VW Polo 9n 2003r - kontrolka akumulatora plus falujace obroty

14 Lut 2019, 23:46

w adresie 44 jest pusto aktualnie
bezpieczniki wykręcalem dziś wszystkie dla pewności i są całe.
Błąd z adresu 44 jak skasowałem tak już się nie pojawił
Ale tak jak zadałeś pytanie z adresem 44 nie mogę się połączyć i odczytać. Zasilanie na pompę szło
Idąc dalej stawiam na te pozostałe dwie wtyczki i ich przewody, wkładałem w te wtyczki miernik ale nawet nie drgnął, czyżby to była przyczyna ?
Jeżeli zasilanie na pompę będzie ( a jest około 12.5V) a pozostałe kabelki nie będa miały połączenia to wspomaganie nie odpali prawda ? będzie brak synchronizacji.
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

15 Lut 2019, 13:23

konrad9449 napisał(a):Idąc dalej stawiam na te pozostałe dwie wtyczki i ich przewody
Wtyczka czteropinowa ta w której są trzy przewody - Pin czwarty zasilanie 12V po włączeniu zapłonu . Sprawdzić . Jak nie ma sprawdzić bezpiecznik w skrzynce bezpieczników ( wnętrze auta ) Pozostałe dwa przewody to CAN. Sprawdzić omomierzem. Między nimi ma być około 60 Ω. Opór sprawdzamy na wyłączonym zapłonie. Druga wtyczka jest do czujnika skrętu na przekładni kierowniczej . Tutaj nić nie sprawdzamy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2019, 12:12

Dzięki za podpowiedź :P
No to teraz wpiszę moje spostrzeżenia.
We wtyczce 4-pinowej przewody CAN mają ponad 60 Ω i pomiar jest stabilny
Niestety na pin-ie zasilającym nie ma 12 V jest tylko 2V. Bezpiecznik na akumulatorze blaszkowy i ten wewnątrz samochodu odpowiedzialny za elektrykę ok, bezpiecznik blaszkowy wyjęty obejrzałem, jest cały, ten w środku samochodu wymieniony a także sprawdzony miernikiem.
Czyżby kabelek od zasilania tej wtyczki gdzies się przetarł ?
Jest możliwość, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze ? Lub innej jego części ?
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

18 Lut 2019, 20:16

konrad9449 napisał(a):Niestety na pin-ie zasilającym nie ma 12 V jest tylko 2V
Rozumiem że tutaj napięcie sprawdzasz względem masy pojazdu tzn. jeden przewód pomiarowy miernika do tego pinu -drugi do masy. Poza tym akumulator sprawny naładowany. Napięcie ma być niewiele odbiegające od napięcia na akumulatorze a zapłon ma być włączony do poziomu kontrolek . Silnik nie musi być uruchomiony. Jeśli jest jednak te 2V to trzeba prześwietlić przewód od kostki do bezpiecznika.Sprawdzić napięcie na samym bezpieczniku , tym w kabinie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2019, 21:25

Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie tematem. Tak robiłem wszystko tak jak piszesz. Bezpiecznik tez sprawdzany l, jest w porzadku. Czyli wiazka zostaje mi do sprawdzenia. Akumulator ma prawidlowe napięcie bez odpalania jak i na odpalonym
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
    Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio ...