VW Polo - rdza przy drzwiach tylnych

05 Lip 2016, 22:28

Cześć, samochód mam od niedawna (od 3 miesięcy) i w końcu postanowiłem zająć się problemem, który odwlekałem od dnia zakupu. Mowa o rdzy, która występuje przy tylnych drzwiach mojego VW Polo z 2006 r, (zdjęcia tutaj: https://goo.gl/photos/SK63EWWeDcLkJTHc7).

Kierowcą jestem od niedawna, w tematach motoryzacyjnych jestem zielony i staram się zbierać wiedzę na bieżąco. Co byście poradzili na tę rdzę? Chwilę czytałem i myślałem żeby trochę usunąć ją papierem ściernym i zamalować lakierem kolorowym (numer farby już spisałem).

Pojawiło mi się kilka pytań: czy lakier bezbarwny jest tu niezbędny? Czy obędzie się bez woskowania, masy szpachlowej i lakieru podkładowego? Nie jest to wada która mi super przeszkadza, więc myślałem żeby usunąć ją samodzielnie.

Za wszelkie porady i sugestie dla nowicjusza już teraz dziękuję!
other
Nowicjusz

Auto: Nie mam

06 Lip 2016, 21:01

Witaj,
proponuję na początek oczyścić lekko rdzę, tak ją wzruszyć, ale nie czyścić do końca. Spryskać lub pomalować miejsca rdzy brunoxem zostawić do wyschnięcia i po tej operacji ponownie zmatowić. Jeżeli powierzchnia będzie gładka (z doświadczenia wiem że pewnie przydało by się wyrównać lekko szpachlówką) to pomalować podkładem antykorozyjnym i dopiero następnie kolorem (możesz dorobić kolor w sprayu), na koniec dobrze jest to przykryć akrylowym lakierem bezbarwnym.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...
    Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013