów to przyczyn trzeba szukać tu gdzie było coś zmieniane czyszczone itp. Być może przepustnica została uszkodzona podczas czyszczenia. Czy świece są odpowiednie do tego silnika? Przewody zapłonowe w jakim są stanie?
Może adaptacja przepustnicy została źle wykonana... Tu jest sporo rzeczy które należało by sprawdzić.

Moim zdaniem po naprawie mechanik nie wypuszcza od siebie samochodu jak jest źle.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lut 2017, 17:42

Kontrolka EPC świeciła mi się wcześniej dość często mimo, że stop był w porządku. Ok roku temu wymieniłam ten czujnik i było wszystko w porządku, aż do teraz. Niestety nie wiem jaki był to błąd. Mechanik twierdził, że wyskoczył mu błąd o uszkodzonej sondzie lambda, którą sam wymienił. Co do świec to nie mam pewności, czy są one dobrej jakości, bo mechanik nie skonsultował ze mną ich doboru, brał chyba najtańsze (ok. 11 zł za szt.). Przewody wg niego nie są w złym stanie.
Czy powtórna wymiana świec i przewodów by tu coś pomogła?
karolina12393
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 21 05 2011
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: VW Polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2017, 21:29

karolina12393 napisał(a):Czy powtórna wymiana świec i przewodów by tu coś pomogła?
Raczej na pierwszym miejscu należałoby sprawdzić dokładne błędy w komputerze. Tam będzie konkretna informacja o błędzie.

Wymiana kolejnych rzeczy w ciemno nie jest dobrym rozwiązaniem i może generować spore koszty, a usterki nie uda się usunąć. Tu potrzeba jest dobra diagnoza.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2017, 08:56

silniczek krokowy
on też powoduje takie objawy
tomekjed84
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

21 Lip 2018, 13:12

I jak udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taką samą sytuację u siebie, dobija mnie to.
Pozdrawiam
Alexaandriach
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...
    Essex Super Six 1927 rok
    Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Pojazd ...

21 Mar 2023, 05:09

Witam mam identyczny problem VW POLO 6n2 1.0 mpi z 99r , tracił moc ,ciężko miał czasami zapalic,szarpał, przy zmianie biegów na mniejszy podczas chamowania potrafił zgasnac.Swiece i przewody wymienione , zapłon również, sonda wymieniona i dalej. Nie moge jej odpalic .Mechanik doszedł do wniosku ze trzeba sprawdzić czy rozrząd się nie przestawił a druga opcja jest taka że sterownik silnika mógł się spalić nie ukrywam że miałem już taki przypadek że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zgasiłem samochód po czym już go nie odpaliłem i okazało się że Spalił się komputer moim zdaniem w tym przypadku na 99% to jest najbardziej prawdopodobne dzisiaj będę próbował robić mój samochód i dam znać czy się udało
Radziks1993
Obserwowany
 
Posty: 2