VW Polo - znosi w lewo

29 Mar 2008, 20:21

Mam taki dość dziwny problem. W moim polo 1,7 SDI 97r. gdy puszczam kierownicę zaczyna je ściągać na lewo. Dzieje się to na wszystkich drogach (wykluczyłem nierówność drogi), ale mniej więcej tylko do prędkości 110km/h. Powyżej tej prędkości auto leci prosto. Drugą dziwną rzeczą jest samo skręcanie się kierwonicy w lewno gdy jej nie trzymam (czasem nawet o 90 stopni) przy ruszaniu, najcześciej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierwonicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. W żaden sposób nie umiem sobie poradzić z problem. Byłem z tym już u kilku mechaników. Jeszcze gdy jeździłem na felgach 13'' i zimowych oponach 155/80, wymienili mi wszystkie cztery tuleje w wachaczach, gdyż podobno miały luzy i ustawili zbieżność. Po wyjechaniu od nich te dwa opisane problemy nie ustąpiły. Z czasem założyłem alumy 14'' z całkiem nowymi oponami letnimi 185/55. Wtedy bardzo nasiliło się zjawisko ściągania w lewo. Pozamieniałem więc koła na wszystkie możliwe sposoby (tył na przód, prawo lewo, po przekątnych, pozamieniałem opony na felgach gdyż te mam kierunkowe) ale nic nie pomogło. Wtedy w uznawanym ogólnie za najlepszy serwis samochodowy w mieście ustawili zbieżność na nowo bo się okazało że jest bardzo rozwalona. Po wyjeździe problem się powtarzał, przyjrzeli się bliżej i zdiagnozowali luzy na mocowaniach amortyzatorów. Po wymianie mocowań i sprawdzeniu całego zawieszenia przedniego i tylnego stwierdzili że nie ma luzów w zawieszeniu i ustawili zbieżność na nowo. Wyjechałem i te dwa problemy nie ustąpiły z tym że ściąganie auta na lewo trochę się osłabiło . Kazali dużo jeździć i przyjechać za 3 dni jak sie zawieszenie uleży, tak też zrobiłem. Ustawili na nowo za 3 dni zbieżność i ściąganie stało się o połowę słabsze ale dalej występowało i występuje teraz tak jak opisałem na samym początku. Do tej pory jeździłem po mieście ale dziś pojechałem w trasę i zauważyłem że na fajnej równej nowej drodze przy około 100km/h zaczyna się lekkie bicie kierownicy ale przy 140km/h już go niema. Koła przy zakładaniu nowych opon na alumy zostały wyważone. Do tego zjeżdżając dziś z trochę większej górki usłyszałem na 99% z lewego przedniego koła dźwięk jakby klocek tarł o tarczę. Stawał się on coraz głośniejszy a po przejechaniu ok 2km całkiem ustąpił. Przejechałem jeszcze z 5km i sprawdzałem palcem jak ciepłe są tarcze hamulcowe ale ich temperatura była bardzo podobna. Dodam że z przodu mam hamulce tarczowe a z tyłu bębnowe. Jest to o tyle dziwne że kilka dni temu podniosłem całe auto i sprawdzałem czy koła się kręcą równo bez oporów. Koła z tyłu szły dużo lżej niż te z przodu ale te z przodu zarówno prawe jak i lewe miały takie same opory przy kręceniu nimi. Po wciśnięciu kilkukrotnym hamulca nożnego i zaciągnięciu ręcznego i ponownym zakręceniu kołami tak samo się kręciły. Te z przodu po dość mocnym zakręceniu zrobiły po 3 obroty a tylne 8. Sprawdzałem jeszcze na śniegu czy auto zostawia 2 czy może 4 ślady ale na szczęście zostawia tylko 2. Być może za poprzedniego właściciela było bite ale już kilku fachowców go oglądało i żaden jednoznacznie nie powiedział że było bite. Jakiś miesiąc temu jeszcze inny mechanik wymieniał sworzeń w lewym przednim kole. Problem mnie już przerósł i nie potrafię ja ani kilku mechaników i serwisów w mieście sobie z nim poradzić dlatego zwracam się do Was o pomoc. Pozdrawiam
roobertt
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • 30 Mar 2008, 09:33

    co do tego, że autko ci samo skręca w czasie postoju to wydaje mi się, że może to być wina układu wspomagania kierownicy. Spotkałem się z czymś takim już wcześniej, co prawda nie był to samochód, tylko ciągnik, ale podejrzewam, że w samochodzie też może to wystąpić. W przypadku którym ja się spotkałem,wina była nieszczelnego siłownika i czegoś tam jeszcze, ale nie pamiętam teraz. No i jeżeli siłownik od wspomagania nie jest szczelny, to może też występować bicie kierownicy.

    Nie jestem powiem czy to coś pomoże, ale napisałem co wiedziałem.
    benny_87
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Miejscowość: UK

    31 Mar 2008, 00:07

    Dzięki za pomoc, dzisiaj pojadę do mechanika żeby wybadał co z tym wspomaganiem. Jak sie dowiem coś to od razu napisze
    roobertt
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    31 Mar 2008, 07:04

    spoko. czekam na wyniki
    benny_87
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Miejscowość: UK

    31 Mar 2008, 15:41

    Byłem u mechanika i stwierdził, że żadnych wycieków nie widać, na moją sugestię że to może wina nieszczelnego siłownika wspomagania odpowiedział że nie ma tam żadnego siłownika, jedyne co zauważył to minimalny luz na takiej rurce idącej od przekładni do lewego koła, prawa była w porządku. Dalej jest problem bo mechanik twierdzi że od tak małego luzu nie powinno się to dziać co się dzieje choć nie dał by za to głowy.
    roobertt
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    01 Kwi 2008, 07:04

    No cóż, możliwe że nie ma, zależy od samochodu. Ale skoro mechanik nie wie co to jest, to ja też już nie mam pomysłów. No a co do tego luzu to kto wie, może ma to coś z tym wspólnego. A jeżeli to nie to, pozostaje jeszcze chyba przekładnia do sprawdzenia.
    benny_87
    Nowicjusz
     
    Posty: 42
    Miejscowość: UK
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Sprawdź, czy poprawnie otwierasz drzwi do samochodu!
      Rozpoczął się sezon rowerowy. Kierowcy powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo rowerzystów nie tylko podczas jazdy, lecz także przy wysiadaniu z samochodu. W tym celu warto opanować holenderską ...

    01 Kwi 2008, 07:26

    Winny może być układ wspomagania, zbieżność lub zawieszenie (nie "zaliczyłeś" jakiejś zdrowej dziury lewą stroną?). No,a najważniejsze i najprostrze do sprawdzenia: MUSI być identyczne ciśnienie w obu kołach na jednej osi (np. 2.2 z przodu i 2.0 z tyłu), no i opony MUSZĄ być też takie same na kołach jednej osi!


    EDIT: Przyszło mi do głowy jeszcze jedno: łożyska w kołach - możliwe, że na lewym kole łożysko składa petycję o "naprawę poprzez wymianę"... Ewentualnie lekko niewracające klocki hamulcowe - w obu przypadkach po przejechaniu kilku km lewe koło (piasta, felga, śruby) będzie nieco cieplejsze, niż prawe...
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    01 Kwi 2008, 10:19

    roobertt , a czy podczas ustawiania zbieżności były sprawdzane kąty pochylenia kół i kąty wyprzedzienia sworznia zwrotnicy ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    10 Kwi 2008, 14:29

    Pojechałem do innego serwisu z wydrukiem ze zbieżności i powiedzieli że zbieżność jest ok a nawet według tej zbieżności powinno minimalnie ściągać w prawo bo prawe przednie koło jest minimalnie bardziej do przodu. Mimo wszystko ściąga w lewo. Hamulce zostały sprawdzone na komputerze i są idealne i nie ocierają się o koło więc to nie wina hamulców. Tuleje według tego serwisanta są jakieś dziwne ale nie daje gwarancji że to ich wina. Na dodatek po przejechaniu tysiąca kilometrów od momentu ostatniego ustawiania zbieżności kiedy to kierwonice mi ustawili na środku, teraz się przestawiła w prawo mniej wiecej o grubość kciuka. Co może być tego przyczyną?
    roobertt
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    10 Kwi 2008, 20:08

    roobertt- nie kopiuj tego co napisałeś na innym forum , tylko odpowiedz na pytanie ! Albo inaczej - Powtarzam Ci jeszcze raz że kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mają być dodatnie i jednakowe ( w granicach tolerancji ) z obydwóch stron . Z lewej strony masz 0 stopni , więc coś nie tak jest z tym zawieszeniem . :(
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    13 Kwi 2008, 11:55

    jutro zadbam o to wyprzedzenie sworznia, jest to w jakiś sposób regulowane? od tego mi się skręciła kierownica w prawo gdy jade prosto?
    roobertt
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Prawo jazdy: 01 01 2001

    17 Kwi 2008, 16:48

    Zobacz czy masz po równo wiatru w kołach !! zauważ czy jeździsz dużo po dziurawych drogach!! a może tak jk kolega mówi wspomaganie..
    mazurekk_00
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Gniew